Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wachttijd Stepwork

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Marijn »

Alleen houdt Stepwork zich met meer dingen bezig. Tegen mij zei hij dat er iets van 4-6 van de nieuwe mensen transgenderzorg doen.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Marijn »

Pfew, ik las dat er bij een kliniek in Exeter (Engeland) wachttijden van 29 maanden zijn voor de intake en dan nog eens 30 maanden voor de rest van het proces. Bij elkaar dus 5 jaar! Het kan dus nog erger dan bij de VU (laat staan Stepwork).
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Een_fietser
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:23
Gender: Androgyne

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Een_fietser »

Ik heb het met jullie te doen. Ik heb werkelijk alles al achter de rug. Als je nagaat hoe lang het eigenlijke traject ook nog eens duurt. sterkte met wachten. Het is ronduit schandalig dit maar goed wat doe je er aan.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Anon20200101 »

Het is bij Stepwork toch noch steeds een flink stuk korter dan bij het VUmc, of vergis ik me nu!?!?!

Ik en erg tevreden met mijn transitietijd en de wachttijd daarbinnen, en merk dat een combinatie van mijn doortastenheid, mijn zzp-zijn, en het pad buiten het VUmc om te bewandelen hier zeker mee heeft geholpen.
Ik heb me 20/9/16 aangemeld bij PII, en de wachttijd was de langste tijd in mijn traject. Maar die gaf mij ook ruim de tijd om zelf al veel te kunnen nadenken en analyseren, zodat de diagnostische fase een stuk simpeler werd.
Na 4.5 maanden begon mijn therapie op Valentijnsdag '17. Sinds therapiestart zijn er nu 23.5 maanden voorbij en ben ik 'bijna af'.
SRS en 1e fase FFS zijn al achter de rug, alleen een 2e fase FFS ligt nog op de planken; en daar hoor ik dinsdag misschien al meer over.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Anon20190508 »

Toen ik mijn eerste afspraak had bij Stepwork Amersfoort vertelde mijn psych me dat het sinds de week daarvoor bij SW ook officieel een wachtlijst van 2 jaar was.
Maar tegen mij was in november gezegd dat ik nog wel 50 weken zou moeten wachten en toen was ik eind januari al aan de beurt... Dus kan er geen touw aan vastknopen.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Anon20200101 »

Jeetje... Daar nu ook al 2 jaar!!?!
Wat spijt me dat zo, voor eenieder die daar mee te maken heeft. :hug2: :hug2: :hug2:

Tussen mijn zelf-acceptatie en aanmelding zat nog geen maand, en tot aan therapiestart nog geen 5 maanden.
Ik had er niet aan moeten denken dat ik 2 jaar zou moeten wachten zonder medisch en wettelijk ook stappen te mogen zetten.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Anon20190508 »

Er zijn opties, hoor. Er zijn meerdere klinieken dan VUmc en Stepwork, en die komen nu ook langzaam op, maar het is en blijft gewoon een lastig medisch ding, dat transgender gedoe.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door AJpoekie »

https://stepwork.nl/wp-content/uploads/ ... 3-2019.pdf

60-70 weken wachttijd inmiddels......
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Anon20200101 »

En voor het VUmc 540 dagen = 77 weken.
https://www.vumc.nl/web/file?uuid=c04a8 ... ion=inline

11.5 maand geleden was bij het VU de wachttijd ca. 110 weken, en bij Stepwork ca. 12 weken.
Voor die twee bij elkaar opgeteld, is de wachttijd dus iets (ca. 10-20%) toegenomen, maar per instelling is de wachttijd nu min of meer gelijkgetrokken. Vooral voor de mensen die al bij het VUmc op de lijst tonden, lijkt me dit een verkorting van hun wachtlijsttijd te kunnen opleveren.
Maar bij StepWork stroomt het wel vol (vanwege, wat ik vaker gehoord heb, deels met mensen die de VUmc wachtlijst niet meer aankonden en dat schip verlieten).
Laatst gewijzigd door Anon20200101 op 31 mar 2019, 23:41, 2 keer totaal gewijzigd.
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door AJpoekie »

Jezus.
Ik hoop voor de wachtenden echt dat een (weliswaar klein) deel komt door dubbele aanmeldingen..
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me