Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wachttijd Stepwork

Nieuwsberichten
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Anon20200101 »

En ter info, De vaart spreekt over SGGZ wachtlijst van ca. 12 weken (en dat is min of meer in lijn met de wachttijd van 11.5 maand geleden).
Dante
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 nov 2018, 12:28
Gender: Non-binair

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Dante »

LauraHeleneN schreef: 31 mar 2019, 23:34 En voor het VUmc 540 dagen = 77 weken.
https://www.vumc.nl/web/file?uuid=c04a8 ... ion=inline

11.5 maand geleden was bij het VU de wachttijd ca. 110 weken, en bij Stepwork ca. 12 weken.
Voor die twee bij elkaar opgeteld, is de wachttijd dus iets (ca. 10-20%) toegenomen, maar per instelling is de wachttijd nu min of meer gelijkgetrokken. Vooral voor de mensen die al bij het VUmc op de lijst tonden, lijkt me dit een verkorting van hun wachtlijsttijd te kunnen opleveren.
Maar bij StepWork stroomt het wel vol (vanwege, wat ik vaker gehoord heb, deels met mensen die de VUmc wachtlijst niet meer aankonden en dat schip verlieten).
De 540 dagen wachttijd bij het VU is voor kinderen. Voor volwassenen bedraagt de wachttijd 720 dagen, dus bijna 103 weken. 😭
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Anon20200101 »

Ik heb dat zo gelezen/geinterpreteerd:
Ben je kind of volwassene, dan is de intake voor psyhciater 540 dagen.
Ben je volwassene, dan is de intake voor endocrinoloog 720 dagen.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Jer158 »

LauraHeleneN schreef: 01 apr 2019, 20:58 Ik heb dat zo gelezen/geinterpreteerd:
Ben je kind of volwassene, dan is de intake voor psyhciater 540 dagen.
Ben je volwassene, dan is de intake voor endocrinoloog 720 dagen.
Volwassenen hebben hun intake bij de endo, kinderen (en adolescenten) hebben hun intake bij de psychiater. Het is dus helaas zoals Dante aangeeft.
Dante schreef: 01 apr 2019, 19:33 De 540 dagen wachttijd bij het VU is voor kinderen. Voor volwassenen bedraagt de wachttijd 720 dagen, dus bijna 103 weken. 😭
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Anon20200101 »

Dank voor de verheldering, @Dante en @Jer158
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Sander »

Pfff... er zijn dan echt veel mensen die zich de afgelopen 2 maanden bij Stepwork hebben aangemeld. 1 februari 2019 was het nog 50, 30 en 23 weken (afhankelijk van de locatie). Houden ze dan qua vermelding alleen de wachtlijst van Rotterdam aan?

Ik twijfel ook een beetje aan hun transparantie, wordt er best wat onzeker en nog ongeduldiger van. Hoop in juni terecht te kunnen. Ik mag van mezelf in mei bellen om naar de wachtlijst verwachting te vragen.

Ik heb echt onwijs veel respect voor mensen die zo lang kunnen wachten, dat is echt niet iets wat ik zelf kan opbrengen. De berichten over de groeiende wachtlijsten voor endo doen me ook niet veel goed merk ik.
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door AJpoekie »

Sander schreef: 01 apr 2019, 22:22 Pfff... er zijn dan echt veel mensen die zich de afgelopen 2 maanden bij Stepwork hebben aangemeld. 1 februari 2019 was het nog 50, 30 en 23 weken (afhankelijk van de locatie). Houden ze dan qua vermelding alleen de wachtlijst van Rotterdam aan?

Ik twijfel ook een beetje aan hun transparantie, wordt er best wat onzeker en nog ongeduldiger van. Hoop in juni terecht te kunnen. Ik mag van mezelf in mei bellen om naar de wachtlijst verwachting te vragen.

Ik heb echt onwijs veel respect voor mensen die zo lang kunnen wachten, dat is echt niet iets wat ik zelf kan opbrengen. De berichten over de groeiende wachtlijsten voor endo doen me ook niet veel goed merk ik.
Snap dat je er moeite mee hebt! Het is ook gewoon ronduit kut.

Ik heb zelf in mijn wachttijd ook nagedacht of ik eerst gewoon een verwijzing naar de GGZ wilde om mezelf rustig te kunnen houden..
Ik dacht: het kan werken om gewoon met een psycholoog te praten in de tussentijd. Maar uiteindelijk heb ik dit niet gedaan, omdat ik druk bezig was met afstuderen en op mijn vorige opleiding kon ik altijd over alles met mijn studiebegeleider praten, dat werkte ook enigszins therapeutisch :P
Maar als je merkt dat het je niet veel goed doet, zoals je schrijft. En voordat het steeds meer bergafwaarts gaat, dan kan het misschien een idee zijn?
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Sander »

Ik heb inmiddels wel al logopedie. Therapie voor mijn zoontje, waar mijn ex en ik soms ook samen naartoe gaan. Daarnaast ook mijn eigen ADD-coach.

Ik probeer (vooral voor mijn zoontje) stappen gefaseerd te nemen, dus fotoshoot en veel nieuwe kleding kopen in april, haar afknippen en naamswijziging werk in mei en zo verder. Hoop dat dat me in de tussentijd op de been kan houden. Hoop echt niet dat ik dan nog maanden moet wachten op mijn eerste gesprek hij Stepwork.

Bij aanmelding was mijn wachttijd 20-23 weken, maar ik begreep dat veel mensen met de voorkeurslocatie Amersfoort of Rotterdam nu ook uitwijken naar Assen. Heel logisch blijft hun aanmeldtijd gelijk, dus hele grote kans dat er tussentijds heel veel extra mensen voor mij komen.
Hier heb ik alleengeen inzicht in en dat vind ik het meest lastig, het niet weten wanneer en hoeveel langer ik dus moet wachten zonder me daarop voor te kunnen bereiden
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Marica »

Ondertussen gebeurd er weer niets op Stepwork front. Geen antoord op mails, geen brief met verwijzing voor een endo. Terwijl ik wel een afspraak met een endo heb staan.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Sander »

Marica schreef: 06 apr 2019, 09:57 Ondertussen gebeurd er weer niets op Stepwork front. Geen antoord op mails, geen brief met verwijzing voor een endo. Terwijl ik wel een afspraak met een endo heb staan.
Al wat gehoord?