Nieuwe chat! Zie dit topic.

TV tip, Three Generations / About Ray.

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

TV tip, Three Generations / About Ray.

Bericht door Alice »

NPO 3, vanavond 31-07-'19, 20:30 - 22:05

"Three Generations",

Ray is een New Yorkse tiener die worstelt met haar genderidentiteit. De als Ramone geboren jonge vrouw wil liever een jongen zijn. Haar moeder Maggie heeft in eerste instantie moeite met de wens van haar kind, maar legt zich uiteindelijk toch neer bij Ray's wens om een geslachtsverandering. Mede door de inzichten die haar moeder Dolly haar geeft.
Maar dan zijn ze nog niet. Voor voor de operatie moet namelijk ook de vader van Ray toestemming geven. En deze Craig, die al lang niet meer in beeld is, heeft veel moeite met Ray's beslissing

Family living under one roof in New York must deal with a life-changing transformation by one that ultimately affects them all. Ray is a teenager who has come to the realization that he isn't meant to be a girl and has decided to transition from female to male. His single mother, Maggie, must track down Ray's biological father to get his legal consent to allow Ray's transition. Dolly, Ray's lesbian grandmother, is having a hard time accepting that she now has a grandson. They must each confront their own identities and learn to embrace change and their strength as a family in order to ultimately find acceptance and understanding.

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: TV tip, Three Generations / About Ray.

Bericht door Jer158 »

Beetje jammer dat ze niet de correcte gendering hebben overgenomen in het Nederlands.

Prima film trouwens, maar niet bijzonder. Ook bijzonder dat de regisseur (naar eigen zeggen) bewust het meest vrouwelijk meisje als Ray heeft gecast dat hij kon vinden.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: TV tip, Three Generations / About Ray.

Bericht door Alice »

Inderdaad, bij ondertiteling worden woorden soms geheel vervormd, bijzonder die uit de hoek van Discovery, Nat. Geographic, TLC komen, tenen krommend (en dan ben ik nog niet eens een taalkundige).

About Ray. De film leidde ook tot controverse. Veel mensen vonden het een gemiste kans dat een vrouwelijke acteur de rol van Ray speelde en dat er niet is gekozen voor een transgender acteur. De regisseur Gaby Dellal zei daarover dat het personage op het moment dat de film speelt ook nog een vrouw is die een man wil worden en dat dat dus gespeeld kan worden door een actrice.

FilmTotaal 5,0 IMDb 5,9 Rotten Tomatoes 32% Moviemeter 2,9

Je kunt vanavond ook naar Pulp Fiction kijken op Veronica
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Ærin
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 apr 2019, 16:08
Gender: Vrouw

Re: TV tip, Three Generations / About Ray.

Bericht door Ærin »

Inderdaad een vaak gehoorde kritiek. Toch zie ik liever een goede cis-acteur of -actrice die een karakter geloofwaardig neerzet, dan een transgender die maar matig acteert. Ik wil gewoon een geloofwaardig personage zien, zodat ik niet met kromme tenen naar een film hoef te kijken. Tja… we zullen het hier denk ik niet snel over eens worden, vrees ik.


Ærin :hbeat:
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: TV tip, Three Generations / About Ray.

Bericht door Jer158 »

Ærin schreef: 31 jul 2019, 22:14 Inderdaad een vaak gehoorde kritiek. Toch zie ik liever een goede cis-acteur of -actrice die een karakter geloofwaardig neerzet, dan een transgender die maar matig acteert. Ik wil gewoon een geloofwaardig personage zien, zodat ik niet met kromme tenen naar een film hoef te kijken. Tja… we zullen het hier denk ik niet snel over eens worden, vrees ik.


Ærin :hbeat:
Het gaat mij absoluut niet om het feit dat het cis actrice is die een trans man speelt (dan had ik dat wel gezegd). Het gaat mij om dat de regisseur bewust voor (naar eigen zeggen) de meest vrouwelijke actrice is gegaan die zij kon vinden. Dat vind ik nogal ver gaan
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: TV tip, Three Generations / About Ray.

Bericht door Jannet V »

Regisseren is in mijn ogen een creatief proces waarbij de ideeën van de regisseur op de eerste plaats komen. En dat zou ten alle tijden zo moeten blijven.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.