Column van een dominee

Nieuwsberichten
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Column van een dominee

Bericht door Simão »

Off topic, maar alternativelingen, de moderne hippies, geloven ook dat inenten slecht is en doen er niet aan mee. Dus het hoeft niet godsdienstig gedreven te zijn. Men heeft bijna niet meer te maken met kindersterfte door kinderziektes en is daarom niet meer bang daarvoor, maar wel bang voor vaccins. Heel vreemd, maar zo zitten ze wel in elkaar. Ik heb me in hippy kringen begeven en de oren vielen van mijn hoofd, betreffede onzin die ze elkaar wijs maken. reguliere scholen zijn ook heeeeel slecht voor je kind. Stel je voor dat ze in contact komen met de realiteit.

Dat zoveel jongeren ineens zich trans noemen is niet zo vreemd. Identiteit zoeken hooort bij je puberteit (evenals sexueel expirimenteren met eigen geslacht) en tegenwoordig houdt men nu eenmaal erg van labelen. Alles moet een naam hebben.
Als je iemand ontmoet krijg je meteen te horen welke stoornissen en identiteit ze hebben, alsof dat het belangrijkste is in het leven. En ze verzinnen wel een label als ze vinden dat ze een milimeter afwijken van het label dat al bestaat.

Ik keek in Hij is een zij ook een beetje argwanend naar die ene die er nog niet helemaal uit was. Dan heb ik echt zo van wacht maar tot je wat ouder bent, want het lijkt bijna alsof ze aan de wensen van het vriendinnetje wil voldoen. Maar een psycholoog in het traject ondervangt dat misschien wel als dat zo is.

En ik geloof inderdaad dat het in de anonieme online wereld een soort van aandachtstrekkerij is.

Wat dominees verkondigen zou me worst wezen, goed of slecht. Het is niet aan mijn oren gericht. Het is voor volgelingen. En als die gelukkig zijn in hun geloof vind ik dat prima. als ze het niet zijn keren ze zich er wel van af.
Maar ze moeten niet beginnen met moord en doodslag en anders- en nietgelovigen gewoon erbuiten houden.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Plaats reactie