Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Anon20180311 »

Mijn naam, bleef gewoon. Mijn roep naam veranderde daarin tegen wel, en wettelijk ook mijn tweede naam, met een paar letters bij of weg. Niets meer of minder.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door intrans »

Een e werd a hahaha lekker simpel
Gebruikersavatar
epvanbeveren
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mar 2017, 11:31
Gender: Trans MtF
Locatie: Richmond Virginia USA

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door epvanbeveren »

Mijn naam is bijna hetzelfde als toen het door mijn ouders was gekozen. Ter ere van mijn ouders (mijn lieve Vader was in 1996 overleden) heb ik mijn nieuwe namen hetzelfde klinkend gehouden. Althans mijn voornaam, Erin ,en mijn moeder koos mijn middle naam, Paula.

Dus mijn initials zijn hetzelfde, dus ook mijn handtekenig.

Mijn oude naam was dus Erwin Paul. Nu Erin Paula.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Anon20210626 »

intrans schreef:Een e werd a hahaha lekker simpel

intrens werd intrans?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Freedom »

Ooit had ik mijn nu nieuwe naam als nickname gekozen op een forum. Daarnaast leek het mij een passende naam, het doet mij (en hopelijk anderen) denken aan mijn oude naam.
Had vanwege een post op dit forum de betekenis van mijn oude en nieuwe naam opgezocht, ze blijken hetzelfde te betekenen! Julius. De moderne variant: Jules. Dat wordt 'm denk ik. Ik word al "Dzjuul" genoemd door intimi, dat maakt het ook wat makkelijker. :)
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Nienke »

Mijn naam kwam mijn vrouw mee, laat dat nou net de naam zijn van een meisje waar ik ooit verliefd op was, ook blond, ook 168 lang... ik had direct een goed gevoel erbij.. voelt als een warme deken.
Ik heb Nienke opgezocht via FB, dit allemaal verteld, nu komt de grap, Nienke heeft een hese stem, een man zou het mooi swoel vinden, schijnt ze dus in de morgen tegen zichzelf vaak te zeggen, eigenlijk ben ik Nico... ofwel toevallig mijn oude naam..
Geeft weer wat glans nu aan mijn nieuwe naam.

Groetjes Nienke
Gebruikersavatar
Petra-S
Berichten: 175
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:32
Gender: Vrouw
Locatie: Hoensbroek, Limburg

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Petra-S »

Ach van Peter naar Petra is niet zo'n grote stap en gemakkelijk met de initialen, de handtekening en het logo dat ik heb voor mijn fotografie.

Groetjes,

Petra
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
Olivier
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 apr 2017, 11:25
Gender: Onzeker

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Olivier »

Hoewel ik nog steeds in een onzekere fase zit, wel of niet proces starten, heb ik het ook met mijn partner al een paar keer over gehad.

Aan de ene kant is er het idee om iets compleet nieuws te verzinnen; als opnieuw geborene; anderzijds een vrouwlijke versie van mijn huidige naam; dezelfde persoon, maar als vrouw.

Ik ben momenteel meer geneigd om voor een vrouwlijke variant van mijn huidige naam te gaan; Olivia. Vind het een mooie naam en het is wat gemakkelijker in gebruik, minder verandering. Verder zou ik mezelf ook niet als 'nieuwe ik' zien, maar meer als 'de echte ik'.

Ben er nog niet uit wat ik eventueel met doopnamen zou doen. Ben nu vernoemd naar mijn vader en peetvader.
Gebruikersavatar
Kristijan
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 apr 2017, 21:23
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Kristijan »

Wanneer ik als bio-jongen geboren zou zijn, hadden m'n ouders me Marcel genoemd. Nu geen optie omdat ik al 2 (jongere) neven heb met die naam en omdat het qua klank niet bij me past.
Ik was aan het dubben om 2 namen (ooit bedacht voor het geval dat ik zelf kinderen zou krijgen) voor mezelf te gebruiken.
Maar toen keek ik Cobra 11 op tv en daarin werd de naam Kristijan genoemd
Mooie klank, en past door de spelling binnen mijn oude initialen

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Hrafn »

Omdat ik nu nog aan het ontdekken ben wie ik ben, heb ik een naam gekozen die simpel en krachtig is: Daan. Als ik ervoor kies om in transitie te gaan wordt het misschien wat anders. Ik ben wel wat aan het speuren op internet.

De naam die mijn ouders me gegeven zouden hebben als ik als jongen was geboren is geen optie, zo heet mijn jongere broer al!