Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat eet je vandaag...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door stella »

LauraHeleneN schreef: 15 jul 2019, 21:53 Dan kan je denk ik net zo goed weer vers ei gebruiken, dat zal zeker beter smaken. Het 'probleem' is het feit dat het ei rauw gebruikt wordt, en daar gaat 'ei uit een pak' geen verschil maken.
Het ei uit pak is gepasteuriseerd, daardoor is het nog vloeibaar maar wel goed genoeg verwarmd om salmonella ect te doden.
Voor carbonara zal het minder lekker zijn dan vers ei, maar voor toetjes zoals tiramisu is het perfect.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

stella schreef: 16 jul 2019, 07:39
LauraHeleneN schreef: 15 jul 2019, 21:53 Dan kan je denk ik net zo goed weer vers ei gebruiken, dat zal zeker beter smaken. Het 'probleem' is het feit dat het ei rauw gebruikt wordt, en daar gaat 'ei uit een pak' geen verschil maken.
Het ei uit pak is gepasteuriseerd, daardoor is het nog vloeibaar maar wel goed genoeg verwarmd om salmonella ect te doden.
Voor carbonara zal het minder lekker zijn dan vers ei, maar voor toetjes zoals tiramisu is het perfect.
Precies. Ik kan me wel voorstellen dat ze dit gebruiken voor carbonara, maar ik houd het thuis bij vers ei.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Eva »

Er is een nieuw sushi-restaurant, bijna om de hoek bij ons. We zijn het wel een beetje aan onze stand verplicht om vanavond acte de présence te geven, dunkt me.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Chili a la Ben, zonder sperziebonen maar met beetje courgette deze keer.
Benjamin schreef: 30 mar 2019, 09:28 Ik maak vanavond chili a la Ben. Uitje fruiten, rode paprika erbij, dan een heleboel blikjes: bruine bonen, maïs, ananas, tomatenpuree. Ik gooi er nog een kliekje sperziebonen in. Kruiden met paprikapoeder, gerookte paprika, komijn, sambal, zout. Slechts 1 pan vies, kost geen drol en ruim 2 dagen eten.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20230219 »

Boterham met kaas, niet echt een superdag qua maag..
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Hartige taart van bladerdeeg, eerst blind gebakken, met onderop tonijn in stukjes en wat pangasius, daaroverheen ui, tomaat, courgette. Olijfolie erover en oregano, peper en zout. Erbij een salade van watermeloen en feta verkruimeld, simpele dressing van citroensap, olijfolie, peper en zout. Verse munt erover en pul biber (Turkse chilivlokjes).
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Hrafn »

Benjamin schreef: 15 jul 2019, 21:31
Hrafn schreef: 03 jul 2019, 20:13 Nasu no dengaku (aubergine steaks met misokaramel) ook weer uit MAN. EAT. PLANT. met cajun sweet potato wedges.
Zou je hier het recept eens voor kunnen posten? Mijn vriend is gek op aubergines en op miso.
Ik had het boek waar het in staat uit de bibliotheek gehaald, ik heb het recept dus niet bij de hand maar je kan hem dus uit de bieb halen (moet je wel lid zijn natuurlijk.)
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Hrafn schreef: 20 jul 2019, 18:16 Ik had het boek waar het in staat uit de bibliotheek gehaald, ik heb het recept dus niet bij de hand maar je kan hem dus uit de bieb halen (moet je wel lid zijn natuurlijk.)
Is het dit?

Vandaag rauwkostsalade en een broodje kroket (1 schijnt niet zo veel kwaad te kunnen) met mosterd.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Rauwkostsalade en een tortilla met falafel (koud), sla en hummus.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Koude komkommersoep met munt, bloemkoolsalade en zelfgemaakt naanbrood. Druiven toe.

De salade:
https://www.24kitchen.nl/recepten/bloem ... emayonaise
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -