Vegetarisch eten?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Vegetarisch eten?

Bericht door Anon20190122 »

Als ik eerlijk ben kijk ik er niet naar of kaas vegetarisch is of niet die rode kleurstof van luisenbloed kijk ik ook niet naar gelatine weer wel dat vindt ik gewoon een erg hoor idee! :puke-huge:
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: Vegetarisch eten?

Bericht door anne-nienke »

Marjanne schreef: Hier overigens ook hoor, ik eet eieren en kaas. Wel zoveel mogelijk vegetarische kaas (geen idee of dat ecologisch verantwoord is btw, moet ik eens opzoeken).
Eiren (het ei-geel), zitten bomvol cholesterol..... met 1 ei per dag moet je de rest van de dag vrijwel vetvrij eten.

82c65d4a
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 mei 2016, 16:18
Gender: Trans MtF

Re: Vegetarisch eten?

Bericht door 82c65d4a »

anne-nienke schreef:
Marjanne schreef: Hier overigens ook hoor, ik eet eieren en kaas. Wel zoveel mogelijk vegetarische kaas (geen idee of dat ecologisch verantwoord is btw, moet ik eens opzoeken).
Eiren (het ei-geel), zitten bomvol cholesterol..... met 1 ei per dag moet je de rest van de dag vrijwel vetvrij eten.

Achterhaald, eieren verhogen het cholesterol in je bloed nauwelijks, of niet, en bevatten wel heel veel voedingsstoffen. Je bewijst je bloed-cholesterol een betere dienst door minder trans- en verzadigde vetten te eten.
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: Vegetarisch eten?

Bericht door anne-nienke »

fenke schreef: Achterhaald, eieren verhogen het cholesterol in je bloed nauwelijks, of niet, en bevatten wel heel veel voedingsstoffen. Je bewijst je bloed-cholesterol een betere dienst door minder trans- en verzadigde vetten te eten.
Zo leer je weer wat. Wat voor een voedingsstoffen zitten er vooral in? Het is zo jammer dat een gebakken hij met kaas en spek zo lekker is....niet echt goed voor de vetjes. Een gekookt ei is dan weer vrij smakeloos (zonder zout).....

Ik heb vooral veel moeite om op mijn werk goed te eten, ik heb eigenlijk geen andere keuze dan brood. Meestal smeer ik daar de nederlandse dingen op: pindakaas, hagelslag, pasta etc etc.
82c65d4a
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 mei 2016, 16:18
Gender: Trans MtF

Re: Vegetarisch eten?

Bericht door 82c65d4a »

anne-nienke schreef:
fenke schreef: Achterhaald, eieren verhogen het cholesterol in je bloed nauwelijks, of niet, en bevatten wel heel veel voedingsstoffen. Je bewijst je bloed-cholesterol een betere dienst door minder trans- en verzadigde vetten te eten.
Zo leer je weer wat. Wat voor een voedingsstoffen zitten er vooral in? Het is zo jammer dat een gebakken hij met kaas en spek zo lekker is....niet echt goed voor de vetjes. Een gekookt ei is dan weer vrij smakeloos (zonder zout).....
Ik weet het, zo'n ontbijt is erg lekker. Mag je je ook zo heel af en toe op trakteren, vindt ik.
Gekookt zonder zout gaat prima, als je een beetje gewend bent aan minder zout in je eten dan mis je het niet.
Ik heb vooral veel moeite om op mijn werk goed te eten, ik heb eigenlijk geen andere keuze dan brood. Meestal smeer ik daar de nederlandse dingen op: pindakaas, hagelslag, pasta etc etc.
Ik eet fruit tussendoor en voor de lunch wat kwark met muesli en een klein schepje maaltijd-shake voor de smaak. Kan ik thuis voorbereiden en zo bij elkaar doen.
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: Vegetarisch eten?

Bericht door anne-nienke »

fenke schreef:
Ik weet het, zo'n ontbijt is erg lekker. Mag je je ook zo heel af en toe op trakteren, vindt ik.
Gekookt zonder zout gaat prima, als je een beetje gewend bent aan minder zout in je eten dan mis je het niet.
Haha, inderdaad. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu helemaal gewend ben aan mijn havermout papje met fruit. Lekker, snel en geeft energie. Meestal met appel en kaneel, of met bessen, granaatappel pitten, ananas etc etc.
fenke schreef: Ik eet fruit tussendoor en voor de lunch wat kwark met muesli en een klein schepje maaltijd-shake voor de smaak. Kan ik thuis voorbereiden en zo bij elkaar doen.
Ik vervang nu ook 1 boterham door fruit, als het er is.
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: Vegetarisch eten?

Bericht door anne-nienke »

Zo, vandaag weer even op de weegschaal..... :o de kilo's vliegen er gestaag vanaf. Als ik zo door ga dan zit ik op een maand of 2 al op mijn streef gewicht. Het vreemde is dat ik de laatste 8 weken veel en veel minder zin heb om de koelkast te gaan grazen. Het lijkt steeds langer te duren voordat ik weer trek krijg nadat ik heb gegeten (de kracht van langzame koolhydraten en vezels...?).
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Vegetarisch eten?

Bericht door Amy »

anne-nienke schreef:Zo, vandaag weer even op de weegschaal..... :o de kilo's vliegen er gestaag vanaf. Als ik zo door ga dan zit ik op een maand of 2 al op mijn streef gewicht. Het vreemde is dat ik de laatste 8 weken veel en veel minder zin heb om de koelkast te gaan grazen. Het lijkt steeds langer te duren voordat ik weer trek krijg nadat ik heb gegeten (de kracht van langzame koolhydraten en vezels...?).
Ik vraag me een beetje af waarom je aan het lijnen bent. De laatste keer dat ik je gezien heb was er niets mis met je figuur voor zo ver ik weet.
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: Vegetarisch eten?

Bericht door anne-nienke »

Amy schreef: Ik vraag me een beetje af waarom je aan het lijnen bent. De laatste keer dat ik je gezien heb was er niets mis met je figuur voor zo ver ik weet.
Omdat ik mezelf te dik vind.... :oops: Volgens de "objectieve grenzen" is het een beetje een mengelmoesje...(zoal altijd). Mijn BMI zit op de grens (25). Echter is mijn buikomvang 10cm minder dan wat voor mannen als de norm wordt gebruikt. Als ik dat vergelijk met vrouwen, dan zit ik wederom precies op de grens voor de buikomvang. Ik wil er wat vanaf...:D. Ik voel me nu eenmaal het beste als ik tussen de 70 en 75 kilo zit. En een jurkje met horizontale strepen verbergen goed dat je een buikje hebt....:D

Uiteindelijk doe ik het vooral om me goed te voelen en vrij te kunnen eten zonder honger te moeten hebben. En ik wil voldoende energie hebben om te sporten.....afvallen lijkt nu vanzelf te gaan. Het erg leuk om te zien hoe het lijf veranderd. Langzaam beginnen de vetjes op de buik te verdwijnen....:). De been spieren zijn zich langzaam aan het ontwikkelen......ik vind het prachtig.

Wat ik nu vaak merk op de langere fiets ritjes (ongeveer 2 tot 2.5 uur) is dat na 15 minuten langzaam het vuurtje begint te branden. Je merkt dat je dingen eet dat je lijf kan gebruiken om energie op te wekken. Dat is bijna verslavend. Vrij kunnen eten en energie hebben....dat is me best wel wat waard, maar ik heb nog wel even te gaan.
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: Vegetarisch eten?

Bericht door anne-nienke »

Vandaag de tomatensoep geprobeerd met een halve aubergine (in blokjes). Dat is lekker. Als je de aubergine niet te lang kookt dan blijft hij lekker stevig voor een soort van "bite".


Leuke sketch over aubergines: