Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Jasper95
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 nov 2016, 23:50
Gender: Man

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Jasper95 »

Ik heb mijn ouders mijn nieuwe voornaam laten kiezen en de voornaam van mijn vader als tweede naam genomen (voorheen had ik geen tweede naam). Gelukkig lijkt mijn naam niet op mijn oude naam want dat zou ik persoonlijk heel vervelend hebben gevonden, maar het heeft natuurlijk wel zo z'n voordelen. Dezelfde voorletter houden vind ik wel een aanrader!
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Saskia »

Ik heb een aantal geprobeerd omdat mijn naam moeilijk te vervrouwelijken was. Bleef te dicht bij. De naam die mijn moeder zou hebben gegeven vond ik echt niet mooi. Mijn tweede naam heb ik wel vervrouwlijkt. Officieel zijn mijn voornamen nu Saskia Petra. Saskia voelde aan als een warme jas.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Ender »

Ender schreef: Zat ook al een beetje na te denken over 2/3e namen.. mijn initialen voor mijn middelnamen zijn J en E, en omdat ik mijn eigen naam totaal niet ver-mannelijk (is dat een woord?) is misschien wel leuk om daar mee namen te verzinnen. Zat net als Jer te denken aan Joshua of Jason. En de E? Kan alleen maar Ender bedenken :P
Loopt hier bij mij allemaal anders momenteel... mn moeder wil heel heel heel erg graag (maar alleen als ik dat zelf wil... hoezo pressure?) dat ik een voornaam neem met een A (omdat mijn meisjesnaam begint met een A).. dus ben nu gestrandt op Alexander (heb eigenlijk sowieso een hekel aan namen met een A, waarschijnlijk omdat mijn echte naam daar ook mee begint).. en als tweede, en roepnaam, dan maar Robin.. maar Alexander voelt niet echt familiar aan ofzo.. hoe ga ik hier mee om?
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Jer158 »

Ender schreef:Loopt hier bij mij allemaal anders momenteel... mn moeder wil heel heel heel erg graag (maar alleen als ik dat zelf wil... hoezo pressure?) dat ik een voornaam neem met een A (omdat mijn meisjesnaam begint met een A).. dus ben nu gestrandt op Alexander (heb eigenlijk sowieso een hekel aan namen met een A, waarschijnlijk omdat mijn echte naam daar ook mee begint).. en als tweede, en roepnaam, dan maar Robin.. maar Alexander voelt niet echt familiar aan ofzo.. hoe ga ik hier mee om?
Andrew? :P

Lastig als je niet direct een klik hebt met een naam. Misschien gewoon Alex i.p.v. Alexander? Idd de babynamenwebsites afstruinen.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Nate_0 »

Een andere naam zoeken!

Alexander zou ik niet voor gaan. Alex is net als Robin genderneutraal, en met twee genderneutrale namen... You know? Plus, referenties naar Prins Willem-Alexander liggen op de loer.

http://www.oxfordreference.com/view/10. ... 0198610601
http://nameberry.com/search/boys_names/A

...Adolf staat er tussen, die zou ik ff vermijden :lol:

Edit: OMFG. ANAKIN. GO FOR ANAKIN.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Venusss »

Ender schreef:*knip* hoe ga ik hier mee om?
wat denk je van alex i.p.v alexander?
klik hier voor andere namen met een "A"
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Saskia »

Zelfde initialen houden is ook niet verkeerd
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Nate_0 »

Saskia schreef:Zelfde initialen houden is ook niet verkeerd

Dan wil ik wel eens zien hoe iemand een mooie jongensnaam verzint die begint met de i.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Ender »

Prins? Hij is inmiddels koning heur lol maar snap wat je bedoeld.. Robin staat zowiezo vast voor mij.. misschien dat toch als eerste naam kiezen en de 2 2e letters door mn ouders laten bepalen? Zie op de lijstjes wel wat leuke namen maar niet dat gevoel dat ik had bij "Robin".. tja erg lastig allemaal, en mn moeder heeft het al zo moeilijk :roll: (zei laatst nog dat ze mn geboortenaam zo mooi en lief vond, *peng* schuldgevoel..)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Nate_0 »

OEPS. Zo bij de tijd ben ik dus :') Ik snap dat je Robin wilt houden, het is meer dat Alex dan nog steeds anders geïnterpreteerd kan worden, en met een meer masculine naam is dat niet zo ;)

Enne... gewoon gaan voor wat het best voelt, toch?

(Ik vraag me bijvoorbeeld wel eens af of het nou echt zo handig is om een Engelse naam te kiezen :') )
meerdere zakken met zaagsel