Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vegetarisch eten?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Vegetarisch eten?

Bericht door anne-nienke »

Hey,

De laatste weken/maanden heb ik mezelf er toe gezet om stappen te maken op alle vlakken. Een onderdeel daarvan is altijd.....de vetjes...:D. Zonder er nu echt diep op in te gaan, ik heb een verleden met een eetstoornis, als ik me niet goed voel ga ik slecht eten, als ik slecht ga eten wordt ik makkelijk ziek, als ik vaak ziek ben ben ik moe, als ik moet ben ga ik nog slechter eten etc blah blah blah.

Een maand geleden kwam ik deze video tegen (geen idee waarom): https://www.youtube.com/watch?v=q7KeRwdIH04&t=1679s
sinds dien ben ik stapsgewijs mijn eten aan het aanpassen om vrijwel alle dierlijke producten er langzaam uit te werken. Op sommige punten is het heel erg makkelijk, andere zijn wat moeilijker....wie doet het nogmeer, en wie zou daar eens over willen kletsen? Of wie wil er wat kilo's kwijt of wat gezonder eten....etc etc

Mijn Resultaat tot dusver, niet heel schokkend: 1.5 kilo kwijt (ik eet zoveel ik wil, en ik de moe tegoed aan noten).
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Vegetarisch eten?

Bericht door Citizen Erased »

Wat goed! Ben zelf nu twee jaar vegan, daarvoor iets van vijf jaar vegetarisch. Wat zijn de producten waar je moeite mee hebt?
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Vegetarisch eten?

Bericht door LunaWeisse »

Ooh gezond eten... mijn lievelingsdiscussie... :D


Hmm. Het is niet per se nodig om alle dierlijke producten te schrappen maar het kan wel, als je maar compenseert.
Bedenk je ook dat je sneller aankomt van suikers(aardappels en frietjes etc. bevatten zetmeel).

Mijn tip zou zijn om vooral heel gevarieerd te blijven eten en plenty te bewegen, lol. Daar komt het eigenlijk op neer.
Zelf kies ik er ook voor om zo veel mogelijk onbewerkt voedsel te kopen, maar dit is een persoonlijke keuze die ik best wil motiveren als er om gevraagd wordt :P

De clue is om het (soort) eten en bewegen in balans te houden, dan maakt het op zich ook niet zo veel uit als je zondigt of lekker veel eet, dat doe ik ook en blijf altijd hetzelfde gewicht.

Als je echt doelt of vegan/vegetarisch, zeg maar waar je moeite mee hebt om te vervangen en dan zoeken we naar een goede oplossing ;)
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Vegetarisch eten?

Bericht door Anon20190122 »

Ik ben vegetarisch opgevoed en sta er zelf ook achter dat dieren niet hoeven te sterven zodat ik kan eten dus ik ben mijn hele leven al vegetariër en heb er nooit een dag minder om gegeten!
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Vegetarisch eten?

Bericht door Amy »

Maar je hebt wel een kat die vlees en/of vis eet. :P
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Vegetarisch eten?

Bericht door Citizen Erased »

Amy schreef:Maar je hebt wel een kat die vlees en/of vis eet. :P
.. een kat is een obligate carnivoor.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Vegetarisch eten?

Bericht door Anon20190122 »

Amy schreef:Maar je hebt wel een kat die vlees en/of vis eet. :P
En dat blijft ze ook mooi doen!
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Vegetarisch eten?

Bericht door Amy »

Oh het ligt ook niet bij die kat, die zijn gewoon zo.

Maar de keuze van huisdier ligt wel bij het baasje. Het komt gewoon een beetje zwak over op me als je een veganistische of vegetarische leefstijl promoot maar een carnivoor als huisdier hebt.
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Vegetarisch eten?

Bericht door LunaWeisse »

Ja daarom had ik dus wandelende takken, die aten alleen blaadjes, net als ik :roll:
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Vegetarisch eten?

Bericht door Anon20190122 »

Amy schreef:Oh het ligt ook niet bij die kat, die zijn gewoon zo.

Maar de keuze van huisdier ligt wel bij het baasje. Het komt gewoon een beetje zwak over op me als je een veganistische of vegetarische leefstijl promoot maar een carnivoor als huisdier hebt.
Hoe zo zwak? ik dring mijn levensstijl aan niemand op hoor en trouwens ik kan niet zonder katten ze lagen al bij me in de wieg een leven zonder katten is leeg!