Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vraag. Heeft opzetten gratis kledingbank zin!

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth

Re: Vraag. Heeft opzetten gratis kledingbank zin!

Bericht door EmmaJJ »

Mr.X schreef: 29 jul 2019, 16:29
EmmaJJ schreef: 29 jul 2019, 16:04
Benjamin schreef: 29 jul 2019, 14:36 Waarom speciaal voor transgenders dan eigenlijk? Domme vraag misschien.
Voor niet transgenders is er zat. Idd leger des heils bijv.
Ik neem aan dat de toegevoegde waarde dan is dat er een transgender aanwezig is? Of in ieder geval iemand die een 'safe space' uitstraalt voor iedereen die misschien normaal gesproken niet durft te shoppen bij het leger des heils voor bv vrouwelijke kleren?
Ja.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Vraag. Heeft opzetten gratis kledingbank zin!

Bericht door Eveliene »

Mr.X schreef: 29 jul 2019, 16:29

Ik neem aan dat de toegevoegde waarde dan is dat er een transgender aanwezig is? Of in ieder geval iemand die een 'safe space' uitstraalt voor iedereen die misschien normaal gesproken niet durft te shoppen bij het leger des heils voor bv vrouwelijke kleren?
Juist bij het leger des heils kan je als transgender heel goed terecht, die zijn heel erg vrij in het omgaan met lhbt*ers. Geen (voor)oordeel over anderen maar naastenliefde voor alle mensen, gewoon lieve mensen die mij bij mijn outcoming en scheiding gesteund hebben.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Vraag. Heeft opzetten gratis kledingbank zin!

Bericht door Benjamin »

Ik zou persoonlijk meer heil zien in het organiseren van t-events in bestaande winkels en kledingbanken. Daarmee sluit je de cispopulatie niet uit nl.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Vraag. Heeft opzetten gratis kledingbank zin!

Bericht door Alice »

En hoe zou de opzet zijn, gerichte komst met artikelen op bijeenkomsten voor transgenders (T- avonden ofzo). Via mail contact verzorging?

Wie wil, zou dit kunnen regelen? -kijk niet naar mij-

Inderdaad, je kunt heel goed terecht bij het LdH. Redelijke prijzen, geen afgedragen spullen, in veel steden aanwezig.
Zelfs in een dorp als Vogelwaarde waar 3/4 van het LdH winkel met kleding gevuld is (allen hoe kom je in Vogelwaarde).
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Vraag. Heeft opzetten gratis kledingbank zin!

Bericht door Alice »

Benjamin schreef: 30 jul 2019, 15:36 Ik zou persoonlijk meer heil zien in het organiseren van t-events in bestaande winkels en kledingbanken. Daarmee sluit je de cispopulatie niet uit nl.
Vermoedelijk is het voor een winkel kosten-baten kwestie. Wat zouden mijn directe verkoopcijfers zijn en zie ik mogelijkheden om die klanten te binden om e.e.a. rendabel te krijgen. De transgender gemeenschap is niet zo groot.
Travestie, ik geloof dat zij liever naar trav. speciaalzaken gaan.

Daarbij moet je rekenen dat er meer uitzonderlijke maten aanwezig moeten zijn. Bijvoorbeeld; FtM transgender bovenkleding waarbij de mouwen niet over hun vingertoppen komen of bij MtF mouwen die niet halverwege hun onderarmen eindigen. Sieraden, een halsketting kun je wel korter maken maar niet langer (of tegen extra kosten) enzo.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Vraag. Heeft opzetten gratis kledingbank zin!

Bericht door Nate_0 »

Voor mij lijkt dit vooral een goede zaak bij het helpen van mensen die net aan hun transitie beginnen? Ik zou bv liever oude kleding/kleding die ik niet meer draag aan een FtM of MtF (ik heb nog wat vrouwenkleding liggen) schenken omdat ik weet dat de kosten die bij het aanschaffen van een nieuwe garderobe behoorlijk pittig kunnen zijn.

Bovendien zou je kunnen kijken naar het weggeven van meer specifiek transgender items, ongewone BH maten voor MtF en binders voor FtM bijvoorbeeld. Ik snap dat bv cosplayers ook binders dragen, maar dan stel ik toch zeer zeker iemand die FtM/dagelijks gebruikt voorop. Aan de andere kant weet ik niet hoeveel mensen dit soort items gratis weg willen geven aangezien ze toch vaak behoorlijk prijzig zijn.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Vraag. Heeft opzetten gratis kledingbank zin!

Bericht door Anon20200101 »

Ik juich zo'n kledingbank voor trans mensen sterk toe! :)
Een paar maanden geleden, toen ik een kledingruil meeting voorstelde werd dat wel snel ontmoedigd. Hopelijk ga je hier wel mee door, en komt er echt iets.
Ik winkel inderdaad net zo makkelijk en lief in een 'grwone' nieuwe of tweedehands winkel, maar niet iedereen voelt zich daar (nog/al) goed of veilig bij.
Ik ga er van uit dat deze kledingbank heel trans-vriendelijk zou zijn, en daarmee een broodnodige safe-space wordt.
<3
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Vraag. Heeft opzetten gratis kledingbank zin!

Bericht door Anon20210626 »

Het 'Ruilrek" , van mariposa toen ze nog in Osdorp zaten was een leuk initiatief . Commercieel zal zoiets niet zo gauw uitkomen.

Hoe had je het in gedachten?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth

Re: Vraag. Heeft opzetten gratis kledingbank zin!

Bericht door EmmaJJ »

Ik laat het even sudderen.
Ik heb nog geen ruimte. Ik heb wel 5000 volgers op twitter die me vast willen helpen met kleding inzamelen.
Trans only. Tuurlijk sluit ik cis wel uit! Daar is genoeg voor.
Alternatief is dat ik me bij Leger des Heils winkel ga aanmelden als vrijwilliger. Eén dag in de week een transvriendelijk iemand in huis.
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Vraag. Heeft opzetten gratis kledingbank zin!

Bericht door Sara »

Alice schreef: 30 jul 2019, 16:30 Travestie, ik geloof dat zij liever naar trav. speciaalzaken gaan.
Welke zijn dat? Wehkamp en Zalando?

Ik denk inderdaad dat de ‘doorsnee’ travestiet inmiddels prima weet wat ze willen halen en waar, en wat minder snel geneigd zal zijn om naar een kringloopwinkel te gaan (waar je waarschijnlijk ook niet snel de ‘juiste’ spullen hebt).