Nieuwe chat! Zie dit topic.

Het Atelier

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Het Atelier

Bericht door Benjamin »

Niet door mij gemaakt, maar wel een vroeg verjaardagscadeau en handgemaakt. Perfect in mijn fifties keuken.

Afbeelding
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Het Atelier

Bericht door Hrafn »

Ik heb vanmiddag wat met de porseleinstift zitten klooien, ben er niet zo tevreden over omdat die stift te dikke lijnen maakt, ik heb meteen maar een nieuwe besteld van een ander merk, eens kijken of dat beter gaat.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Het Atelier

Bericht door Benjamin »

Na lange tijd heb ik het aangedurfd om een portet te tekenen van mijn overleden tante en pleegmoeder. Ik ben er erg tevreden over. Niet alleen omdat het lijkt, maar omdat het ook warmte en ondeugendheid uitstraalt. Het origineel geef ik zaterdag aan mijn oom (haar man).

Afbeelding
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Het Atelier

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Benjamin,

Gewoon prachtig ( Ik hou persoonlijk, van deze manier van tekenen of schetsen ).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Het Atelier

Bericht door Benjamin »

Nog een portretje (9 x 9 cm). Ik ken deze man - Jack Bird - niet persoonlijk maar vond ooit een artikel over hem en zijn echtgenoot op internet. Ik was zo gecharmeerd van het verhaal en het stel, dat ik een foto gebruikte voor deze tekening (Oost-Indische inkt op papier). Jack is inmiddels overleden.

Afbeelding
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Het Atelier

Bericht door Benjamin »

Ik was m'n Ikea-vuilnisbak zat. Vandaag achter de naaimachine gekropen met een restje stof. Ach ja.

Afbeelding
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Elke84
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2018, 10:04
Gender: Transgender
Locatie: Gent

Re: Het Atelier

Bericht door Elke84 »

Iemand die goedkope aquarelverf, papier en penselen kan aanraden? Het kriebelt weer om mijn artistieke talenten (kuch) te herontdekken maar heb geen zin om het schetsen weer op te pikken.

Het zou dus wel echt vrij goedkoop moeten zijn, enkel om een tijdje mee te experimenteren. Vooral degelijk papier valt mij te duur uit als testmateriaal. Goedkoop papier genoeg te vinden wel maar waar zit het verschil dan vooral? Krullen van het papier of minder contrast/pigment,...? Want dat laatste maakt net als met de verf eigenlijk niet zoveel uit, tenzij het echt rampzalig is natuurlijk.

Ik lees genoeg online dat er wel goedkoop materiaal te vinden is waar mee te werken valt maar weinig verwijzingen naar een specifiek product of merk.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Het Atelier

Bericht door Anon20180311 »

Loop eens binnen bij ACTION : Merk, van Eyck acrylverf goeie kwaliteit kwa prijs. Idem : Louvre acrylic, Artista acryl, Amsterdam All acrylics, enz,.............( Let wel op de + hoe meer plusjes, hoe groter het dek -vermogen).

Sorry, las fout, ik heb een dure aquarel doos van Winsor & Newton.
Maar ook bij ACTION, hebben ze vaak goedkope aquarelverf en penselen.

Wat papier betreft: Canson en Clairefontaine vind ik de beste .

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Het Atelier

Bericht door Benjamin »

Penselen: Action
Aquarelverf: Talens Van Gogh (napjes), maar wat vind je goedkoop? Deze sets kosten zo'n 35 Euro meen ik. Søstrene Grene schijnt voor 5 Euro oid ook setjes te hebben (tubes). Je kunt ook beginnen met kinderwaterverf van de Hema als kwaliteit niet boeit. Verschil zit hem in de pigmentatie. Bv. verf van Windsor & Newton blijft gewoon langer mooi dan kinderwaterverf.
Papier: heeft de Action meen ik ook. Waar het om gaat is dat aquarelpapier stijf blijft wanneer er water op komt, niet doorlekt en vervormt, itt bijvoorbeeld printerpapier. Ik ben zelf erg fan van de papierblokken van Canson. Aquarelpapier daarvan is meen ik tientje voor 30 vellen.

Denk ook aan een paletje/mengbakje/fonduebord. Erg handig. Paletjes van kunststof met menggaten verkopen ze bij Action voor net niks, ik gebruik ze voor inkt en Ecoline, prima dingen. Overigens aquarelleer ik zelf niet, ben tekenaar. Dus wellicht is er iemand met meer info over deze tak van sport. Denk dat je ver komt met goedkope zooi om zomaar een beetje te freewheelen, maar papier is wel een belangrijke factor bij nat verven, dus dat moet wel geschikt zijn.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Elke84
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2018, 10:04
Gender: Transgender
Locatie: Gent

Re: Het Atelier

Bericht door Elke84 »

Dat is mijn vrees, dat goedkoper papier te veel gaat vervormen. Dom dat ik niet aan Canson gedacht heb, mijn schetsblokken zijn er ook van. Zijn goed genoeg naar wat ik lees, zeker voor de prijs.

@Nick, normaal heeft Action idd aquarelverf, wou ik eerst vermijden gezien de slechte reviews maar voor de belachelijke prijs (12 tubetjes voor 1,69 las ik in een (niet zo recente) review) kan ik het proberen, zullen nog wel hun nut hebben als de pigmentatie echt tegenvalt, en een beter setje kan er dan gerust wel nog vanaf, zo cheap ben ik nu ook weer niet :) Ze staan niet op de site momenteel, zal eens gaan kijken binnenkort.

Bedankt voor de tips!