Wat eet je vandaag...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6816
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Eva »

Mijn recept heeft (nog) geen naam. Wel heb je tjobek en oelekan nodig. Hieronder de boemboe van afgelopen zondag 🌞

Image
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Vandaag cazuela de pollo (met echte bouillon, kippendijvlees en verse wortelen, en gekruid, en zonder paprika, en eigenlijk dus een totaal ander recept dus ik weet ik niet waarom ik die link geef) met brood en toe custardpudding met een sausje van losgeroerde vijgenjam.
Eva schreef: 05 mar 2019, 08:45 Mijn recept heeft (nog) geen naam. Wel heb je tjobek en oelekan nodig. Hieronder de boemboe van afgelopen zondag 🌞
Kijk, dat ziet er goed uit. Ik zou nog weleens zo´n platte tjobek willen.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20190508 »

Pizza Hawaii. Ouders gaan aan de zuurkool met spek en dat vind ik ontzettend ranzig, dus halen we voor mij wat anders, haha.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door KeepzD »

2 gebakken eieren en een paar stukjes bittergarnituur. Te moe om echt een goede maaltijd in elkaar te zetten vandaag.
Forever myself
Gebruikersavatar
Sam_Argos
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2019, 14:24
Gender: Trans MtF
Locatie: Enschede

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Sam_Argos »

Ik heb gasten langs vandaag! dus ga lekker weer eens een ovenmaaltijd maken, preischotel dit keer. Tis altijd leuker om voor meerdere mensen te koken dan alleen voor mijzelf (en mijn kat, als ik die niet snel genoeg bij mijn eten weg kan houden)
Relax, these things take time
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Hrafn »

Ik geloof dat ik maar een 'Saturday is wrapper day' in ga stellen, ik heb namelijk, net als vorige week, weer wraps gemaakt! :D
Nu met gemarineerde geroosterde courgette, tomaat, sjalotjes, gehakte noten, falafel en knoflooksaus met munt uit de tuin.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Hrafn schreef: 09 mar 2019, 22:42 Ik geloof dat ik maar een 'Saturday is wrapper day' in ga stellen, ik heb namelijk, net als vorige week, weer wraps gemaakt! :D
Nu met gemarineerde geroosterde courgette, tomaat, sjalotjes, gehakte noten, falafel en knoflooksaus met munt uit de tuin.
Ha, zoiets als Taco Tuesday. Ook geen straf trouwens.

Ik eet vandaag witlof uit de oven met sojaroom, peper en zout, ui, knoflook, zachte geitenkaas, peer en walnoten. Erbij gebakken aardappeltjes. Echt heel kut dit.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door KeepzD »

2e dag lasagne, en nog 2 bakjes ingevroren dus kan volgende week nog een keer!
Forever myself
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Mr.X »

Lekkere ouderwetse nasi! Nou ja, ouderwets....wel met versnipperde bloemkool in plaats van rijst. Voor de rest snijbonen, boontjes en prei er in. Klein beetje tartaarvlees en pindasaus en voila. Nomtastic (en nog gezond ook).
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Mr.X schreef: 10 mar 2019, 18:43 Lekkere ouderwetse nasi! Nou ja, ouderwets....wel met versnipperde bloemkool in plaats van rijst. Voor de rest snijbonen, boontjes en prei er in. Klein beetje tartaarvlees en pindasaus en voila. Nomtastic (en nog gezond ook).
Ik kreeg laatst ook ergens van die bloemkoolrijst. Het is best lekker, maar ... het is geen rijst? Maar ik ben dan ook een ontiegelijke rijstvreter. Ik eet denk ik een 15 kg rijst per jaar, als ik naar de doorlooptijd van de baal kijk die altijd onder mijn bed ligt. :mrgreen:

Vandaag eet ik ¨verse¨ tagliatelle (Bonus!) met tomatensaus: blikje tomaten opentrekken, uitje fruiten in olijfolie, knoflook, beetje suiker, door elkaar prakken met een scheutje rode wijn, beetje peper en zout, wat kruiden. Daarin gestoofd wat gehacktballetjes van de Vegetarische Slager (ook Bonus!). Erbij deze geweldige salade van seizoensgroenten:
http://www.northwildkitchen.com/rutabaga-salad/
Het voordeel van strikt zijn in seizoensgroenten is dat je zo veel goedkoper uit bent (dit levert een gigantische bak salade op nl.), maar het nadeel is dat het in deze tijd van het jaar erg karig wordt qua keuze. Koolraap is gelukkig een dankbaar dingetje, je kunt er ook geweldige gratin en soep mee maken bv.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -