Wat eet je vandaag...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Vooraf een salade van dunne plakjes wortel en courgette in vinaigrette. Vervolgens pannenkoeken.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20190516 »

Tomatensoepje met croutons en een paar stukjes stokbrood en een kop muntthee
Offline
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Eveliene »

Gemengde vis in zwartebonensaus met Thaise groenten en zilvervliesrijst.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Een salade van julienne gesneden wortel en courgette met zelfgemaakte catalina dressing, munt, bieslook en wat gefrituurde uitjes. Lekker een paar uurtjes laten staan. Erbij roast potatoes en vegetarische gehaktballetjes.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20200101 »

Gisteren na de competitiedag heb ik genoten van een stukje zalmfilet met roergebakken paksoi, en als dessert een flink stuk vegan chocolate cake
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Benjamin schreef: 12 mei 2019, 11:57 Erbij roast potatoes
Nee, toch zoete-aardappelfrietjes. 8-)

Dit is het recept van de salade:
https://www.myrecipes.com/recipe/zucchi ... a-dressing
Hij is heerlijk en weer ´ns wat anders om met wortel te doen.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20190516 »

Vanavond samen met Esther,Jennifer en Lisa onze buikjes volgegeten bij la cubanita in Amersfoort(tapas...ik had allemaal vegetarische gerechtjes)
Offline
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20230219 »

Rikki schreef: 12 mei 2019, 21:28 Vanavond samen met Esther,Jennifer en Lisa onze buikjes volgegeten bij la cubanita in Amersfoort(tapas...ik had allemaal vegetarische gerechtjes)
Ja ik had ook een vegetarisch gerecht nadat jij het besteld had en dat was goed te eten :)
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Lisa1973 schreef: 12 mei 2019, 22:39 Ja ik had ook een vegetarisch gerecht nadat jij het besteld had en dat was goed te eten :)
Vegetarisch eten is tegenwoordig vaak veel lekkerder dan vlees vind ik. En in ieder geval gezonder en ook goedkoper valt mij op. Ik begin steeds minder vlees te eten en ik zou er eigenlijk gewoon mee moeten stoppen. Ik zie te veel dierenleed, ook in de biologische sector, en wil er niet meer de oorzaak van zijn. Die actievoerders die die varkensboerderij bezet hebben in Brabant, net op het nieuws gezien, hebben imho gelijk.

Om in het thema te blijven: ik at net een gehaktbal van de Vegetarische Slager, gestoomde worteltjes en aardappelpuree.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20230219 »

Benjamin schreef: 13 mei 2019, 18:26
Lisa1973 schreef: 12 mei 2019, 22:39 Ja ik had ook een vegetarisch gerecht nadat jij het besteld had en dat was goed te eten :)
Vegetarisch eten is tegenwoordig vaak veel lekkerder dan vlees vind ik. En in ieder geval gezonder en ook goedkoper valt mij op. Ik begin steeds minder vlees te eten en ik zou er eigenlijk gewoon mee moeten stoppen. Ik zie te veel dierenleed, ook in de biologische sector, en wil er niet meer de oorzaak van zijn. Die actievoerders die die varkensboerderij bezet hebben in Brabant, net op het nieuws gezien, hebben imho gelijk.

Om in het thema te blijven: ik at net een gehaktbal van de Vegetarische Slager, gestoomde worteltjes en aardappelpuree.
Nou ik ga zelf proberen of ik die vega gehaktballen van mijn moeder kan namaken..
Als basis verse bruine bonen geweld voor een nacht en dan koken en vervolgens fijn malen in een vlees of gehaktmolen.
Ze deed er dan allerlei groente door waaronder ui en om de stevigheid te vergroten paneermeel en 2 rauwe eieren.
Die waren echt zo lekker dat gewoon gehakt er lang niet meer in kwam..maar het was nogal arbeidsintensief.
Ik probeer zo min mogelijk vlees te eten in de week, je hebt ook prima aanmaak jus in zakjes en die kan je nog meerdere dagen gebruiken ook.
Je hoort teveel ellende met vlees, nu weer ziek paardenvlees uit Polen wat gewoon in Nederland en België is verwerkt.
Al die ellende rondom dieren en industrie zou niet nodig hoeven te zijn maar...als de gemiddelde burger geen euro extra willen betalen voor zijn vlees dan kan men niet anders dan massa productie.
Ik vind die actie in Brabant heel dubbel, aan de ene kant goed maar aan de andere kant zoals de vrouw welke de dieren houdt terecht op tv zei "ze willen gewoon niet wijken met hun argumenten, ik zorg zo goed mogelijk voor mijn dieren en meer dan dat kan ik niet doen".
En betekend dat ik meer dan 75% van mijn laarzen wel kan weggooien want is allemaal van leer.
Hopelijk zorgt deze actie voor meer bereidheid bij burgers om vlees consumptie te minderen.