Nieuwe chat! Zie dit topic.

Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Anon20190501 »

Gisterenavond de eerste 5 afleveringen van seizoen 1 van Hij is een zij binge gekeken. Was indertijd geheel aan mij voorbijgegaan.

Toch ander sfeertje dan seizoen 3
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Mossel92
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jul 2013, 15:05
Gender: Trans FtM
Locatie: Eindhoven

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Mossel92 »

Gisteravond de film ''Age of dragons''
Best een gave film om te zien
Dont be ashamed, Just be yourself
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Anon20180311 »

Percy Jackson & The Olympians: The lichtning thief ( avonturenfilm).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Anon20190501 »

A Monster Calls

Prachtige mix van drama, fantasy en een vleugje animatie. Suspension of disbelief helemaal geslaagd.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Anon20180311 »

Roots " Kunta Kinte/Toby Reynolds " ( 1977 )

Grtz Nick :(
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Anon20180730 »

Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Dieuwertje »

Leuke docu. Maar ik vraag mij dan altijd af in hoeverre het getoonde resultaat is beïnvloed door een eventueel aanwezige tunnelvisie van de makers. Hoewel ik wel de indruk kreeg dat ze hun best gedaan hebben om een breed beeld te geven.
Wel was ik verrast door de wetenschapper die beweerde dat (mogelijk) autisme een vorm is van super-mannelijk denken. Dat kan ik niet rijmen met het feit dat er best wel wat MtF's rondlopen met een autisme diagnose. Of zijn dat allen FtM's?
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Nate_0 »

Dat autisme als extreme versie van het mannelijk brein wordt gezien is een oude en inmiddels achterhaalde opvatting die stamt vanuit de tijd van de ontdekking van de symptomen en benaming daar van. Tegenwoordig wordt het als het anders omgaan met prikkels en anders interpretatie van sociale omgang gezien, en is bekend dat ook opvoeding en gender bias een grote rol spelen in de uiting van de symptomen (en dat waarschijnlijk/onder andere daardoor het zich regelmatig anders uit bij mensen die als vrouw zijn opgevoed).

Daar komt nog bij dat het niet helemaal duidelijk is of mensen met GD vaker autisme hebben, of vaker symptomen van autisme laten zien die tot diagnose leidt terwijl het eerder te maken heeft met incongruentie tussen hoe je gezien en behandelt wordt en hoe je je voelt (plus nog dat mensen met GD bovengemiddeld vaak zijn gepest etc, wat ook tot autisme gelijkend gedrag kan leiden).
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Ender »

ik heb vanochtend Suicide Squad uitgekeken. was niks suïcidaals aan hoor. vond het ook een hele saaie film
Gebruikersavatar
Denise
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 nov 2015, 11:26
Gender: Vrouw
Locatie: Apeldoorn

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Denise »

Ik kijk al een paar maandagavonden op NPO naar de serie ,The same sky, geeft een goed beeld van het leven in de toenmalige DDR, spionage is de leidraad van de serie, maar ook is er veel aandacht voor de situatie van Homo, s ,echt een aanrader.
Geloof wat je zelf denkt dat goed voor je is, niet wat anderen je voorhouden.