Nieuwe chat! Zie dit topic.

Browsers en alternatieven

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Browsers en alternatieven

Bericht door Jeste »

Goed om hier aandacht aan te geven. Zelf ben ik me er heel lang van bewust dat veel internetgebruikers zich afhankelijk maken van een paar grote bedrijven. Ik gebruik dus zoveel mogelijk verschillende websites. Als ik boodschappen ga doen ga ik immers ook niet altijd naar dezelfde winkel.
Ik vraag me wel eens af wat die mensen die standaard Google, Facebook en Twitter gebruiken er van zouden vinden als ze opeens niet meer konden kiezen uit verschillende winkels.

Vooral Facebook vind ik geen goede ontwikkeling. Facebook heeft een soort internet op het internet gebouwd. En Twitter wordt vaak als vervanger voor E-mail gebruikt.
Daar doe ik niet aan mee. Ik wil onafhankelijk zijn op internet. Ik stuur dus gewoon ouderwets E-mail en dingen die ik op creatief gebied doe zet ik op m'n website in plaats van op een Facebookpagina.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Browsers en alternatieven

Bericht door Judiana »

social media is per definitie gevaarlijk omdat je ongewild toch te vinden bent...

ik ben niet te vinden, op internet simpel omdat ik geen social media toestanden heb...

ik ben dan wel weer een informatie junk, mag graag rondkijken wat internet te bieden heeft, zo ben ik ook een pak wijzer door internet over het T zijn

Jeste heb je nog goede links of leuke websites?
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Browsers en alternatieven

Bericht door Arike »

tjee, dan ben ik wss wel erg fout ;) dat ik mijn eigen domein doorlink naar mijn FB-pagina ... 8-)
Niet dat er veel op mijn FB staat ... :mrgreen:
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Browsers en alternatieven

Bericht door Judiana »

LOL, maar sites zoals wieowie zijn dusdanig wakkerschuddend dat je iedereen kunt trachten te vinden... zelfs met mail adres en telefoonnummers
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Browsers en alternatieven

Bericht door Jessy »

Ik heb wel FB, maar geen enkel van mijn privégegevens staat daarop. En de gebruikte mail is een gratis Hotmailtje die zo vervangbaar is. En buiten chatten met een paar mensen die ik ook in het echt ken, doe ik er absoluut NIETS mee.

FB gaat best ver, zoals zovelen. Er gaat geen dag voorbij dat ik van al mijn "vrienden" verzoeken krijg om me te laten toevoegen tot hun verjaardagskalender, of een spelletje met hun te spelen. Schijnbaar heel verslavend voor velen, maar wat vaak vergeten wordt is dat al die dingen 3rd party software zijn, en zodra je het toelaat AL jouw privégegevens in handen krijgen. Je naam, je email, je foto's, je historie, alles wat je hebt ingevuld. Leuk he? :evil:

Twitter heb ik nooit begrepen. Is dat nou een soort van dagboek ofzo? Dat in plaats van traditioneel privé, nu door de hele wereld te lezen is? Leuk hoor... maar het slaat schijnbaar toch enorm aan.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Browsers en alternatieven

Bericht door Eva »

FB is me best. Ik heb weinig of geen geheimen en 3rd-party software reageer ik niet op. Op een redelijk aangename manier kan ik zo toch wel contact houden met de mensen die ik graag mag, cq die wij graag mogen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Browsers en alternatieven

Bericht door Jessy »

Daar heb ik mail en msn voor. Maarja dat is een tijdje "mode" en dan heeft iedereen msn. En dan heeft ineens iedereen FB en moet je je aanpassen als je contact wil houden. Ik krijg het daar een beetje van intussen...
Zeker omdat er zoveel sociale netwerken zijn tegenwoordig, evenals chatprogramma's. Als ik met iedereen contact wilde houden langs die weg werd dat een fulltime job.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Browsers en alternatieven

Bericht door Judiana »

ik heb zelfs geen MSN, en mijn mail adres is alleen voor de mods en admin zichtbaar... als iemand me wil bereiken PM !
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Browsers en alternatieven

Bericht door Arike »

Jessy schreef:Ik heb wel FB, maar geen enkel van mijn privégegevens staat daarop.
Herkenbaar ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Browsers en alternatieven

Bericht door Jeste »

Judith schreef:Jeste heb je nog goede links of leuke websites?
Het spijt me, maar ik kan niet zo snel iets bedenken.
Deze website natuurlijk, maar dat zal je niet verbazen. Verder websites met vacatures, de vertrektijden van het openbaar vervoer, nieuws (voor zover ik dat niet al op de radio heb gehoord), radiostations (om te luisteren), info over uitgaan. Regelmatig surf ik doelloos, buiten de gebaande paden, over het web en dan kom ik heel vaak allerlei bijzondere dingen tegen, vooral op het gebied van kunst.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.