Nieuwe chat! Zie dit topic.

Huisdiertjes?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Nate_0 »

Niet iedereen vindt dieren fijn. Ik vind het juist tof dat Alexandra een weloverwogen besluit heeft genomen om het niet te doen, liever dat dan iemand die de negatieve kanten negeert en vervolgens niet voor zijn/haar dieren zorgt.

Ik heb zelf ook geen dieren. Het mag in mijn studio alleen met schriftelijke toestemming, maar ik heb überhaupt geen plaats voor een huisdier of zin om in dezelfde kamer als de dieren te slapen/eten/ontlasten. Een vis zou op zich nog kunnen maar ik vind het een beetje nutteloze huisdieren.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Ender »

zullen we het houden bij mensen die wél huisdieren hebben? (en niet zonder hun onvoorwaardelijke liefde kan, en hun het liefste met de hele wereld willen delen?)
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Simão »

Ik heb vorige week zaterdag (nog) een hond geadopteerd. Hij kwam al eerder voorbij op Facebook als gevonden in mijn woonplaats en erg vermagerd. De vinder heeft hem naar de gemeentelijke dierenarts gebracht en ihebben die het beleid om zwerfhonden in te laten slapen als ze niet snel opgehaald worden, dus ik heb de dierenarts een sms gestuurd dat hij hem wel bij mij kon brengen. Ik heb geen vervoer, maar de DA heeft schoonfamilie even verderop wonen (zijn feitelijk buren, maar er zit veel hectaren grond om te huizen dus er zitten wat km tussen) dus hij kmt regelmatig in de buurt. Hij kwam hem een uur later brengen. Het is een Podengo van 7 maanden en ik heb hem Ricky genoemd, naar de vinder, Ricardo. Mijn teef vind het maar zozo, die is erg op haarzelf, de reu was eerst erg jaloers, maar heeft ineens door dat het best leuk is om een vriendje te hebben waar hij lekker ruig mee kan spelen!
Afbeelding

Afbeelding

Mijn zwarte kater is al een tijdje niet meer thuisgekomen, dus ik vrees het ergste.

Mijn kippen en eenden zijn op verschillende dagen ten prooi gevalen aan vossen, en de haan was alleen, dus ik heb vier nieuwe kippen gekocht.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Max.Hopper88
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 nov 2017, 22:57
Gender: Trans FtM

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Max.Hopper88 »

Ik heb 3 katjes, waarvan 1 net nieuw - die heel hard zijn best doet om vriendjes te worden met 1 andere, super schattig ^^- en 1 ratje. ❤
Destroy your personal demons. Use their corpses as fuel to light your way - Laurell K. Hamilton
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Freedom »

Ik woon met 2 katten. De poes (zwart/wit) adopteerde ik 4 jaar geleden als kitten. Drie jaar later kwam via mijn vrijwilligerswerk kater Willem (cyper) op mijn pad, of ik op het zijne. Omdat hij niet plaatsbaar was (niet 'sociaal' genoeg en erg angstig) stond hij op de wachtlijst voor een soort eindstation (een kattendorp). Dit vond ik zo zonde dat hij (na veel nadenken/afwegingen) met mij mee mocht.
Zijn leeftijd weet niemand, heb hem geschat op 6 jaar oud.
Het leuke aan Willem is het vertrouwen winnen en hem zien groeien en dat hij zich steeds meer op z'n gemak voelt. Het begon met blazen en wegkruipen toen hij hier net woonde. Nu, bijna 2 jaar later, komt hij naar me toe om te knuffelen en ligt soms met zijn voorlijf of kop op schoot (helemaal is nog te eng).

De poes begint rustiger te worden nu ze 4 jaar is maar is nog steeds best een kitten in gedrag. Ook totaal anders dan Willem qua karakter. Erg energiek, speels, slim en nieuwsgierig. Ook een beetje bitchy, zo van 'aai me meer dan 3 keer en je krijgt een klap'. Ze is mijn comedian op 4 pootjes en super eigenwijs. De meeste kattencliché's zijn op haar van toepassing. :lol:

Ik zou niet weten wat ik zonder katten zou moeten.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Anon20180311 »

Freedom schreef: 20 nov 2017, 19:21 Ik woon met 2 katten. De poes (zwart/wit) adopteerde ik 4 jaar geleden als kitten. Drie jaar later kwam via mijn vrijwilligerswerk kater Willem (cyper) op mijn pad, of ik op het zijne. Omdat hij niet plaatsbaar was (niet 'sociaal' genoeg en erg angstig) stond hij op de wachtlijst voor een soort eindstation (een kattendorp). Dit vond ik zo zonde dat hij (na veel nadenken/afwegingen) met mij mee mocht.
Zijn leeftijd weet niemand, heb hem geschat op 6 jaar oud.
Het leuke aan Willem is het vertrouwen winnen en hem zien groeien en dat hij zich steeds meer op z'n gemak voelt. Het begon met blazen en wegkruipen toen hij hier net woonde. Nu, bijna 2 jaar later, komt hij naar me toe om te knuffelen en ligt soms met zijn voorlijf of kop op schoot (helemaal is nog te eng).

De poes begint rustiger te worden nu ze 4 jaar is maar is nog steeds best een kitten in gedrag. Ook totaal anders dan Willem qua karakter. Erg energiek, speels, slim en nieuwsgierig. Ook een beetje bitchy, zo van 'aai me meer dan 3 keer en je krijgt een klap'. Ze is mijn comedian op 4 pootjes en super eigenwijs. De meeste kattencliché's zijn op haar van toepassing. :lol:

Ik zou niet weten wat ik zonder katten zou moeten.
Hoi Freedom,

Ik wil nog een like of duimpje, hartje geven, maar dat gaat helaas niet.

Grtz Nick :hug:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Freedom »

Nick schreef: 21 nov 2017, 21:32 Hoi Freedom,

Ik wil nog een like of duimpje, hartje geven, maar dat gaat helaas niet.

Grtz Nick :hug:
Dank je ;)
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Gebruikersavatar
Aldwin
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 nov 2017, 22:58
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/Hem
Locatie: Friesland

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Aldwin »

Ik woon met 5 kippen, 1 hond, 1 hamster, 1 pony, 2 katten en 2 vissen.

Zelf heb ik elk jaar kuikens van mijn Serama's, altijd weer spannend wat eruit komt :lol:
Afbeelding
Seramahaan Redbad van Juli 2017

Afbeelding
Zijn vader Aldgillis van Juli 2015
Be exactly who you want to be, do what you want to do
I am he and she is she but you're the only you
Gebruikersavatar
Max.Hopper88
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 nov 2017, 22:57
Gender: Trans FtM

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Max.Hopper88 »

Oh pentaan wat een knapperds! En gezellig zo'n beestenbende!

@freedom; mooi dat je dat zo doet! Vind het altijd maar speciaal om de 'moeilijkere' katjes op te vangen en ze te laten zien dat liefde niet alleen in aanraking is maar ook in ruimte en tijd geven :) en dan super speciaal mochten ze een keer durven te knuffelen!
Destroy your personal demons. Use their corpses as fuel to light your way - Laurell K. Hamilton
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Anon20180311 »

Happy, mijn jong vrouwelijk katje, poesje is aan het sterven. Lang zal ik haar niet meer hebben, mss nog tot morgen of overmorgen ( Te jong en jammer genoeg ongeneselijk :( te ziek) .

Grtz Nick :cry: :hug2: :hbeat:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .