Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Anon20190501 »

Da's een moeilijke, want ik heb nog geen nieuwe naam (Sigy is vooralsnog slechts een forumnick). Ik heb echt geen clue hoe ik een geschikte nieuwe naam moet/kan kiezen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Dieuwertje »

De naam die ik gekregen heb bij mijn geboorte is er een die al generaties lang in de familie zit. Bovendien is het niet een naam die veel voorkomt (understatement). Alleen had ik geen idee hoe die in een vrouwelijke vorm zou zijn. Dan maar voorlopig een naam genomen van mijn overgrootmoeder uit dezelfde kant van de familie. Vooralsnog doe ik het daar mee op het forum en daar buiten. Inmiddels ben ik er achter hoe mijn naam in de vrouwelijke vorm is. Leven het internet. Dus dat gaat het officieel worden. Dan hoef ik ook de letters niet aan te passen. Maar dat officiële zal nog wel enige tijd over heen gaan.
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door MichelleB »

Toen mijn moeder zo'n 30 jaar geleden nog in een supermarkt werkte kwam er altijd een jongetje bij haar aan de kassa dat haar aan het lachen maakte. Naar dat jongetje was ik vernoemd.

Bij mij in de brugklas zat een meisje dat mij altijd aan lachen maakte. En die naam heb ik dus gekozen voor mezelf :)
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6815
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Eva »

Kort geleden bracht mijn zusje me nog iets in herinnering. Eén van haar dochters is (mede) vernoemd naar mij. In die tijd ging ik nog door het leven met een mannennaam. Mijn zusje gebruikte de vrouwelijke vorm daarvan; de naam die ik nu ook officieel draag.
Eeuh, nee. Laat het readen naar die oude naam maar achterwege ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Dieuwertje »

Sorry Eva, maar door zo'n laatste opmerking gaan de radertjes juist werken :-)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6815
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Eva »

;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Simão »

Ik ben officieel nog niet aan een nieuwe naam toe, maar mocht ik die veranderen dan is het alleen mijn tweede naam, waarbij de eind "a" gewoon een "o" kan worden voor de manlijke variant. Mijn eerste naam is in Italië nl gewoon een mannenaam en ik kan er ook voor kiezen om de "e" er af te laten, dan is het ook een mannennaam. Mijn forum naam is de Portugese variant, dus het is niet zo moeilijk raden.

Ik ben vermoemd naar mijn opa van vaders kant, dus heb de vrouwelijke variatie gekregen daarvan.

Ik had, als ik met een piemeltje was geboren, naar de verdronken broer van mijn moeder vernoemd geweest, Janus. Eerst vond ik dat een lelijke naam, maar nu ik me meer verdiept heb in Romeinse en Griekse goden is het al een acceptabelere naam geworden... soms moet je ergens ingroeien...
Het is de Romeinse god van veranderingen, begin en eind, met twee gezichten, dus eigenlijk best toepasselijk bij transitie en de optie om alsnog Janus te worden is er dus ook nog.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Charissa
Berichten: 170
Lid geworden op: 11 mei 2012, 21:07
Gender: Onzeker

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Charissa »

hmz vaak zie je dat mensen de naam gebruiken wat dicht bij hun oude naam in de buurt komt, echter is dat bij mij dus niet het geval en ben ik in het verleden nog zoekende geweest zo had ik eerst de naam Sabrina maar ja moeders kreeg een vriend en zijn dochter hete Sabrina. Dus ik naar een nieuwe naam zoeken mijn mannelijke naam begint met een R en de vrouwen namen met een R zie ik niet zo zitten.

Toen ik een relatie had zaten me ex en ik kindernamen te verzinnen 1 meisjes naam en 1 jongens naam, meisjes naam was dus Charissa Lorenza jongens naam tjah who care's ? :P. Sabrina viel dus af en heb op het internet gezocht naar namen en opeens schoot het door me hoofd dat me ex en ik die namen bedacht hadden en ik vond dat dus wel mooi om daar de meisjes naam van te gebruiken.
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 okt 2016, 20:12
Gender: Man
Locatie: Dongen

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Frank »

Nog niet officieel veranderd, maar mijn naam komt van het karakter Frank Archer van de animatie-serie Fullmetal Alchemist. Niet alleen omdat het mijn favoriete karakter is, maar omdat ik mijn beste vriend tegenkwam door schrijven over hem - en deze heeft mij geïntroduceerd aan het concept van transgender zijn en verder meegeholpen heeft met mijn zelf ontdekking.

Dat, en het past een beetje in het thema van korte, Hollands-te-noemen namen die in mijn familie passen. En het is door iedereen te schrijven, in tegenstelling tot de naam die mijn ouders me mee gaven. :P
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Anon20230219 »

Ik heb mijn vrouwelijke naam gekozen omdat het meerdere dingen omvat..

Lisa altijd mooi gevonden.
Martinez was de voornaam van een Zuid Amerikaanse actrice welke ik ooit in een film zag, wat een prachtige dame.
Heins is de achternaam van mijn moeder en dat zou erg graag willen om mijn moeder te eren dat zij bij mijn eerdere coming out altijd een luisterend oor bood en als het nodig was een schouder om op uit te huilen..
Zo ben ik in het kort aan mijn huidige vrouwen naam gekomen.