Nieuwe chat! Zie dit topic.

Podcast: Het geheim van intersekse

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Podcast: Het geheim van intersekse

Bericht door Jeste »

Een podcast uit de serie Future Shock: Het geheim van intersekse.
Deze podcast gaat echter veel verder dan dat de titel doet vermoeden. Het gaat ook over non-binair en queer.
Download en luister: https://rs.vpro.nl/v3/api/count/redirec ... indmix.mp3
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
féj
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:20
Gender: Vrouw
Locatie: Berlijn

Re: Podcast: Het geheim van intersekse

Bericht door féj »

Dankjewel voor het delen. Heb met veel interesse geluisterd. Zo mooi dat er ook meer word verteld om het gehele verhaal van intersekse en de wereld er om heen :)
My Story Féj Hyacinthe - My life in Berlin
HRT Started 19-12-2017 SRS 14-01-2019 @ Dr. Chettawut
I feel so much more with my body after this operation, verry happy with the results and setisfection in feelings (:
Gebruikersavatar
AquaTunnel
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mei 2018, 22:14
Gender: Genderqueer

Re: Podcast: Het geheim van intersekse

Bericht door AquaTunnel »

Inderdaad erg interessant!
Het einde waarop ze zegt "Ik geloof niet meer in vooruitgang, wel in verandering" viel me zwaar. Ik voel vaak enorme spanningen, bijvoorbeeld ook bij die Nashville verklaring die hier wordt benoemd, maar vooral alle pushback die ik lees wanneer mensen klagen over een opgedrongen genderideologie. Ik herken dus erg wat ze zegt.
Maar eigenlijk raakte ik juist heel hoopvol van de rest van de podcast. Dat dit veel meer erkent wordt vind ik al zo ontzettend fijn en het zou zomaar kunnen dat het in de toekomst voor veel meer mensen een gegeven gaat worden dat er zoveel bestaat tussen man en vrouw en iedereen er min of meer een beetje tussenin zit.

Bedankt voor het delen, heb er met veel genoegen naar geluisterd :)
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Podcast: Het geheim van intersekse

Bericht door DelicateFlower »

Fijn om naar Margriet van Heesch te luisteren. Ik had haar ook voorbij zien komen in de documentaire van de geweldige Rianne van Dorst. Erg interessante podcast, dank voor de tip! :hbeat: