Vaticaan: Niemand heeft recht op geslachtsverandering

Nieuwsberichten
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Vaticaan: Niemand heeft recht op geslachtsverandering

Bericht door Ylse »

Eva schreef: 11 jun 2019, 19:00 Man en Vrouw schiep hij hen. Tja, er zijn nogal wat mensen die menen dat daarmee zijn schepping ophoudt. Mensen met een intersekse conditie, iemand?
Hij schiep ook de Dag. En de nacht. Dus daarmee moeten we het dan maar doen? Het ochtendgloren is niet van zijn hand? Avondschemering?

Kom nou mensen, rooms of niet, paus of niet, het blijft een kwestie van interpretatie. Niet te druk maken over deze oude heren. Alsjeblieft.
@Eva , ik waardeer je zeer om je standpunten en inzet voor de transgender gemeenschap. Alleen is mijn mening in deze dat je hiermee de plank misslaat. Deze mensen hebben een bijzondere machtspositie in de wereld. Er zijn hele volksstammen die zich laten leiden door de mening van deze mensen.

Dit soort van geschriften doet een hoop kwaad en zou te vuur en te zwaard bestreden moeten worden. Negeren is in deze geen goed idee. Al geef ik toe dat ik zelf ook niet een fanatiek strijder ben.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Vaticaan: Niemand heeft recht op geslachtsverandering

Bericht door Anon20210626 »

daar waren ze zelf nogal goed in, te vuur en te zwaard bestrijden

Ik heb meer last van de ketterse varianten overigens
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Vaticaan: Niemand heeft recht op geslachtsverandering

Bericht door Veronica »

Ylse schreef: 12 jun 2019, 18:30 [Deze mensen hebben een bijzondere machtspositie in de wereld. Er zijn hele volksstammen die zich laten leiden door de mening van deze mensen.

Dit soort van geschriften doet een hoop kwaad en zou te vuur en te zwaard bestreden moeten worden. Negeren is in deze geen goed idee. Al geef ik toe dat ik zelf ook niet een fanatiek strijder ben.
Veronica kijkt naar de ellende in haar geboorteland, wat ben ik blij dat daar niet woon

Om maar over te zwijgen wat voor fantasieën ze over ons uitkramen, van de ene kant lach ik mij rot om deze "heren", maar aan de andere kant heb ik medelijden met iedereen die daardoor issues heeft met T aka zichzelf zijn.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Ærin
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 apr 2019, 16:08
Gender: Vrouw

Re: Vaticaan: Niemand heeft recht op geslachtsverandering

Bericht door Ærin »

Jammer dat zelfs de paus niet in staat is de bijbel werkelijk te doorgronden. In de Hebreeuwse grondtekst staat namelijk niet dat God man en vrouw schiep, maar de mens: mannelijk en vrouwelijk. Daar zit dus behoorlijk wat speelruimte.
Eens te meer blijkt hieruit maar weer eens dat sommige mensen gezaghebbende teksten naar hun hand trachten te zetten in een poging hun eigen kromme gedachten te stutten. Niets van aantrekken. Onze lieve Heer heeft ieder mensenkind lief, in al zijn of haar verscheidenheid. En gelukkig zijn er knappe artsen om foutjes van de natuur (hazenlippen, flaporen en genderdysphorie) weer recht te trekken.
Can I get an amen to that?

Ærin :hbeat:
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Vaticaan: Niemand heeft recht op geslachtsverandering

Bericht door Anon20210626 »

het zij zo
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Vaticaan: Niemand heeft recht op geslachtsverandering

Bericht door Ender »

er is echt geen god of goden, leuk als je uit dat soort ideeën steun onttrekt maar tis gewoon niet zo. het is eigenlijk het niet-geloven dat zorgt dat ik nog leef. anders was ik nu in de hemel, mja die is er niet, als het uit is is het uit en no turning back. als er een god is waarom is er dan zoveel misery op deze aarde? nee sry hoor maar een idee van god is leuk maar het kan gewoon niet.

nogmaals, leuk/fijn voor je als je er steun aan ontleent. maar als je ff realistisch kijkt, kan het niet.
Ærin
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 apr 2019, 16:08
Gender: Vrouw

Re: Vaticaan: Niemand heeft recht op geslachtsverandering

Bericht door Ærin »

Ender schreef: 25 jun 2019, 12:18 er is echt geen god of goden, leuk als je uit dat soort ideeën steun onttrekt maar tis gewoon niet zo. het is eigenlijk het niet-geloven dat zorgt dat ik nog leef. anders was ik nu in de hemel, mja die is er niet, als het uit is is het uit en no turning back. als er een god is waarom is er dan zoveel misery op deze aarde? nee sry hoor maar een idee van god is leuk maar het kan gewoon niet.

nogmaals, leuk/fijn voor je als je er steun aan ontleent. maar als je ff realistisch kijkt, kan het niet.
Noch voor het een noch voor het ander is overtuigend bewijs. Het is dus een kwestie van persoonlijk vertrouwen in het een of het ander, dat kan je niemand opdringen. 't Is ook wel aardig dat het zo is, dat geeft je hierin een eigen verantwoordelijkheid.


Ærin :hbeat:
Anon20200424
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:55
Gender: Vrouw

Re: Vaticaan: Niemand heeft recht op geslachtsverandering

Bericht door Anon20200424 »

"Niemand heeft recht op geslachtsverandering?" Wat is dat in hemelsnaam voor een krankzinnige idiote zin? Hé mensen, ik ga even veranderen van geslacht, kunnen jullie dat ook? Moet je maar eens even kijken.. let op! ..... :o holy.. f.. :shock:

Staat die tekst ergens in de bijbel of zo :lol:
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Vaticaan: Niemand heeft recht op geslachtsverandering

Bericht door Alice »

Nu, ongeveer, een jaar verder. Er is wat veranderd. Haat tegen transgenders (en gehele LGBTQIAP gemeenschap) is alleen maar toegenomen mede dank zij de actieve steun van diverse EU regeringen.
Dicht bij huis, is Antoine Bodar niet aan het agiteren dan is de Generaal-overste Broeders van Liefde wel bezig,
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/16 ... rs-wetens/

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bcbff35c/
https://www.trouw.nl/buitenland/hongaar ... ~b454f79d/
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Plaats reactie