Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Plaats reactie
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door Hrafn »

Dante schreef: 10 mar 2019, 14:46
Hrafn schreef: 09 mar 2019, 22:46 Ik ben 'de geniale vriendin' van Elena Ferrante aan lezen. Ik volg de serie niet maar was wel nieuwsgierig naar het boek. Ik ben ook meer een lezer dan een film/serie/tv kijker.
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik heb alle vier de delen vorig jaar gelezen en vond het geweldig! Ook wel confronterend omdat ik er veel van mezelf in herkende. Ik realiseerde me gaandeweg dat ik een soort van Lila ben maar door omstandigheden een Lenu/Elena ben geworden. Ik volg de serie nu ook op tv en vind het goed gemaakt maar ben wel blij dat ik de voorkennis van de boeken heb. Zoals zo vaak krijg je in de boeken een beter beeld van de gevoelens van de personages. Ik moest me wel eerst de vele personages/namen in het boek eigen maken om lekker door het verhaal te flowen.
Ik heb net het eerste deel uit en de worstelingen die Lila en Lenu doormaken zijn invoelbaar. En ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat. Helaas is de website van de bieb aan het updaten ofzo want er staat dat boeken zoeken, reserveren of verlengen niet mogelijk is op het moment, grrrr!
Dante
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 nov 2018, 12:28
Gender: Non-binair

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door Dante »

Ik hoop dat je je snel in de vervolgdelen kunt onderdompelen!
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door Hrafn »

Dante schreef: 11 mar 2019, 09:52 Ik hoop dat je je snel in de vervolgdelen kunt onderdompelen!
Yay, de andere drie delen gereserveerd en deel 2 en 3 staan al voor me klaar!
LoremIpsum
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2019, 13:21
Gender: Genderfluid

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door LoremIpsum »

Oktober, van Søren Sveistrup.
Het eerste boek van de scenarioschrijver achter de Deense misdaadserie Forbrydelsen/The Killing. Erg benieuwd, want de serie vond ik erg goed.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door Anon20190508 »

Ben Harry Potter weer aan het lezen, maar dit keer in het Engels :)
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door Hrafn »

Eros schreef: 24 mar 2019, 11:00 Ben Harry Potter weer aan het lezen, maar dit keer in het Engels :)
Ik heb ze alleen maar in het Engels gelezen dus ik heb altijd een 'huh, wie?' ervaring bij de Nederlandse namen! :lol:
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door Anon20190508 »

Hrafn schreef: 24 mar 2019, 13:25
Eros schreef: 24 mar 2019, 11:00 Ben Harry Potter weer aan het lezen, maar dit keer in het Engels :)
Ik heb ze alleen maar in het Engels gelezen dus ik heb altijd een 'huh, wie?' ervaring bij de Nederlandse namen! :lol:
Ik heb ze dus alleen maar in het Nederlands gelezen! :lol:
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door Benjamin »

Ik lees ´Het Pauperparadijs´ van Suzanna Jansen. Ik lees het met interesse, want één van mijn voorvaderen is ook ¨bewoner¨ geweest van de Maatschappij van Weldadigheid, in de strafkolonie. Deze landloper was later ook getrouwd met een Sinti-zigeunerin. Moet een kleurrijk figuur zijn geweest.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door Anon20190501 »

The God Delusion, van Richard Dawkins.

Schitterend om te lezen hoe hij, op vlijmscherpe en altijd rake, maar nooit aanvallende wijze, elke mogelijke "reden" om te geloven in wat geschreven staat in die bundels sprookjes van twijfelachtig literair allooi (mijn beschrijving) die sommigen heilige boeken noemen, met heldere wetenschappelijke argumenten in kleine flintertjes snijdt. Zalig!
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door Simão »

Ik heb net The girl before gelezen van JP Delany en zit nu in The Client van John Grisham.
Heb een stapeltje tweedehands boeken gekocht.
Zaterdag een roman gekocht die door een paardenfokker geschreven is, ik ben benieuwd. Als het wat is ga ik bij de uitgever informeren of ze het niet vertaald willen naar het nederands en/of engels.
Probleem is dat er stierenvechten in voorkomt, dus ik moet even zien hoe, want ik weet dat de halve wereld al gaat steigeren als ze het woord zien.(En nee, ik ga hierover niet in discussie).

Ik kan niet tegen fantasie boeken. Ooit (minstens 30 jaar geleden) begonnen in de geschiedenis van de steen en de fluit" maar ik kan niet tegen queestes waar men steeds van het pad afgaat, daar wordt ik hoorndol van. Ik wil dat iemand van a naar b in een rechte lijn en zo snel mogelijk gaat.
Als iemand het wil hebben, ik stuur het graag op tegen verzendkosten.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Plaats reactie