Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat wilde jij vroeger worden?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door Jer158 »

wiggeltje schreef:Mag ik dan als regisseur jou verhalen regisseren? ;-) Een regisseur kan toch onmogelijk zonder een schrijver..

Wat ik trouwens net zit te denken, over schrijver en schrijfster. Best grappig dat sommige benamingen geen geslacht kennen zoals regisseur, of is dat registrische? Nope, er staat een rode streep (woord spelling) onder het woord. En een naaister kan geen naaier worden. Net zoals een rechter.
Klinkt goed, wiggeltje. :)

Vrij zeker dat regisseuse de vrouwelijk variant is van regisseur, maar gelukkig gebruikt niemand dat.

Ik vind dit soort woorden echt vreselijk. Alsof iemands geslacht van belang is voor het beroep dat ze uitoefenen. Het opent alleen de weg voor meer seksisme.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door Eva »

Off topic...
...maar als het goed is krijg ik vandaag een telefoontje van iemand die zich wel degelijk regisseuse noemt... Ik kan daar inderdaad ook niet aan wennen.
We hebben er hier ook een verzameling van :D
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door wiggeltje »

Bedankt, ik wil de link wel checken ;)
.. registrische.. hoe kwam ik erop.. dat bewijst mijn Nederlands maar weer :oops:
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door Simão »

Ik ben altijd paardengek geweest en wilde vroeger een manege en die heb ik gehad...
Leraren echter wilden me allemaal, zonder uitzondering, al vanaf de lagere school, aan het schrijven en ook dat heb ik gedaan, over paarden.. :)
Nu leef ik het leven van een gepensioneerde en dat bevalt me tot nu toe prima. Heb lang nodig gehad om bij te komen van een door schrijfwerk uitgeputte geest.
Met vlagen teken of schilder ik iets. Verder ben ik gewoon om de monte bezig met dingen maken en repareren, beesten verzorgen en paardrijden.
Ook zoals ik me dat vroeger heb voorgesteld, dus ik kan zeggen dat ik mijn dromen heb waargemaakt en daarbij nooit van het pad bent geeest.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door Ender »

Simão schreef:Ik ben altijd paardengek geweest en wilde vroeger een manege en die heb ik gehad...
Leraren echter wilden me allemaal, zonder uitzondering, al vanaf de lagere school, aan het schrijven en ook dat heb ik gedaan, over paarden.. :)
Nu leef ik het leven van een gepensioneerde en dat bevalt me tot nu toe prima. Heb lang nodig gehad om bij te komen van een door schrijfwerk uitgeputte geest.
Met vlagen teken of schilder ik iets. Verder ben ik gewoon om de monte bezig met dingen maken en repareren, beesten verzorgen en paardrijden.
Ook zoals ik me dat vroeger heb voorgesteld, dus ik kan zeggen dat ik mijn dromen heb waargemaakt en daarbij nooit van het pad bent geeest.
Nice!
Gebruikersavatar
Heleen Vrukalakos
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 jul 2016, 19:41
Gender: Trans MtF
Locatie: Achterhoek

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door Heleen Vrukalakos »

Ik heb van kleins af aan boswachter willen worden. Dat leek me geweldig lekker altijd in de natuur dieren helpen etc.
ach uit eindelijk werk ik in een fabriek en houd ik de wacht over een beton met staal jungel ;)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door Anon20230219 »

Laborant bij Philips in Delft, deed er mijn best voor maar mijn school dacht daar anders over..

Uiteindelijk verdween ik in een stoffig archief en na 17 jaar was mijn werk voorbij en inmiddels al weer 3 jaar bijstand..
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door Mr.X »

Eerst wilde ik bij de politie of in het leger. Bij de politie vond ik later minder leuk. Was toch wel veel met moeilijke mensen omgaan. Het leger lukte niet vanwege de eis van minimal 50kg wegen.
Daarna wilde ik dierenarts worden. Maar leerde al snel dat er weinig banen waren in kleine huisdieren. Mijn passie voor dieren bleef echter bestaan.

Ben toen maar wildlife management gaan studeren. Teveel management voor mij. Dus een master ecologie er achter aan. Nu ben ik een soort van bioloog/ecoloog, en ben aan het promoveren in de evolutionaire biologie. De hoop is ooit weer terug te gaan naar puur ecologie werk.
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door MichelleB »

Ik wilde óf animatiefilms maken, óf illustrator, óf fashion designer.

Nu ben ik afgestudeert animator die af en toe illustreert. Dus dat is gelukt. En ik cosplay, dus half gelukt zullen we maar zeggen ;)
-Life is a work in progress-
Vertrokken01
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 okt 2016, 17:23
Gender: Onzeker
Locatie: ////

Re: Wat wilde jij vroeger worden?

Bericht door Vertrokken01 »

Ik wou oncologe worden.
////