Olympische Spelen

Nieuwsberichten
Plaats reactie
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Olympische Spelen

Bericht door Sander »

Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Olympische Spelen

Bericht door Alice »

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door Danielle »

Ik wordt echt kotsmisselijk van de hele gierput die iedere klaphark, druif en minkukel met een mening maar zonder enige kennis van zaken over de de community uitstort over dit nieuws.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Olympische Spelen

Bericht door Vethrvolnir »

ja. ik had ooit een huisgenote die van zichzelf een dubbel zo hoog hb gehalte had ( soort ingebouwde epo ). zouden ze die ook verbieden mee te doen wegens oneerlijke competitie? of een dame met heel lange benen?
:shock:
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Olympische Spelen

Bericht door AnneCeleste »

Iedere atleet die meedoet aan de olympische spelen heeft een voordeel ten opzichte van andere atleten, daarom doen ze mee met de olympische spelen. Kan je net zo goed verbieden dat bovengemiddeld lange mensen meedoen met basketbal, of mensen die keigoed kunnen hollen met hardloopwedstrijden.

Dikke doei met al die transfobe mensen en hun meningen.

Overigens lijkt het me wel leuk om bij elke competitie een gewoon gemiddelde amateur mee te laten doen, om te laten zien hoe groot het verschil is.
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door Danielle »

Vethrvolnir schreef: 21 jun 2021, 21:48 ja. ik had ooit een huisgenote die van zichzelf een dubbel zo hoog hb gehalte had ( soort ingebouwde epo ). zouden ze die ook verbieden mee te doen wegens oneerlijke competitie? of een dame met heel lange benen?
Waarschijnlijk wel, dat hebben ze bij Caster Semenya ook gedaan.

Voor mannen daarentegen gelden andere regels, kijk maar naar Micael Phelps: die heeft een aantal biologische voordelen op andere mannelijke zwemmers (o.a. extreme spanwijdte, schoenmaat 49, spieren die veel minder melkzuur aanmaken dan gemiddeld, extra mobiele gewrichten). Maar daar wordt hij alleen maar om geroemd, nooit beschuldigd van valsspelen of oneerlijke voordeel.
Mijn transitieblog: Fading Gender
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Olympische Spelen

Bericht door eew »

De hoeveelheid misinformatie in echt stuitend inderdaad, toch gaan er in het geval van Hubbard een aantal dingen mis waar ik een beetje moeite mee heb.

Het IOC heeft een testosteron grens bedacht van 10 mnol/dl, dit ligt ver boven de vrouwelijke range en lijkt totaal uit de lucht gegrepen te zijn, ik ken die waarde als de onderkant van de mannelijke range. Sommige mensen gaan hier vervolgens mee aan de haal alsof dit dan ook het testosteron niveau van Hubbard zou zijn, maar daar weten we helemaal niets van. Ik acht het zeer waarschijnlijk dat een transvrouw die geen operatie heeft gehad en haar testosteron op precies die grens regelt een aanzienlijk voordeel heeft ten opzichte van cis vrouwen. Zeker gezien onderzoek als dit: https://bjsm.bmj.com/content/54/10/599. Maar nogmaals, we weten niet hoe dat in dit geval zit, dus uitgaan van het slechtste lijkt mij niet productief.

Daarnaast is het natuurlijk heel uitzonderlijk dat ze op 43 jarige leeftijd nog mee komt op het hoogste niveau. Het is natuurlijk onduidelijk of dit met transitie te maken is of dat er een andere oorzaak is, maar dit kan ook aanleiding geven om te denken dat er iets niet klopt. Persoonlijk weet ik niet of dit erg is, omdat ze natuurlijk een aanzienlijk deel van haar leven verloren is aan worstelen met jezelf en transitie, net als ons allemaal hier. Als je dan daar uit haalt dat je iets langer aan topsport kan doen dan is dat je wat mij betreft gewoon gegund.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Olympische Spelen

Bericht door Lise »

Danielle schreef: 22 jun 2021, 13:11 Voor mannen daarentegen gelden andere regels, kijk maar naar Micael Phelps: die heeft een aantal biologische voordelen op andere mannelijke zwemmers (o.a. extreme spanwijdte, schoenmaat 49, spieren die veel minder melkzuur aanmaken dan gemiddeld, extra mobiele gewrichten). Maar daar wordt hij alleen maar om geroemd, nooit beschuldigd van valsspelen of oneerlijke voordeel.
Inderdaad. Maar sowieso snap ik het eerlijkheidsbeginsel in de topsport niet zo, man of vrouw. Iedereen die op de Olympische Spelen uitkomt, zeker op de grotere sporten, is al een genetisch wonderkind. Niets daarvan is al vanaf geboorte bereikbaar voor 99% van de mensheid, zelfs met heel veel trainen. Hoezo is dat eerlijk? Maar kennelijk vinden we dat met zijn allen helemaal niet erg, tot het een transgender is: dan is het opeens vals spelen.
Het blijft een hele nare discussie die denk ik de transgenders die geen enkele topsportambitie hebben (lees: bijna allemaal) erg slecht uit komt.
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: Olympische Spelen

Bericht door tartangirl »

Topsport is het...voor elk levend wezen...en het is maar voor de uitverkornen....of je moet net als de voormalige USSR en de DDR zoveel zooi in je lijf laten spuiten dat je net als een raket over de diverse trajecten kan schieten.
Nooit iets gehoord dat die atleten nu ineens hun medailles moeten inleveren...
Heb veel en vrij hoog gesport maar ik weet dat ik na mijn transitie aardig wat aan kracht heb moeten inleveren.....enige wat ik nog heb van het verleden is mijn wilskracht....en daar kom ik nog steeds een eind mee.
Wel raar dat een ex atleet nu MtF trans als die "Jenner "vanuit de VS nu ineens een Trumpfan de stelling neemt dat transgenders nu vals zouden spelen als zij zouden deelnemen op hoog niveau.
Voelt een beetje als je eigen nestje vervuilen....ach ja Trump aanhangster...zegt eigenlijk al genoeg!!
Plaats reactie