hoe kom je op je naam?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: hoe kom je op je naam?

Bericht door Judiana »

EvaVanA schreef:Eerlijk gezegd heb ik er moeite mee om mijn oorspronkelijke naam prijs te geven, maar dat was Evert. Een eenvoudige naam die al enkele eeuwen in de familie voorkomt. Mijn huidige naam moge duidelijk zijn, maar gedurende de transitie wordt ik door klanten meestal aangesproken als Eef. Ook een aantal vriend(inn)en doen dat.
Een vriendin zei eens: "Iemand die halverwege de vorige eeuw is geboren en de naam Kimberley draagt? Klinkt wat onecht". Daar ben ik het mee eens. Ik kreeg bij geboorte een eenvoudige naam en voel me ook bij mijn nieuwe eenvoudige naam goed.
ik wil ook niks uitlokken !

en je moet niet iets doen wat je niet wil of prijs wil geven...
Gebruikersavatar
Madeleine
Berichten: 539
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:06

Re: hoe kom je op je naam?

Bericht door Madeleine »

Mijn naam is de naam die door mijn ouders was bedacht ;)

Op passend in de tijd heb ik niet echt gekeken, en is zowieso een weinig voorkomende naam.
naam.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6816
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: hoe kom je op je naam?

Bericht door Eva »

Goed uitgezocht, Marlies :)

Madeleine: volgens mij is jouw naam van alle tijden!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Joyce
Berichten: 357
Lid geworden op: 31 mar 2012, 13:55
Gender: Vrouw
Locatie: Wezep

Re: hoe kom je op je naam?

Bericht door Joyce »

Mijn handtekening begint met een J, dat heb ik als uitgangspunt genomen
Kan dan gewoon dezelfde handtekening blijven zetten, voorkomt fouten

voor de rest gewoon gegoogeld wat ik leuk vond

Groetjes Jacinda
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: hoe kom je op je naam?

Bericht door Arike »

Madeleine schreef:, en is zowieso een weinig voorkomende naam.
Hmmm, typisch, ik ken bijvoorbeeld meer Madeleines irl dan Claudia's ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: hoe kom je op je naam?

Bericht door Judiana »

judith komt ook wel wat vaker voor denk ik maar ik weet het niet eigenlijk...
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: hoe kom je op je naam?

Bericht door Hedwich »

Hedwich komt weinig voor. Ik kende niemand die zo of verwant daaraan heette. Hedwig (met een g) is populairder; voor het laatst in de jaren '70 (ik ben van '81). Maar ja, mijn oude naam schreven mensen ook al vaak verkeerd, dus die traditie wilde ik in ere houden. Hadewych moet er op mijn paspoort komen. Mijn nieuwe eerste voornaam is heel anders dan mijn oude eerste voornaam, maar beide zijn Germaans. Dat wilde ik er ook inhouden. Hedwig betekent "strijdende vrouw"; vond en vind ik wel bij me passen. Mijn moeder blijkt Hadewych als naam te hebben voorgesteld voor als ik een meisje zou zijn geweest, maar mijn vader vond dat maar niets. Pech voor hem :D Mijn tweede voornaam is Renée. Blijft bijna hetzelfde. Het betekent "wedergeboren"; die houden we erin.
Merle
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 apr 2012, 15:07
Gender: Trans MtF

Re: hoe kom je op je naam?

Bericht door Merle »

Tijdens mijn zoektocht heb ik eigenlijk al heel veel verschillende namen uitgeprobeerd. Ik begon heel braafjes met een verbastering van mijn jongensnaam. Eerst heel saai, Michelle, maar daarna ook ietsjes creatiever met Maike. Maar op een gegeven moment wilde ik afstand gaan creëren tot de oude 'ik', ook in naam. Ik koos toen voor een andere en korte en stoere naam: Nina. Maar dat paste dus echt helemaal niet bij mij. Ik had dus weer een nieuwe naam nodig, eentje die echt bij mij paste en het liefst toch eentje met mijn geboortevoorletter (want dat was eigenlijk wel zo handig). Ik wist er eigenlijk meteen wel eentje die gewoon perfect was: Merle. Ik vond het zelf een hartstikke mooie naam, en de betekenis (op zijn Engels 'blackbird') ervan kon ik ook op vele manieren uitleggen. Maar er was één probleempje: ik kende al een Merle. En die zijn ook nog eens super zeldzaam. Daarom koos ik toen maar voor Vanessa, maar ik ervoer het toch wel een klein beetje als een tweede keus, ondanks dat ik het eigenlijk een hele mooie naam vond. Merle bleef op een bepaalde manier dus gewoon hangen, en nou ja, daar heb ik me op een gegeven moment maar bij neergelegd. Het voelde heel erg als 'beter goed gejat dan slecht bedacht', maar aan de andere kant wist ik dat dit echt mijn naam moest zijn. En geluk bij een ongeluk wist ik gelukkig dat ik de andere Merle nooit meer zou tegenkomen. Dus uiteindelijk heb ik maar de stoute schoenen aangetrokken en ben ik deze naam gaan dragen.
Met veel liefs,
Merle
marlies
Gast

Re: hoe kom je op je naam?

Bericht door marlies »

Merle schreef:Tijdens mijn zoektocht heb ik eigenlijk al heel veel verschillende namen uitgeprobeerd. Ik begon heel braafjes met een verbastering van mijn jongensnaam. Eerst heel saai, Michelle
Ha! Ik ook! Ik werd op de basisschol al wel eens grappend Michelle genoemd/noemde mezelf ook zo.
Gebruikersavatar
Anne1957
Berichten: 166
Lid geworden op: 30 mar 2012, 14:41
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: hoe kom je op je naam?

Bericht door Anne1957 »

Eigenlijk redelijk eenvoudig. In het Fries is Anne een jongensnaam in het Nederlands een meisjesnaam. Hetb geeft voor mij precies aan waar ik vandaan kom, en waar op weg ik naar toe ben.

Anne