Wat eet je vandaag...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Alice schreef: 07 apr 2019, 15:23 Ik ging daar niet om maar ben met een hele koeientong thuis gekomen (reclame). Klaarmaken lukte wonderwel. Nu ong. 1,5 kg vlees, in porties, in de diepvries. Een afkoelingsperiode om te bedenken waarvoor ik het allemaal gebruiken kan.
In Frankrijk wordt het wel gegeten in een saus met kappertjes of fijngesneden zure augurkjes. Dat is erg lekker. Waar koop je zoiets?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20210626 »

Gewoon bij een goede slager . Eerst even uitkoken in water met heel veel zout . en dan langzaam garen in water met een bouquet garni. Je maakt eigenlijk een bouillon en in 2 a 3 uur is ie gaar . Daarna heel belangrijk meteen het witte vel verwijderen en je hebt een magnifieke bouillon en een stuk heel zacht vlees . lekker mer een cranberry saus of een madeira saus . heel goed op brood met een augurkje en een beetje mayo peper en zout . of gewoon met aarappeltje en witlof , asperges etc
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Alice »

Benjamin schreef: 07 apr 2019, 19:01 Waar koop je zoiets?
In Frankrijk, was op voedseltocht ze hebben er smakelijke dingen die even anders zijn dan in NL.
Naar de Auchan, Leclerc en de InterMarché Lille waar ik die tong kocht en toen was mijn geld op.

In NL zei je in de regel alleen varkenstongetjes ook heel lekker maar nu zag ik die rundertong in de schappen het gaf mij een idee om zo'n ding te kopen om eens zelf klaar te maken. Het was de kleinste formaat die verkrijgbaar was, ging tot 2,5 kg.
Afbeelding

Vanavond eens tong in witte wijn lentesaus met doppertjes-worteltjes en aardappelpuree Voor een andere keer 'iets' met rijst en champignons, die tong komt wel op.

Lever, niertjes staan ook wel eens bij mij op het menu. Hersenen, testikels, zwezerik ik heb het gegeten maar nee dit is niets voor mij..
.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Alice schreef: 08 apr 2019, 08:58
Benjamin schreef: 07 apr 2019, 19:01 Waar koop je zoiets?
In Frankrijk,
:mrgreen:
Maar natuurlijk.

Is dit niet een leuk experimentje?
https://www.la-viande.fr/recettes/boeuf ... -foie-gras
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20190501 »

Benjamin schreef: 08 apr 2019, 12:08
Alice schreef: 08 apr 2019, 08:58
Benjamin schreef: 07 apr 2019, 19:01 Waar koop je zoiets?
In Frankrijk,
:mrgreen:
Maar natuurlijk.

Is dit niet een leuk experimentje?
https://www.la-viande.fr/recettes/boeuf ... -foie-gras
Meen je dat nu werkelijk, Benjamin? Een recept met foie gras, really?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Sigrid schreef: 08 apr 2019, 12:57 Meen je dat nu werkelijk, Benjamin? Een recept met foie gras, really?
Je denkt nu in beperkingen en niet in mogelijkheden.

Ik heb, ik beken, in mijn leven heel wat foie gras gegeten. Omdat het lekker is. Maar dit spulletje is een prima alternatief en kan denk ik in een paté ook best werken.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20190501 »

Benjamin schreef: 08 apr 2019, 13:47
Sigrid schreef: 08 apr 2019, 12:57 Meen je dat nu werkelijk, Benjamin? Een recept met foie gras, really?
Je denkt nu in beperkingen en niet in mogelijkheden.

Ik heb, ik beken, in mijn leven heel wat foie gras gegeten. Omdat het lekker is. Maar dit spulletje is een prima alternatief en kan denk ik in een paté ook best werken.
Nope, ik dacht in termen van het recept waar je link naar verwees.

En ik ben de allereerste om toe te geven dat ik cuisses de grenouilles in een lookbotersausje héérlijk vind. Edoch, inmiddels eet ik ze niet meer. Iets met bewustwording enzo. Ieder maakt hopelijk een eigen afweging. Maar foie gras...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Alice »

Benjamin schreef: 08 apr 2019, 12:08 Is dit niet een leuk experimentje?
https://www.la-viande.fr/recettes/boeuf ... -foie-gras
Gemiste kans, had een paar plakjes eendenlever maar die zijn al verdwenen op een knapperige broodje. Zo ook de oesters.
Maar de plas wijn die er ook bij is om alles weg te spoelen is voorlopig nog niet op :D (makkelijk die 5 - 10 L kartonnen doosjes, milieuvriendelijk enzo.).
https://tinyurl.com/y2unzzrr
https://tinyurl.com/y4z2glyj

Leuke link, ik ga die nog eens napluizen.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20200101 »

Die smoothies, terwijl ik in de hangmat lig, zijn best lekker... :) :)
Vandaag banaan + appel + sinaasappel + mandarijn + avocado + blauwe bes + groene chili + gember + guava sap + soya melk
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Sigrid schreef: 08 apr 2019, 14:43 Nope, ik dacht in termen van het recept waar je link naar verwees.
Niet alles wat op internet staat is waar, Sigrid. :mrgreen:
En ik ben de allereerste om toe te geven dat ik cuisses de grenouilles in een lookbotersausje héérlijk vind. Edoch, inmiddels eet ik ze niet meer. Iets met bewustwording enzo. Ieder maakt hopelijk een eigen afweging. Maar foie gras...
Zeker is dat zo. Gelukkig komen steeds meer mensen tot het inzicht dat onnodig dierenleed voor het buikje gewoon niet kan. Ik eet ook geen foie gras meer en geen kikkerbilletjes. Op een dag word ik nog eens wakker in het lichaam van een vegetariër.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -