Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Ender »

Freedom schreef: 10 jan 2018, 11:26 Mijn naam was een tijd lang een afkorting van mijn geboortenaam alleen merkte ik dat het niet echt werkte. De naam Robin zat al een tijd in mijn achterhoofd, en toen ik in een kledingwinkel een klantenpas aan liet maken moest ik ter plekke wat noemen. Toen werd het Robin en dat voelde goed, bovendien had ik vroeger met mijn stiefbroertje altijd discussies wie Robin en wie Batman mocht zijn. Turns out I'm a Robin after all. :)
haha, nice! ik heet ook Robin ;) en ook herkenbaar dat van Batman en Robin.. ik was kennelijk al vroeg favoriet voor the underdog :lol:
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Freedom »

Ender schreef: 27 mar 2018, 19:31
Freedom schreef: 10 jan 2018, 11:26
haha, nice! ik heet ook Robin ;) en ook herkenbaar dat van Batman en Robin.. ik was kennelijk al vroeg favoriet voor the underdog :lol:
Wow ik zie dit nu pas. Tik 'm aan Robin! 8-) :D
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 apr 2018, 22:23
Gender: Man

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Kevin »

Ik heb eerst zelf een naam bedacht maar vond dat lastig
en het bleek geen handige keuze te zijn
toen heeft begeleiding met mij allemaal namen door genomen die begonnen met een K
want mijn eerste letter wilde ik behouden, uiteindelijk kwamen we op de naam kevin daar voel ik me prettig bij
het wordt nu steeds makkelijker voor mij om me voor te stellen als kevin
dus ik ben blij met mijn naam
Groetjes Kevin
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door KeepzD »

Mijn naam staat voor mezelf al wel aardig vast..
In mijn huidige "vorm" word ik aangesproken met Dees, wat altijd dicht bij mijn kern heeft gelegen.
Omdat ik hier heel dicht bij wil blijven, en mijn initialen wil houden, kom ik op Dennis uit :D
Forever myself
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Marica »

Om het mijn omgeving makkelijk te maken ben ik bij Mar gebleven. Ipv Marco dat afgekort Mar was, is dat nu Marica, ook nog steeds afgekort als Mar.

Marica = Noorse Meisjesnaam

Op Fb heet ik al zo en ben alle accounts aan het afgaan om daar mijn naam ook aan te passen.
Ik keek op deze site en daar staan een hele berg meisjes en jongensnamen. Voorbeeld van de IJslandse jongensnamen.
https://www.tijdmetkinderen.nl/babyname ... en/#namend
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Hrafn »

Marica schreef: 30 jul 2018, 14:45 Om het mijn omgeving makkelijk te maken ben ik bij Mar gebleven. Ipv Marco dat afgekort Mar was, is dat nu Marica, ook nog steeds afgekort als Mar.

Marica = Noorse Meisjesnaam

Op Fb heet ik al zo en ben alle accounts aan het afgaan om daar mijn naam ook aan te passen.
Ik keek op deze site en daar staan een hele berg meisjes en jongensnamen. Voorbeeld van de IJslandse jongensnamen.
https://www.tijdmetkinderen.nl/babyname ... en/#namend
Mijn naam is Oud Noors en komt ook in IJsland voor en staat dus ook op dat lijstje!
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Goose »

Ik wil sowieso een naam die in andere landen goed uit te spreken is, omdat ik daar nu met mijn ontzettend Hollandse naam nogal tegenaan loop.

De mannelijke variant van mij naam vind ik helemaal niks. Ik zit nu al een tijdje met Daan in mijn hoofd, daar had ik toen echt zo'n JAAA moment bij.
Daan
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Gwenda »

Het is ook handig een naam kiezen die niet dubbelzinnig is. Ik het Nederlands kan de naam Dick Kok heel gewoon zijn, maar als je m op Heathrow om geroepen hoort .... ‘Mr Dick Cock AirPort information desk Please’ en dat ze de beste man niet geloven totdat zijn paspoort werd getoond. Dick Kok was een collega van me. In het hotel waar hij en ik logeerden mocht hij om dezelfde reden het restaurant niet in. ... erg ‘akward’ zeg maar. Dus als je achternaam Kok is of de Cock.... kies slim .... Peter past wel.
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Hrafn »

Gwenda schreef: 30 jul 2018, 23:52 Het is ook handig een naam kiezen die niet dubbelzinnig is. Ik het Nederlands kan de naam Dick Kok heel gewoon zijn, maar als je m op Heathrow om geroepen hoort .... ‘Mr Dick Cock AirPort information desk Please’ en dat ze de beste man niet geloven totdat zijn paspoort werd getoond. Dick Kok was een collega van me. In het hotel waar hij en ik logeerden mocht hij om dezelfde reden het restaurant niet in. ... erg ‘akward’ zeg maar. Dus als je achternaam Kok is of de Cock.... kies slim .... Peter past wel.
:lol:
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Benjamin »

Goose schreef: 30 jul 2018, 22:09 Ik wil sowieso een naam die in andere landen goed uit te spreken is, omdat ik daar nu met mijn ontzettend Hollandse naam nogal tegenaan loop.
Om die reden ben ik erg blij met mijn eigen naam (Judith), en ook met mijn tweede naam (Benjamin). Ik heb zowel een mega Joodse voornaam als achternaam en daar heb ik best mazzel (*drumroffel*) mee geloof ik. Ik ben zelf niet Joods overigens, maar het heeft er wel aan bijgedragen dat ik voor Ben(jamin) heb gekozen. Joden zitten overal, dus mijn namen doen het overal.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -