Beperkte Kledingvrijheid

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Klein_Dolfijn_Rivier
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Re: Beperkte Kledingvrijheid

Bericht door Klein_Dolfijn_Rivier »

Zwierig_Krab_Delta schreef: 24 aug 2026, 22:58 Kan iemand mij vertellen waarom zakken in damesspijkerbroeken zelden diep zijn? Ik heb zelfs gezien zonder.
Er wordt verondersteld dat vrouwen een tasje meenemen.
Als jongen verbaasde het mij al dat mannen alles in hun broekzakken schijnen te kunnen stoppen. Dan is een tas(je) toch veel praktischer. Ook mooier dan uitpuilende broekzakken. Inmiddels zijn er overigens wel veel meer mannen die een kleine tas bij zich hebben voor spullen die anders in de broekzakken gestopt zouden worden.
Een tas neem ik ook altijd mee. Toch wil ik wel altijd een broek met zakken; voor de huissleutels. Die wil ik altijd heel erg goed bij me houden.
Gelukkig draag ik meestal jongensbroeken (voor kinderen dus, want dat is de juiste maat), zowel lang als door mijzelf ingekort met daaronder dan een legging.
Zwierig_Krab_Delta

Bericht door Zwierig_Krab_Delta »

Klein_Dolfijn_Rivier schreef: 25 aug 2026, 04:35
Zwierig_Krab_Delta schreef: 24 aug 2026, 22:58 Kan iemand mij vertellen waarom zakken in damesspijkerbroeken zelden diep zijn? Ik heb zelfs gezien zonder.
Er wordt verondersteld dat vrouwen een tasje meenemen.
Als jongen verbaasde het mij al dat mannen alles in hun broekzakken schijnen te kunnen stoppen. Dan is een tas(je) toch veel praktischer. Ook mooier dan uitpuilende broekzakken. Inmiddels zijn er overigens wel veel meer mannen die een kleine tas bij zich hebben voor spullen die anders in de broekzakken gestopt zouden worden.
Een tas neem ik ook altijd mee. Toch wil ik wel altijd een broek met zakken; voor de huissleutels. Die wil ik altijd heel erg goed bij me houden.
Gelukkig draag ik meestal jongensbroeken (voor kinderen dus, want dat is de juiste maat), zowel lang als door mijzelf ingekort met daaronder dan een legging.
Oh ik begrijp heel goed dat een tas al snel comfortabeler is en er beter uitziet 😁. Als man had ik ook altijd al een tas bij me die altijd net te vol zat, 'just in case'. (Mijn vrouw vond dat ik dat ik toch altijd al vrouwentasssen kocht). Emotioneel gaf me dat ook houvast. Ik denk dat mannen al snel praktischer (lees gemakkelijker) ingesteld zijn en dingen daarom gewoon maar in de zakken proppen, ook al ziet het er niet uit, en is het niet comfortabel. Dat heb ik toen ik jonger was ook wel veel gedaan. Aan de andere kant kan ik mij ook nog uit die tijd die situaties herinneren met mijn zus op stap, waarbij zij haar zooi aan mij gaf, "want jij hebt toch zakken."

Ik vind het alleen wel fijn dat de zakker dieper zijn voor de zekerheid ook kleine dingen niet te verliezen. Als het onder de knik zit van je heup als je zit, heb ik toch het idee dat er nooit iets uit zal glijden. Bij damesbroeken ben ik daar minder zeker van, ben ik bang dat het als een tube eruit wordt geknepen. 😝
Vief_Zeester_Woud
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Vief_Zeester_Woud »

Ik heb echt een enorme hekel aan tasjes en het is niet altijd even praktisch ook. Tegenwoordig heb je gelukkig vaak aan je mobiele telefoon en fiets/autosleutel genoeg maar met een zonnebril wordt het al wat lastiger.

Onder een jurk heb ik altijd een broekje waar je toch je telefoon en een sleutel in kunt stoppen, een klein rugzakje is ook veel praktischer dan een handtasje.

Telefoon gaat als vrouw in je kontzak.

Het gesleep met een handtas is een van de dingen die me soms met weemoed terug doen denken aan het simpelere leven als man.
Trots_Spreeuw_Moeras

Bericht door Trots_Spreeuw_Moeras »

Draag gewoon een klein tasje en nooit mijn telefoon in mijn kont zak.
Ik droeg vroeger echt nooit een tas of tasje (op lange wandelingen en zo na dan)
Donker_Kreek_Riet

Bericht door Donker_Kreek_Riet »

Als ik supermarktboodschappen op de fiets doe, heb ik gewoon nog mijn oude rugzak. Voor zeer kleine boodschappen heb ik een nette zwarte schoudertas of bruine schouder/handtas waar weer iets meer in kan en waar een extra katoenen draagtas inzit voor het geval dat. Een shoppersbag staat op mijn wishlist. Heuptasjes is voor mij niets, ik vind het persoonlijk niet mooi en zie veel jongens dit dragen die hun goedje hebben opgehaald. Not my cup of tea. Bij het wandelen gaat m'n telefoon gewoon in mijn achterzak en als dat niet kan laat ik 'm thuis of hou ik hem in mijn hand.
Het klopt dat vrouwenbroeken/rokken minder diepe zakken hebben of zelfs geen zakken, voor mij is het geen probleem.

Het grappige is dat ik mij herinner dat op twee vakanties als jongetje met mijn moeder een handtasje had waar mijn analoge fotocamera (disc-camera) inzat en een kammetje/spiegeltje. Het zegt niets natuurlijk...