Nieuwe chat! Zie dit topic.

TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Nieuwsberichten
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door Anne V »

Woensdag 19 december 2018 om 21:15 op NPO 2
BNNVARA programma ZEMBLA – Transgender met spijt.
Herhaling donderdag 20 december om 10.10.

lees meer
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door Danielle »

Doorgaans is Zembla altijd wel scherp maar integer. Ik ben benieuwd hoe ze dit insteken. Ik hoop op 'transities werken, maar heel soms gaat het mis, net als bij alle andere medische behandelingen'. Maar ik vrees dat het uitdraait op 'transgenders zijn gek en moeten genezen worden met antipsychotica'.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door Danielle »

Ze hebben Joost A Campo erbij gehaald. Aflevering is het kijken dus niet waard.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
féj
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:20
Gender: Vrouw
Locatie: Berlijn

Re: TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door féj »

Ik vind het vervelend hoe ze dit dan weer op de tv brengen. En soms hiermee foute informatie de wereld in helpen. Vond dit stuk er wel bij passen en ik denk dat het ook bij zembla naar voren komt. We hebben het dus over ongeveer 1/2% van de mensen die een operatie ondergaan. Vrouwen en mannen. https://www.nemokennislink.nl/publicati ... sexchange/
My Story Féj Hyacinthe - My life in Berlin
HRT Started 19-12-2017 SRS 14-01-2019 @ Dr. Chettawut
I feel so much more with my body after this operation, verry happy with the results and setisfection in feelings (:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door Emma »

Ik weet dat in ieder geval Lisa van Ginneken (@Lisa) en Braldt-Lilian Haak (@BeaCherry) ook aan het woord komen. En dan wordt het een heel stuk evenwichtiger.

Laten we eerst eens even afwachten voor we in een kramp schieten.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door Anon20230219 »

Ja ik kijk het vanavond ook.
Ben benieuwd hoe ze dit belichten.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door Anon20190508 »

https://www.facebook.com/TransvisieNL/p ... 6656550202

Er word nog nader verklaard dat van alle mensen die in transitie gaan misschien maar 1% spijt heeft.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door Simão »

Je kunt het gegeven toch ook niet gewoon onder de mat vegen omdat het je niet zint? Het is gewoon een onderwerp. Het is iets dat voorkomt. En dan? Mogen we niet weten wat mensen die spijt hebben overkomt? En hoe het zo gekomen is?
Ik ga zeker kijken en kom daarna wel met een oordeel over het programma. Maar het onderwerp is gewoon valide.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door Anon20190508 »

Simão schreef: 19 dec 2018, 16:57 Je kunt het gegeven toch ook niet gewoon onder de mat vegen omdat het je niet zint? Het is gewoon een onderwerp. Het is iets dat voorkomt. En dan? Mogen we niet weten wat mensen die spijt hebben overkomt? En hoe het zo gekomen is?
Ik ga zeker kijken en kom daarna wel met een oordeel over het programma. Maar het onderwerp is gewoon valide.
Niemand zegt ook dat het onderwerp niet legit is, maar feit blijft dat het grootste deel van de niet-trans wereldbevolking ons nog steeds erg zielig vind, en dat een docu over spijtoptanten tegenstanders meer argumenten geeft. Bijvoorbeeld ouders, familie, vrienden, etcetera. "Ja maar je gaat spijt krijgen!! Dat zeiden ze in die documentaire ook!!" En daarmee het mogelijk alleen nog maar moeilijker maakt voor mensen om uit de kast te komen of relaties te behouden.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door Simão »

Als er geen docu over spijt is wordt het niet minder beweerd en nu die er wel is wordt het echt niet meer beweerd. Het "je krijgt er spijt van" komt vaak uit onwetendheid dus alle docu´s met enig inzicht zijn welkom. Want ze zullen heus de statestieken er wel bijnemen.
Een andere groep die over spijt begint zijn de mensen die er het beste met je voor hebben en bang zijn dat het leven gewoon een stuk moeilijker gaat worden.
Een echte tegenstander van transities is over het algemeen ertegen vanuit heel andere standpunten en spijt speelt daarbij geen rol.

Je kunt geen onderwerp veroordelen voordat je ziet hoe er mee omgegaan is.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark