Nieuw seizoen: Hij is een zij

Nieuwsberichten
Plaats reactie
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Nieuw seizoen: Hij is een zij

Bericht door Matijs »

Vanavond start een nieuw seizoen van Hij is een Zij op NPO3, 20:25 uur.

In Hij is een Zij volgt Jan Kooijman een jaar lang jonge transgenders in hun dagelijks leven.

Ruben (20) is transman én zwanger. Voordat hij zijn medische transitie gaat starten wil hij samen met zijn vriend Kelvin eerst heel graag een kindje. Presentator Jan Kooijman gaat langs bij de hoogzwangere Ruben die op punt van bevallen staat.

Tijdens het wakeboarden is er één ding wat Kess (19) enorm in de weg zit: zijn borsten. Hij staat op de wachtlijst voor de borstverwijderende operatie en het kan hem niet snel genoeg gaan.

Aan de make-up tafel komt Jody (24) erachter dat ze voorgoed door het leven wil gaan als vrouw. Tijdens de intense zoektocht naar zichzelf beseft ze dat vrouw-zijn meer is dan make-up, het zit diep van binnen. Het voelt als een bevrijding om dat gevoel eindelijk alle ruimte te geven.

Maria (21) groeit op in een kleine veenkolonie in Drenthe. In haar puberteit werkt ze als knecht op een boerderij. Het is de enige plek waar zichzelf kan zijn, want als jongen met opvallend vrouwelijk gedrag werd ze enorm gepest.
###
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Nieuw seizoen: Hij is een zij

Bericht door Hormoonmeisje »

Net de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van hij is een zij teruggekeken.

Wat een mooie dame is Maria al, om nog geen hormonen te hebben gehad. Ik vond haar best vrouwelijk ogen al voor een pre-everything transvrouw.

Jan Kooijman gaat ook heel begripvol en respectvol met de personen van de docusoap om. Ik vind zijn emphatie echt heel mooi.


30 minuten per aflevering vind ik net genoeg. Dat is luchtig om voor de mensen te laten bezinken. Te lange afleveringen zouden cis personen het van op hun zenuwen krijgen omdat ze onze leefwereld niet begrijpen, mijns inziens.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Nieuw seizoen: Hij is een zij

Bericht door Marijn »

Ja, Maria is zeker mooi. En ik vind wat ze aan het einde zegt ook zo mooi. En wat Jan daar zegt: "Dus het anders zijn is niet meer iets waar je je voor schaamt of waar ze je mee kunnen raken, maar is iets wat bij jou hoort en waar je trots op bent." Toen had ik zelf zoiets van: juist, dat!

Maar die reactie van die moeder waar ze het over heeft vind ik wel heftig. Mijn kind mag niet met jouw spelen want jij bent anders, misschien ben jij wel ziek. WTF
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Nieuw seizoen: Hij is een zij

Bericht door Marica »

Marijn schreef: 09 jan 2019, 10:22 Ja, Maria is zeker mooi. En ik vind wat ze aan het einde zegt ook zo mooi. En wat Jan daar zegt: "Dus het anders zijn is niet meer iets waar je je voor schaamt of waar ze je mee kunnen raken, maar is iets wat bij jou hoort en waar je trots op bent." Toen had ik zelf zoiets van: juist, dat!

Maar die reactie van die moeder waar ze het over heeft vind ik wel heftig. Mijn kind mag niet met jouw spelen want jij bent anders, misschien ben jij wel ziek. WTF
En zo zijn er nog zat mensen in NL die zo denken.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Nieuw seizoen: Hij is een zij

Bericht door Matijs »

Marica schreef: 09 jan 2019, 14:19
Marijn schreef: 09 jan 2019, 10:22 Ja, Maria is zeker mooi. En ik vind wat ze aan het einde zegt ook zo mooi. En wat Jan daar zegt: "Dus het anders zijn is niet meer iets waar je je voor schaamt of waar ze je mee kunnen raken, maar is iets wat bij jou hoort en waar je trots op bent." Toen had ik zelf zoiets van: juist, dat!

Maar die reactie van die moeder waar ze het over heeft vind ik wel heftig. Mijn kind mag niet met jouw spelen want jij bent anders, misschien ben jij wel ziek. WTF
En zo zijn er nog zat mensen in NL die zo denken.
Klopt. En dat is niet alleen bij transgenders helaas..
###
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Nieuw seizoen: Hij is een zij

Bericht door Marijn »

Marica schreef: 09 jan 2019, 14:19 En zo zijn er nog zat mensen in NL die zo denken.
Tja, maar om dit tegen een kind te zeggen. Compleet pre-transitie en alles. Gewoon iemand die een beetje anders is.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Plaats reactie