Wat wilde jij vroeger worden?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door Nate_0 »

Jannet V schreef:Vulkaan!!! Lekker op m'n rug liggend een sigaretje roken en iedereen maar zeggen, "Kijk hij werkt!".
Even serieus nu, het eerste wat ik me kan herinneren is 'meisje'. En in de laatste van de lagere school was ik er van overtuigd dat ik zou gaan fotograferen. Daarna is er iets gebeurt wat m'n vertrouwen in de wereld op z'n kop heeft gezet en een kleine tien jaar later nog iets anders. Het hoogst haalbare is daarna huisvrouw/man geworden in mijn beleving. En betaald mijn eigen naschoolse opvang met 4 à 5 kinderen.
Laten we even wel wezen... Dan heb je (bijna) je levensdoel gehaald. Meisje zul je niet worden, maar vrouw is wel gelukt :)

En Ender, ik speel het inderdaad ook maar ik loop met een kruk dus het gaat allemaal l-a-n-g-z-a-a-m. Ik heb tot nu toe pas twee eitjes uitgebroed. Meestal pak ik dan maar gewoon mijn 3DS er bij en speel ik Pokemon X, haha.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6817
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door Eva »

Jannet V schreef:Vulkaan!!! Lekker op m'n rug liggend een sigaretje roken en iedereen maar zeggen, "Kijk hij werkt!".
...
Maf wijf! :D
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door Isabelle »

Nate_0 schreef:
Jannet V schreef:Vulkaan!!! Lekker op m'n rug liggend een sigaretje roken en iedereen maar zeggen, "Kijk hij werkt!".
Even serieus nu, het eerste wat ik me kan herinneren is 'meisje'. En in de laatste van de lagere school was ik er van overtuigd dat ik zou gaan fotograferen. Daarna is er iets gebeurt wat m'n vertrouwen in de wereld op z'n kop heeft gezet en een kleine tien jaar later nog iets anders. Het hoogst haalbare is daarna huisvrouw/man geworden in mijn beleving. En betaald mijn eigen naschoolse opvang met 4 à 5 kinderen.
Laten we even wel wezen... Dan heb je (bijna) je levensdoel gehaald. Meisje zul je niet worden, maar vrouw is wel gelukt :)

En Ender, ik speel het inderdaad ook maar ik loop met een kruk dus het gaat allemaal l-a-n-g-z-a-a-m. Ik heb tot nu toe pas twee eitjes uitgebroed. Meestal pak ik dan maar gewoon mijn 3DS er bij en speel ik Pokemon X, haha.
Als het toch over games gaat en tegelijk on topic te blijven.

Ik wil sinds mijn 19e challanger Tier worden op Leaue of legends 8-)
Wie speelt er League of legends ? :D

btw interessante background info ,een transmeisje was pro in deze game : Remi .
Remi wiki
Remi trans
Is helaas door de hoge druk thuis en fans die het steeds over het trans status hadden gestopt :x

groetjes,
Isabelle
Gebruikersavatar
Sam
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2015, 23:17
Gender: Transgender

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door Sam »

Als kind wilde ik altijd machinist worden bij het spoor. Later wilde ik geleerde of professor worden, maar nu ik bijna afgestudeerd kunst-, en architectuurhistoricus ben overweeg ik toch heel serieus om te solliciteren bij het spoor en ver te blijven van de slangenkuil die men universiteit noemt:p.
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door wiggeltje »

Laatst in Haarlem stonden er mensen van "safe the children" op de straten. .. evenzo mijn respect voor hen.
Ze stelde mij de vraag: wat wilde je als kind worden?
Ik als man-geboren vrouwelijk rondlopend; een man! "Haha, en is dat gelukt?" Nou ehm..

Bij de tweede die ik tegenkwam, zelfde vraag. Mijn antwoord nu; een meisje.
serieus blijvend zei deze; "en is dat gelukt?" Nou, ehm.. wat vind je zelf?

Wat een robots! dacht ik bij mijzelf. Goed, ik ging uit goodwill bij de eerste het gesprek aan. In het begin stond ik te twijfelen.. een energieverkoper is het niet, een gelovige sekte was het ook niet (had ik niet eens erg gevonden, altijd wel leuk om zweverig te praten). Ik geef graag gul, heb graag losgeld op zak voor wat bedelaars en straatmuzikanten. Omdat ik zo'n contractpapiertje moest invullen weigerde ik dat, maar wenste ik ze alle oprechte succes toe.

Maar wat wilde ik vroeger worden?
Ik wilde net zoals Steven Spielberg mooie films maken.. omdat ik onder de indruk was van wat films die ik gezien had. Sowieso heb ik niet de aanleg voor zoiets, laat staan de interesse, maar misschien kan iemand een film over mijn leven maken. Ik schrijf al veel over wat ik meemaak.

Eerlijk gezegd had ik nooit echt iets specifieks wat ik wilde worden. Volgens mijn moeder had ik niet echt een mening.
Lydia
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 aug 2015, 05:05
Gender: Androgyne

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door Lydia »

Ik ging het stereo-type agent-brandweerman-straaljagerpiloot-helicopterpiloot rijtje af. Tot ik ergens een computer tegen kwam, toen was het gelijk klaar; ik ging iets met computers doen.

Dat laatste is redelijk gelukt :)
Sapere Aude
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door Jer158 »

Schrijver.

Dat heb ik echter zelden uitgesproken, omdat "meisjes" schrijfster worden en geen schrijver.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door wiggeltje »

Mag ik dan als regisseur jou verhalen regisseren? ;-) Een regisseur kan toch onmogelijk zonder een schrijver..

Wat ik trouwens net zit te denken, over schrijver en schrijfster. Best grappig dat sommige benamingen geen geslacht kennen zoals regisseur, of is dat registrische? Nope, er staat een rode streep (woord spelling) onder het woord. En een naaister kan geen naaier worden. Net zoals een rechter.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door Ender »

Nou ja, geen naaier.... :P
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door Anon20190501 »

Als kind is van alles langsgekomen, tot ik zo rond 1980 mijn eerste regel BASIC programmeerde.
Toen was de dobbelsteen geworpen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)