Wachttijd Stepwork

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Aileen
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 mar 2018, 19:59
Gender: Transgender
Locatie: Gdynia

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Aileen »

Op 15 september bedroeg de wachttijd in de rampstad 15 tot 18 weken en in Assen 9 tot 12 weken.

Echter had ik een verwijsbrief van een Nederlandse huisarts nodig, en ben op een gegeven moment maar weer terug naar Polen gegaan omdat ik niet in Nederland voor tien euro per uur ga werken zonder uitzicht op iets beters.

Kreeg onlangs van Asia ook al zoiets te horen, dat zij voor de locaties in de toekomstige Waddenzee dergelijke wachttijden kreeg. Weet niet wat het tegenwoordig is in Drenthe, maar ga ervan uit dat het veel minder is. Wel valt me op dat Stepwork in principe primair de wachttijden in R'dam/A'foort meldt, en dat Assen, Veendam en Orvelte enkel op aanvraag worden gemeld.
Gott hat die Erde nur einmal geküsst. Genau an dieser Stelle, wo jetzt Nimwegen ist...
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Dean »

Je kan eventueel even contact opnemen met stepwork om te vragen of je wél alvast op de wachtlijst mag, en je later de verwijsbrief regelt. Je hebt per slot van rekening nog grofweg een jaar tot je intake :)
Well, here I am! What are your other two wishes?
Matijs
Berichten: 843
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Matijs »

Eros schreef: 14 nov 2018, 19:50
Ciem schreef: 14 nov 2018, 19:15 Wow.. dat is snel gegaan! Begin augustus was de wachtlijst voor Assen nog maar 3 tot 6 weken, de rest van de locaties 15 weken.. Verdomme. En ik sta nog niet eens op de wachtlijst..
Wij kregen destijds ook te horen dat het voor ons 15 weken was (Dean en ik zitten beide bij Amersfoort) en toen mailde Dean even voor informatie, kreeg toen te horen dat vanaf 23 augustus (de exacte dag dat wij op de lijst gezet waren) de wachttijd niet langer 15 weken maar 50+ weken was.
Ik wil vloeken... maar ik houd me in. (^)
###
Gebruikersavatar
Jillian
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 mei 2018, 11:47
Gender: Transgender
Locatie: Gaasterland

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Jillian »

Oei hoop dat het voor me meevalt sta sinds 6-8-2018 op de wachtlijst.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Anon20190508 »

Jillian schreef: 19 nov 2018, 07:00 Oei hoop dat het voor me meevalt sta sinds 6-8-2018 op de wachtlijst.
Zou ze toch even emailen om er zeker van te zijn!
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2949
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Marica »

Misschien dat de snelle diagnostische fase van Stepwork de lange wachttijden wat verzacht. Mij is verteld dat ik 6 gesprekken ga krijgen met 2 weken tussenpozen tussen elk gesprek. Na afloop volgt ruggespraak binnen het team en volgt een behandeladvies (rood of groen licht HRT )

Ik zit vrijdagmiddag bij het het eerste diagnostische gesprek van de 6. Voor mij zal dit betekenen dat ik zo rond de datum dat ik het mijn vrouw een jaar geleden vertelde, ik aan de HRT mag beginnen.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Dean »

Ja ik kan alleen maar hopen dat het voor anderen ook zo uitpakt :) Per slot van rekening hoeft dat ook geen maanden (als in tientallen gesprekken) te duren als het duidelijk is wat je wil en als er naast dit verder weinig met je aan de hand is.
Well, here I am! What are your other two wishes?
Gebruikersavatar
Jillian
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 mei 2018, 11:47
Gender: Transgender
Locatie: Gaasterland

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Jillian »

Vandaag de E-mail ontvangen dat ik 11 december voor de intake mag..zo blij..
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2949
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Marica »

Dean schreef: 21 nov 2018, 09:18 Ja ik kan alleen maar hopen dat het voor anderen ook zo uitpakt :) Per slot van rekening hoeft dat ook geen maanden (als in tientallen gesprekken) te duren als het duidelijk is wat je wil en als er naast dit verder weinig met je aan de hand is.
Jos, de Stepwork psycholoog in Rotterdam keek al verbaasd dat ik al in RLE zat voordat ik enig gesprek over mijn dysforie had gehad. Puur omdat ik er zelf heel erg aan toe was om gewoon vrouw te kunnen zijn in het dagelijks leven heb ik mijn leven omgegooid, en de daad bij het woord gevoegd.

Tijdens de intake werd hem al duidelijk dat er bij mij geen enkele twijfel heerst over mijn stap die ik genomen heb. Daar gaat geen gesprek iets aan veranderen. Bij de intake al duidelijk gemaakt dat ik die brief om mijn gegevens te kunnen aanpassen asap wil hebben.

Jos gaf al aan dat ze maatwerk toepassen en dat het bij sommige mensen klip en klaar is wat ze willen, en bij sommige weten ze het niet na 20 gesprekken.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Wachttijd Stepwork

Bericht door Marijn »

Marica schreef: 22 nov 2018, 13:03
Dean schreef: 21 nov 2018, 09:18 Ja ik kan alleen maar hopen dat het voor anderen ook zo uitpakt :) Per slot van rekening hoeft dat ook geen maanden (als in tientallen gesprekken) te duren als het duidelijk is wat je wil en als er naast dit verder weinig met je aan de hand is.
Jos, de Stepwork psycholoog in Rotterdam keek al verbaasd dat ik al in RLE zat voordat ik enig gesprek over mijn dysforie had gehad. Puur omdat ik er zelf heel erg aan toe was om gewoon vrouw te kunnen zijn in het dagelijks leven heb ik mijn leven omgegooid, en de daad bij het woord gevoegd.

Tijdens de intake werd hem al duidelijk dat er bij mij geen enkele twijfel heerst over mijn stap die ik genomen heb. Daar gaat geen gesprek iets aan veranderen. Bij de intake al duidelijk gemaakt dat ik die brief om mijn gegevens te kunnen aanpassen asap wil hebben.

Jos gaf al aan dat ze maatwerk toepassen en dat het bij sommige mensen klip en klaar is wat ze willen, en bij sommige weten ze het niet na 20 gesprekken.
Heb je een fijn gesprek gehad? Ik loop sinds september ook bij hem en ben daar heel tevreden over. Maar goed, bij mij is het in dit stadium ook vooral: hoe gaat het, heb je nog wat nodig en een beetje ontspannen kletsen.

Hij werkt ook in Amersfoort trouwens (en is SPV-er, geen psycholoog).
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown