'Stop calling me sir' - trans woman hits out at rail staff

Nieuwsberichten
Plaats reactie
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

'Stop calling me sir' - trans woman hits out at rail staff

Bericht door Alice »

Transgender woman demands apology and Β£2,500 compensation over claims Southern Rail staff twice called her 'SIR'

Katie Yeomans, 66, said she was called 'sir' twice over a two week period.
Once when she asked a question, and again when she asked for a platform.
She says the comments left her needing to take pills to sleep at night.
Miss Yeomans had a sex change operation almost two years ago.
Southern Rail said it has looked into this 'thoroughly' and disputes her claims.

'Stop calling me sir' - trans woman hits out at rail staff
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: 'Stop calling me sir' - trans woman hits out at rail staff

Bericht door Anon20190508 »

Vind dit soort dingen altijd een beetje tricky. Aan de ene kant kan ik me levendig voorstellen hoe vervelend het is, maar aan de andere kant staat er ook nergens dat zij ze op het moment zelf heeft gecorrigeerd, naar aanleiding waarvan de staff excuses heeft aan kunnen bieden. Natuurlijk is het altijd kwalitatief uitermate teleurstellend als je misgendered word, maar vind dit verhaal erg eenzijdig.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: 'Stop calling me sir' - trans woman hits out at rail staff

Bericht door Alice »

Aanvulling;
Ik, een paar dagen geleden door Engeland met de trein gereisd. Netjes gemevrouwd, ik weet niet beter. Ook dat men (personeel) erg behulpzaam en beleefd was.
Werd alleen knetter van het 'sorry' zeg cultuur daar. Sorry zeggen ligt niet zo goed in mijn mond ;) .
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: 'Stop calling me sir' - trans woman hits out at rail staff

Bericht door Anon20190508 »

Alice schreef: ↑16 mar 2019, 17:07 Aanvulling;
Ik, een paar dagen geleden door Engeland met de trein gereisd. Netjes gemevrouwd, ik weet niet beter. Ook dat men (personeel) erg behulpzaam en beleefd was.
Werd alleen knetter van het 'sorry' zeg cultuur daar. Sorry zeggen ligt niet zo goed in mijn mond ;) .
Dit bedoel ik! Ik denk dat als zij ze op het moment had gezegd 'please call me ma'am,' dat ze sorry hadden gezegd en dat het opgelost was...
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: 'Stop calling me sir' - trans woman hits out at rail staff

Bericht door Wolfy_girl »

Ik zal eerlijk zijn: Ik vind het moeilijk om dit soort berichten van Engelse websites serieus te nemen. Transgender gerelateerde zaken worden daar in de media gigantisch opgeblazen en volledig uit de context gehaald.

Zo was er niet al te lang geleden een verhaal over een transgender vrouw die iemand door de politie heeft laten arresteren omdat ze haar continu aan het stalken was en persoonlijke informatie deelde op Twitter. De Engelse pers, waaronder The Daily Mail, maakte daar een verhaal van met als kop "Mother arrested for calling a trans woman a man", en omschreef de gearresteerde vrouw als moeder met kind voor dat extra beetje sympathie. Als transgender in het nieuws ben je in Engeland niet veilig.
Plaats reactie