Opinie: Wijziging Transgenderwet brengt de veiligheid van vrouwen in gevaar

Nieuwsberichten
hildehildehilde
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 apr 2019, 21:16
Gender: Trans MtF
Locatie: Utrecht

Re: Opinie: Wijziging Transgenderwet brengt de veiligheid van vrouwen in gevaar

Bericht door hildehildehilde »

Benjamin schreef: 29 jan 2020, 14:25
Fiona schreef: 28 jan 2020, 23:29 Komt er iemand binnen in de gemeenschappelijk dameskleedkamer. Trekt ie opeens de jurk omhoog en dan ....... koekoek.
Ik moet daar toch echt niet aan denken.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er veel dames enorm zullen schrikken van het zien van een penis in de dameskleedkamer, wanneer die penis onder iemand hangt die zich verder als vrouw presenteert. De meeste dames zijn echt wel op de hoogte van het bestaan van transgenders. Hooguit zullen ze even ´huh?´ denken, maar ik denk dat ze gauw genoeg begrijpen hoe de vork in de steel zit.
Dit is correct, in dit radiodebat van gisteren (sowieso het luisteren waard; hulde aan Sophie Schers voor haar weerleggingen) gaan ze ook de straat op om aan vrouwen te vragen wat ze ervan zouden vinden. Maar een enkeling vond het echt een probleem, de rest reageerde gewoon normaal.
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Opinie: Wijziging Transgenderwet brengt de veiligheid van vrouwen in gevaar

Bericht door Sara »

Niet alle mannen zijn aanranders of verkrachters [...]
Feiten hier, jongens.

Volgende week betoogt jurist Caroline Franssen dat mensen met een piemel een wapenvergunning moeten hebben. Een vrouwenzone betreden betekent eerst broek omlaag.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Opinie: Wijziging Transgenderwet brengt de veiligheid van vrouwen in gevaar

Bericht door Emma »

Wat de hele discussie zoals Franssen die aanzwengelt onzinnig maakt is dat er in Nederland bij mijn weten geen wet bestaat die de toegang tot toiletten regelt. Wat er ook op het gebied van de geslachtsregistratie verandert, voor het toilet verandert er niets. Een juridische en uiterlijke man die het damestoilet binnenloopt wordt niet gehinderd door enige specifieke wettelijke bepaling.

Ik sprak onlangs een vrouw die jaren geleden, ik geloof 20 of zo, daadwerkelijk door een man in het damestoilet is aangerand. Droeg die man een jurk? Welnee. Zwaaide hij met een document waarop stond dat hij EIGENLIJK vrouw was? Geen kans toe, zijn slachtoffer kwam binnen.

Een aanrander heeft geen tijd of zin voor spitsvondigheden. Die slaat gewoon toe.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Opinie: Wijziging Transgenderwet brengt de veiligheid van vrouwen in gevaar

Bericht door Lise »

Ik vind het zo bizar dat Franssen kennelijk een relatietherapeut is, juist een beroep waarin je neutraal en objectief moet zijn.

Stel, je bent een man, je huwelijk is in problemen, en je komt bij haar terecht. En dan lees je 's avonds in de krant in een opiniestuk van haar "niet alle mannen zijn aanranders of verkrachters" (ondertoon: maar een hele hoop wel). Goh, echt. Lekker onbevooroordeeld, dan heb je wel weer zin in je volgende sessie.

Maar goed, los van de mening zelf, ik vind het vooral verbazingwekkend dat Trouw zo'n slecht onderbouwd "opiniestuk" plaatst.
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Opinie: Wijziging Transgenderwet brengt de veiligheid van vrouwen in gevaar

Bericht door Benjamin »

Lise schreef: 29 jan 2020, 19:06
Maar goed, los van de mening zelf, ik vind het vooral verbazingwekkend dat Trouw zo'n slecht onderbouwd "opiniestuk" plaatst.
Er worden de gekste ingezonden brieven geplaatst. Zoals van ene Benjamin K. te L., wat een mafkees is dat. Maar zonder dollen, ik vind het sterk als een krant af en toe minder politiek correcte meningen plaatst van lezers. Daar is een opiniepagina voor: tegengeluid tegen wat er normaal in de krant staat.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Opinie: Wijziging Transgenderwet brengt de veiligheid van vrouwen in gevaar

Bericht door Lise »

Een opiniestuk is wat anders dan een ingezonden brief toch? Het ene fancy opgemaakt, veel woorden en met veel ruimte (vaak op uitnodiging van de krant), het andere ergens ver weggestopt een paar regeltjes met alle andere ingezonden brieven.

Minder politiek correcte meningen mogen van mij ook hoor, hartstikke leuk af en toe. Maar als iemand zegt: "Wereldwijd worden steeds meer incidenten gemeld van grensoverschrijdend gedrag in alle instellingen voor vrouwen waar trans-geïdentificeerde mannen (niet altijd geopereerd, dus dan met volledig functionerende penis) worden toegelaten" dan moet je dat wel een beetje kunnen onderbouwen met te verifiëren cijfers natuurlijk.
Ze doet alsof ze haar mening onderbouwt met keiharde data, maar die data is (voor zover ik weet) er helemaal niet, alleen wat vage anekdotes hier en daar. Dan vraag je toch als beetje krant aan de auteur of ze of in haar stuk aangeeft waar ze dat vandaan haalt lijkt me?
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Opinie: Wijziging Transgenderwet brengt de veiligheid van vrouwen in gevaar

Bericht door Benjamin »

In mijn geval is een lange ingezonden brief van mij geplaatst als opiniestuk. Dus blijkbaar zijn ze inwisselbaar. Soms worden mensen wel gevraagd voor zoiets, maar soms dus ook niet. Ik denk dat Franssen zo'n ingezonden brief heeft gestuurd, want ze heeft nou niet echt een expertstatus zoals hier al wordt gezegd. Feit is wel dat dankzij haar rammelende verhaal nu weer volop in de publieke ruimte gedebatteerd wordt over waarom deze wet wel goed is, en hoe slecht haar stuk is. Ik zie geen probleem.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Opinie: Wijziging Transgenderwet brengt de veiligheid van vrouwen in gevaar

Bericht door Citizen Erased »

hildehildehilde schreef: 29 jan 2020, 14:33 dit radiodebat van gisteren (sowieso het luisteren waard; hulde aan Sophie Schers voor haar weerleggingen).
Beide kampen totaal wappie. Verkrachters, aanranders en alles wat er op lijkt laat zich nu al niet ringeloren door het bestaan van wetten; laat staan dat ze zich gesteund zullen voelen door de afschaffing ervan. Mocht dat al het geval zijn, pak je toch zeker die Franssen niet? Daar laat je je hond nog niet tegen 'an piesen. Vals alarm dus (op dit vlak).

Dat wijzigen van die wet is met name een probleem doordat het begrip 'transgender' ten zoveelste male uitgehold wordt; waardoor types als Schers kans zien om van hun (tot kort geleden) wereldvreemde wanen de norm te maken. Transvrouwen zouden biologische vrouwen zijn, niet als man geboren. Vanwaar zijn die operaties en hormonen dan nodig? Het is zogenaamd niet relevant of je man of vrouw bent, maar ondertussen wel in jezelf laten snijden, hormonen poppen dat het een lieve lust is en pissig worden als je niet 'correct' wordt aangesproken..
Categorale ontkenning van feiten gaat de waarheid echt niet minder pijnlijk maken. Hoe accepterend je de maatschappij of omgeving ook (dwingend) tracht te vormen, als transgender heb je (en houd je) vooral zelf een groot probleem.
Waarom zou je de minieme kans op gevallen zoals Franssen die beschrijft überhaupt toestaan? Die deskundigenverklaring zit ingebakken in je traject ofwel je kunt er een gesprek voor regelen. Kleine, maar afdoende moeite voor een deel van dat grote probleem; als je tenminste transgender bent. Maar nee, het 'fort' moet afgebroken worden voor lieden die niet in transitie willen maar zich wel zo 'identificeren' of afhankelijk van de stand van de maan een beetje wel en een beetje niet, en zo geraak je van een serieus te nemen probleem steeds meer in een Soundmixshow voor gevorderden.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Opinie: Wijziging Transgenderwet brengt de veiligheid van vrouwen in gevaar

Bericht door Anon20210626 »

amen
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Opinie: Wijziging Transgenderwet brengt de veiligheid van vrouwen in gevaar

Bericht door Benjamin »

Soort van invloed uitoefenen kan hier:
https://www.internetconsultatie.nl/wijz ... nggeslacht
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Plaats reactie