Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat eet je vandaag...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

https://www.hellofresh.nl/recipes/romig ... tions=true

Was best oké. Ik kreeg van een vriendin een doos van HelloFresh cadeau. Zeg ik nooit nee tegen, zes dagen gratis eten. Maar ik zou het nooit, nooit permanent willen. De lol van koken vind ik juist het bedenken van wát ik ga koken. Ik heb wel gezien dat ze best lekkere recepten hebben, dus ik ga wel vaker op de site neuzen (en daarna alles bij de Lidl halen).
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20200101 »

Benjamin schreef: 21 mar 2019, 22:17 https://www.hellofresh.nl/recipes/romig ... tions=true

Was best oké. Ik kreeg van een vriendin een doos van HelloFresh cadeau. Zeg ik nooit nee tegen, zes dagen gratis eten. Maar ik zou het nooit, nooit permanent willen. De lol van koken vind ik juist het bedenken van wát ik ga koken. Ik heb wel gezien dat ze best lekkere recepten hebben, dus ik ga wel vaker op de site neuzen (en daarna alles bij de Lidl halen).
Ik vraag me juist af - qua 'fresh'heid - of dit eigenlijk wel werkt. Je krijgt de box op dag 1 en kan dan 6 dagen eten, maar daarvoor zitten uren/dagen van logistiek. Hoe 'fresh' kan dat eten voor de 6e dag nog zijn?
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

LauraHeleneN schreef: 21 mar 2019, 22:39 Ik vraag me juist af - qua 'fresh'heid - of dit eigenlijk wel werkt. Je krijgt de box op dag 1 en kan dan 6 dagen eten, maar daarvoor zitten uren/dagen van logistiek. Hoe 'fresh' kan dat eten voor de 6e dag nog zijn?
Goede vraag. Je kunt zelf uit een stuk of wat gerechten kiezen, en per gerecht wordt aangegeven wat de houdbaarheid is. Ik heb daarnaar gekeken toen ik mijn keuze doorgaf en bv. de garnalen vooraan gepland en de vegetarische hamburgers voor over een paar dagen. Ik doe normaal ook maar één keer per week boodschappen, dus ik ben het gewend om het zo te doen.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20200101 »

Fair enough.
zo doe ik inderdaad ook zelf boodschappen.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Vandaag broodje vegetarische hamburger met salade erbij en zoete-aardappel-partjes uit de oven.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Nog maar weer eens een vegetarische hamburger met wat ongeïnspireerde groente. Weinig honger de laatste dagen door medicatiewijziging.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20190501 »

Een omeletje van eende-eitjes met groentjesgarnituur.
Een kennis in the neighbourhood houdt de allerschattigste eendjes die ook nog eens de allerlekkerste eitjes leggen. Officieel mag het niet bio heten maar in de praktijk is het dat absoluut. Nooit eerder zo'n blije eenden gezien :-)
Het heeft zo z'n voordelen om op het platteland te wonen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Sigrid schreef: 29 mar 2019, 00:05 Een omeletje van eende-eitjes met groentjesgarnituur.
Mmm, eendenei is echt zalig. Ik heb dat al een jaar of twintig niet meer op. Waar zou je ze kunnen kopen in de stad? Net als ganzenei, zie ik ook nergens. Alleen kippenei en kwarteleitjes kan ik kopen hier.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20200101 »

Ik eet/drink al een paar dagen rijkgevulde smoothie voor ontbijt en lunch, om m'n mond wat te ontzien na de FFS.
Banaan, 3 mandarijn, avocado, appel, sambal, 3 paaseitjes, soja melk
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Freedom »

Vanmiddag was het een simpele, warme lunch: half volkorenrijst (lassie) met 2 pangasiusfilets gepaneerd in kokosrasp en een paar flinke stronken broccoli al dente. Heerlijk.
Ik ga de laatste tijd los op broccoli, zelfs als snack.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now