Huisdiertjes?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Simão »

Nick schreef: 25 nov 2017, 18:06 Happy, mijn jong vrouwelijk katje, poesje is aan het sterven. Lang zal ik haar niet meer hebben, mss nog tot morgen of overmorgen ( Te jong en jammer genoeg ongeneselijk :( te ziek) .

Grtz Nick :cry: :hug2: :hbeat:
Jeetje, wat naar. Sterkte.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Patricia
Berichten: 165
Lid geworden op: 02 apr 2016, 08:06
Gender: Vrouw

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Patricia »

Charlotte en ik hebben nu 2 katten sinds 1 juni 2013 uit het asiel een poes Lilly en kater Toetie. Voorheen hadden we kater Ringo die kreeg ik erbij in 2001 toen ik een relatie kreeg met Charlotte. We hebben ook nog een konijn gehad Nosy . Vroeger had ik een Drentse Patrijs hond Layka en ik heb 3 paarden gehad. Jesca, Liberty en Simona.

Groetjes Patricia
:hbeat: Geef Alleen Wat Jezelf Wilt Ontvangen :hbeat: (Respect)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Anon20180311 »

tanisha schreef: 29 nov 2017, 22:37
Nick schreef: 29 nov 2017, 18:28
Freedom schreef: 27 nov 2017, 23:36

Wat rot voor je, Nick.. Wat heeft (of had..) ze? :(

Sterkte :hug2:
Hoi Freedom,

Door haar Of de verplichte, Wet tot operatie in België ( Castratie, Sterilisatie, bij katten), liet ik alles wegnemen uit voorzorgen bij haar tegenover eventueel later , baarmoederkanker, enz,....

Nu kent ze zwaar oestrogeen tekort ( Brak haar heupje) en breekt stilaan alles. Vandaag ( Straks komt weer de veearts). Niet alleen om haar wat te helpen, maar om haar verslag, als veearts tegenover de verplichte wet en de gevolgen daarvan bij jonge vrouwelijke katjes in België, de wereld in te sturen. Het gevolg van hormonen tekort bij jonge vrouwelijke katjes = botontkalking.

Grtz Nick ( Ps. Happy, is zo zwak, ik moet :( maar liefdevol :hbeat: ingrijpen ( Haar :hbeat: :hug2: :hbeat: laten Inslapen).
Mijn pers (mannetje) is na castratie ondanks een lekke hartklep (hartruis) 16 jaar geworden en zelf vredig in geslapen door ouderdom.

Mijn oosterse korthaar (poesje) niet geholpen was maar net 9 jaar geworden en overleden aan de ziekte met een k.

Je kunt er van tevoren geen peil op trekken hoe oud een kat wordt en hoe het beestje op het wel of niet helpen gaat reageren.

Hoi tanisha,

Idd, maar het eerste wat wij horen: Neem zeker je hormonen na,......... om het gevaar op o.a. botontkalking.
In België is deze ( Klote operatie) onder jonge katjes verplicht , zonder nazorg, hormonen , controle, of wat dan ook. Met alle :( gevolgen vandien.

Grtz Nick :( :twisted: :(
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Anon20190122 »

Vrouwtjes katten hebben tig meer kans op kanker door hormonen.
In Nederland wordt vrij makkelijk de pil gegeven voor poezen wat in de praktijk bijna altijd op kanker uitdraait mijn poesje heeft maar enkele maanden de pil gehad tot het katertje een half jaar was en gecastreerd kon worden.

Nadat we plekjes op haar tepel vonden haar meteen laten opereren en alle tepels weg laten halen maar ik was helaas al te laat drie maanden later bleek het toch uitgezaaid.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Anon20180311 »

tanisha schreef: 03 dec 2017, 16:31 Vrouwtjes katten hebben tig meer kans op kanker door hormonen.
In Nederland wordt vrij makkelijk de pil gegeven voor poezen wat in de praktijk bijna altijd op kanker uitdraait mijn poesje heeft maar enkele maanden de pil gehad tot het katertje een half jaar was en gecastreerd kon worden.

Nadat we plekjes op haar tepel vonden haar meteen laten opereren en alle tepels weg laten halen maar ik was helaas al te laat drie maanden later bleek het toch uitgezaaid.
Hoi tanisha,

Daarom liet ik alles wegnemen ( Net zoals bij mezelf), maar ik kreeg testo, begeleiding, controle, enz,.......

Happy, nada, net zoals de meeste jonge katjes in België en zij vroeg niet eens om die operatie ( Ik als haar baasje ,ook niet). Maar die verplichte, klote wet.

Grtz Nick :twisted: :cry: :twisted:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Mirthe_s »

Ik met mijn 'Maybe'. Al 18 jaartjes samen!
Afbeelding
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Ender »

schitterende foto, Mirthe!
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Nick1703 »

Mijn ouders (en ik dus ook want woon nog thuis) hebben 2 Heilige Birmanen (katten) Genaamd Loes en Loekie, en in mijn optiek de liefste katten ter wereld.
I am, who I am.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Anon20180311 »

Daniéla schreef: 16 mar 2016, 09:27 (Namens Nick geplaatst)

Afbeelding
Hoi Vlokje,

Vlaanderen ligt onder een wit sneeuwtapijt. En ik denk aan je, je was zo klein toen ik je vond in mijn achtertuin. Het sneeuwde, je had het koud en voelde je :cry: verlaten en alleen. Ik nam je :hbeat: liefdevol binnen, mijn moeder vroeg me : Hoe ga je haar noemen ? . Je zat onder de sneeuw vlokjes, en " Vlokje" werd je :hug2: naam.

Ik mis je nog steeds kleine meid van me

Grtz Nick :hbeat: :wship: :hbeat:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Eva »

Gezien de barre weersomstandigheden hebben wij liefdevol onderdak geboden aan een tweetal hamstertjes. We zijn er nog niet helemaal uit of hun geslacht wel binair te labelen is.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Plaats reactie