Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Aaron
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2017, 14:31
Gender: Genderqueer

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Aaron »

Hii,

In eerste instantie was ik druk bezig om rationeel een naam te bedenken.. Hier kwam ik niet uit en bedacht me dat ik al veeeeeelsss teveel via m'n ratio heb geleefd en graag meer in m'n gevoel wil leven 💜. Dus toen ben ik heel stil geworden, m'n aandacht naar binnen gekeerd en gevraagd om mijn naam..
Toen hoorde ik een naam die ik noo wayy met m'n hoofd zou bedenken maar deze voelt wel goed! Dit is pas een paar dagen geleden gebeurd maar heb er alle vertrouwen in dat het een blijvertje is 🤗.

Liefs Aaron (voorheen Bo 😉)
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Simon »

Ik ben unisex namen gaan zoeken. Veel. Heel veel. Het lijstje hangt nog op het whiteboard boven mijn bureau.

Omdat ik ook een naam wilde die in meer talen kan worden uitgesproken dan alleen in het Nederlands (bedankt voor de oer-Hollandse naam, mam en pap!) heb ik ook even op Franse en Engelse babynamensites gekeken, en ik bleef overal Rémi (/Remi/Remy) tegenkomen. Dat was ook wel de eerste naam waar ik echt een goed gevoel bij kreeg, dus dat is hem geworden.

Online dan, want voor familie en vrienden ben ik nog gewoon Gerjanne. Daar hoop ik overigens snel verandering in te brengen, zodra ik wat zekerder van mijn zaak ben.

Groetjes,
Rémi
Groetjes,

Simon
Aldwin
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 nov 2017, 22:58
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/Hem
Locatie: Friesland

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Aldwin »

Pentaan schreef: 29 dec 2017, 20:53 Ik ben nog driftig op zoek naar een passende naam, eerst dacht ik aan Klaas (de naam die ik zou krijgen als ik als jongen was geboren ) maar ik wil me nog wel oriënteren op dat gebied.
Voor wat het waard is, ik vind Klaas een érg leuke naam. Wat voor namen heb je nog meer bedacht?


Waarschijnlijk wordt het Klaas maar ik heb ook nog gedacht aan Faelen, Ulfrik, Farkas, Jarkko, Sami, Jonne, Kalle of Alwin (of Alwyn). Moet er nog een beetje over nadenken en mijn beste vriendin wil mij ook graag helpen ermee :lol:
Be exactly who you want to be, do what you want to do
I am he and she is she but you're the only you
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Charlotte_C »

Als ex-eigenaresse van een naam die erg weinig voorkomt zou ik je willen adviseren om geen hele afwijkende naam te nemen zoals de namen in je lijst.

Ik kan, ga en wil je niks opdringen maar echt denk er goed over na. Ik heb er zelf alleen maar ellende van gehad.

Groetjes,

Lotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Simon »

Pentaan schreef: 07 jan 2018, 23:44
Pentaan schreef: 29 dec 2017, 20:53 Ik ben nog driftig op zoek naar een passende naam, eerst dacht ik aan Klaas (de naam die ik zou krijgen als ik als jongen was geboren ) maar ik wil me nog wel oriënteren op dat gebied.
Voor wat het waard is, ik vind Klaas een érg leuke naam. Wat voor namen heb je nog meer bedacht?


Waarschijnlijk wordt het Klaas maar ik heb ook nog gedacht aan Faelen, Ulfrik, Farkas, Jarkko, Sami, Jonne, Kalle of Alwin (of Alwyn). Moet er nog een beetje over nadenken en mijn beste vriendin wil mij ook graag helpen ermee :lol:
Klaas vind ik ook een hele leuke naam. Jonne is ook leuk, en Alwin (of Aldwin? dat vind ik een mooie variant) ook.

Succes met je keuze!
Groetjes,

Simon
Aldwin
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 nov 2017, 22:58
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/Hem
Locatie: Friesland

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Aldwin »

IAmRemi schreef: 08 jan 2018, 17:27
Pentaan schreef: 07 jan 2018, 23:44
Pentaan schreef: 29 dec 2017, 20:53 Ik ben nog driftig op zoek naar een passende naam, eerst dacht ik aan Klaas (de naam die ik zou krijgen als ik als jongen was geboren ) maar ik wil me nog wel oriënteren op dat gebied.
Voor wat het waard is, ik vind Klaas een érg leuke naam. Wat voor namen heb je nog meer bedacht?


Waarschijnlijk wordt het Klaas maar ik heb ook nog gedacht aan Faelen, Ulfrik, Farkas, Jarkko, Sami, Jonne, Kalle of Alwin (of Alwyn). Moet er nog een beetje over nadenken en mijn beste vriendin wil mij ook graag helpen ermee :lol:
Klaas vind ik ook een hele leuke naam. Jonne is ook leuk, en Alwin (of Aldwin? dat vind ik een mooie variant) ook.

Succes met je keuze!
Aldwin klinkt erg leuk dankjewel voor de suggestie!
Be exactly who you want to be, do what you want to do
I am he and she is she but you're the only you
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Annet »

Hoe ik mijn naam ben gekomen
Nou de eerste naam Annette kom van mijn oma die hete zo de tweede naam Marije heb ik altijd heel mooi gevonden als ik een dochter had gekregen had die zo geheten.
Dus van daar Annette Marije
Aldwin
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 nov 2017, 22:58
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/Hem
Locatie: Friesland

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Aldwin »

Ik heb gekozen voor Aldwin! Ik voel mij erg goed bij deze naam en ik heb het gevoel dat dit echt een blijvertje wordt

Dankjewel IAmRemi voor de suggestie :D

Groetjes van Aldwin
Be exactly who you want to be, do what you want to do
I am he and she is she but you're the only you
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Eva »

Wil je je naam hier op het forum ook aangepast hebben, Aldwin?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Aldwin
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 nov 2017, 22:58
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/Hem
Locatie: Friesland

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Aldwin »

Eva schreef: 10 jan 2018, 07:47 Wil je je naam hier op het forum ook aangepast hebben, Aldwin?
Ja :D
Be exactly who you want to be, do what you want to do
I am he and she is she but you're the only you
Plaats reactie