Wat eet je vandaag...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Sperziebonen, aardappelen en een vegetarische braadworst.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Gebakken aardappeltjes, asperges met een klontje boter en een kaasschnitzel.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door KeepzD »

Een restje ovenschotel met gehakt, boontjes en aardappelpuree. M'n zus is het speciaal komen brengen.
Forever myself
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20200101 »

Wert je wat me zo opvalt, maar meer nog omdat dit op mijzelf geen betrekking heeft, dat er heel veel Hollandse pot, "groente + aardappelen +vlees(vervanger)" maaltijden gegeten wordt.
Eigenlijk heb ik zo al vanaf 1995 niet meer gegeten, een enkele uitzondering daargelaten.
Bij mij is het veel Indiase/Thaise/Japanse keuken, of een quasi vegan allegaartje (dan rauw, dan roerbak), en tot een paar jaar geleden heel veel Italiaanse keuken.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

LauraHeleneN schreef: 18 apr 2019, 16:34 Wert je wat me zo opvalt, maar meer nog omdat dit op mijzelf geen betrekking heeft, dat er heel veel Hollandse pot, "groente + aardappelen +vlees(vervanger)" maaltijden gegeten wordt.
Dat klopt in mijn geval wel, twee keer in de week staat dat hier op het menu. De rest van de week andere dingen. Ik vind aardappelen gewoon lekker, en het is makkelijk te maken zo´n maaltijd. Toen ik op kamers ging, ergens voor de Tachtigjarige Oorlog, heb ik een jaren geen aardappelen gegeten omdat we dat bij mijn ouders iedere dag aten, met als uitzondering de zaterdag, dan was het nasi, bami of macaroni. Inmiddels waardeer ik de pieper weer.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20200101 »

Bij ons was het inderdaad thuis ook heel veel Hollandsche Pot; en af en toe macaroni of spaghetti Bolognese (de Nederlande variant met blikjes tomatenpuree en zo'n groentepakket met veel te veel prei).
Inderdaad, toen ik ging studeren veranderde dat, en was het eerst in Enschede op de campus met de hele flat in eetgroepen koken; en dat was bijna altijd 'wat anders'. Ik herinner me nog heel goed een maaltijd met rijst, salami, pinda's, champignons, pindasaus. Daar kon je kogels van boetseren, zo machtig was dat.
Daarna naar Italie vertrokken waar ik 4 jaar Italiaans at, en daarna 16 jaar lang op tour eten wat de pot schafte (en dat was bijna nooit Hollandsche Pot, want ik was bijna nooit in NL) of thuis tussen tours door, een grote stapel spaghetti of Oosterse roerbak.
Sinds m'n coming out is het veel afeisselender, en dan vooral veel groente en vezels
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Hrafn »

Ik ben ook niet zo van aardappelen + groente + vleesvervanger (in mijn geval) @LauraHeleneN ook omdat ik vaak vegan eet. Ik ga nu iets met rijst maken, kijken wat ik nog aan groenten heb om erdoor te mikken en zelf satésaus maken.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20200101 »

Vanmiddag was het een quiche, en ik ga straks iets roerbakken met ui, tomaat en courgette, en voor dessert wacht een zelfgemaakte vegan chocolate cake
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20190516 »

Ik ben zo teleurgesteld dat orfeo kliniek mijn afspraak heeft geannuleerd ,vanwege capaciteits problemen,dat ik maar patat en kaassoufle bij de snackbar heb gehaald,omdat ik nu echt geen zin had om te koken
Offline
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Hrafn »

Morgen ga ik barbecuen met @Marijn ik heb wat quorn stukjes die ik in de vriezer had liggen ontdooid en bij de rest van de satésaus van vanavond gemikt dus dan hebben we vega saté. Net ook maar even linzenpaté gemaakt voor op brood. Verder gaan er gewoon vega happen op de bbq...