Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Ender »

Nate_0 schreef:Edit: OMFG. ANAKIN. GO FOR ANAKIN.
xDDD moest hier toch echt wel om lachen xD
Nate_0 schreef:OEPS. Zo bij de tijd ben ik dus :') Ik snap dat je Robin wilt houden, het is meer dat Alex dan nog steeds anders geïnterpreteerd kan worden, en met een meer masculine naam is dat niet zo ;)

Enne... gewoon gaan voor wat het best voelt, toch?

(Ik vraag me bijvoorbeeld wel eens af of het nou echt zo handig is om een Engelse naam te kiezen :') )
Ja snap het van een mannelijke naam.. maar de A vind ik gewoon maar niks (ja misschien Aaron maar dan heb ik iemand anders hier aan mn broek xD)

en re: je opmerking over een engelse naam, dat voelt goed voor jou, net zoals je zegt dat het goed moet voelen.. Nate ziet iedereen sowieso wel denk ik.. Nate dan kort voor Nathaniel of gewoon Nate?
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Nate_0 »

Nathaniel, want dat vind ik vet :D Ik heb het nooit leuk gevonden om alleen maar een korte (4 letters) naam te hebben (was ook mijn enige naam). Zal vast ook door het e.e.a. anders komen :P maar goed.

En ja, je hebt ook gelijk. En als je de A niets vindt, dan idd gewoon voor iets anders gaan. Ik bedoel, je naam is wel je naam en jij hebt gewoon de luxe om je eigen naam uit te zoeken, terwijl heel veel mensen dat niet hebben. Mag ook wel, met alle andere shit waar we mee moeten dealen.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Bas Jo
Berichten: 72
Lid geworden op: 14 aug 2015, 10:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Berlijn

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Bas Jo »

@Jer158,
een beetje een late reactie, ik kwam dit toevallig tegen maar misschien vind je dit interessant.
Ik woon in Duitsland en ken toevallig hier een duitse transman die zichzelf al jaren Jude noemt. Hij spreekt het i.i.d. op zijn engels uit, en hij weet dat het lastig is in schrift maar voelt zich toch met die naam het meest verbonden dus blijft erbij. Het is wel zo dat ik niet weet of hij deze naam officieel heeft en of dat een probleem zou zijn hier.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Jer158 »

Hoi Bas, leuk dat je toch nog reageert! :D

Ik ben inmiddels voor Jerome gegaan. Vond Jude toch te vrouwelijk (hoewel ik zelf eerder geen vrouwen kende met die naam, schijnt het toch ook aan vrouwen gegeven te worden). Jerome past me op veel manieren, was de naam die mijn ouders mij hadden willen geven, en ik ken verder niemand met die naam waardoor ik het echt kan "claimen" als van mijzelf
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Bas Jo
Berichten: 72
Lid geworden op: 14 aug 2015, 10:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Berlijn

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Bas Jo »

Jerome is een hele mooie naam.
Ik ga ook met alle waarschijnlijk voor de naam die mijn ouders me hadden willen geven.
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Nienke »

Bij mij kwam mijn vrouw op mijn naam en dat voelde metteen goed!!, dat is wat je met je nieuwe naam ook moet hebben. :)
Gebruikersavatar
Gwen Genm
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 feb 2015, 13:23
Gender: Trans MtF
Locatie: overal en nergens~

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Gwen Genm »

Dacht eerst Tina maar dat werd niks, toen probeerde ik een naam te bedenken die ik niet alleen leuk vond, maar ook niet veel voor kwam (Ken iets van 80 Lisa's), een paar dagen later vroeg een vriend of ik Spider Gwen al had gelezen, die naam klikte meteen
Yeee~
Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 apr 2017, 19:57
Gender: Trans MtF
Locatie: Noord-Brabant

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Dominique »

Vanaf het moment dat ik aan bepaalde mensen mijn coming out had beginnen zij allemaal een verbastering op mijn naam te maken, waar ik al helemaal niet op zat te wachten en al helemaal niet in kon vinden met hun suggesties. Dus ik begon lijsten met namen door te zoeken beginnend met de eerste letter van mijn naam, maar niets sprak mij aan dan ook echt geen enkele naam sprak me aan. Ik liep zelf al een tijdje met een paar mogelijke namen in mijn hoofd (Brit en Lucille), maar het was het toch net net. Dus ik besloot om nog meer lijsten door te worstelen. Ik koos voor een lijst met populaire namen en na een paar pagina's doorgeworsteld te hebben kwam ik de naam Dominique tegen en ik wist meteen dit is het. Toch bleef ik doorzoeken, maar iedere keer kwam ik weer terug bij Dominique. Ondanks dat het een uniseksnaam is vind ik hem heel mooi klinken en daarnaast ook heel erg krachtig net als de persoon dat ik ben.
Gebruikersavatar
Nisha
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 mar 2017, 15:55
Gender: Trans MtF
Locatie: Limburg, nabij Venlo

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Nisha »

Mijn keuze kwam neer op 3 namen:
-Nora (eerste 2 letters zijn van mijn oude naam, waarom die keuze dan ook snel door de mand viel)
-Nisha (betekent nacht)
-Nina (betekenis hierachter kwam veel met me overheen)

Ik was een langere tijd voor Nina (m'n 3de keus) gegaan, door de betekenis, maar des te meer ik het hoorde overal te meer ik toch zoiets had van 'waarom ben ik niet direct voor Nisha gegaan?'. Heb er dan ook eerst met mensen nog erover gehad, en had toen de keuze gemaakt om voor de naam te gaan wat mijn 2de keus was geweest.
No flame burns forever, No glory lasts.
Under siege by the night, And so the day falls defeated.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Anon20180311 »

Mijn naam, bleef gewoon. Mijn roep naam veranderde daarin tegen wel, en wettelijk ook mijn tweede naam, met een paar letters bij of weg. Niets meer of minder.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .