Gedicht van mijn hand

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Gedicht van mijn hand

Bericht door Ender »

hey Charlotte, erg mooi maar van wat ik heb geleerd van poetry is het erg belangrijk om punctuation (nederlandse woord weet ik niet sorry) te gebruiken, want je leest het met punctuation.. dus misschien een idee om meer comma's, punten, semicolons te gebruiken..
bv, poetry lees je zo "Sweet little dying blackbird Make your sweet voice heard I can only be your friend Make your life lighter in the end You're such.. " etc. terwijl je ws bedoelt: "Sweet little dying blackbird, Make your sweet voice heard. I can only be your friend, Make your life lighter in the end."
Door gebruik van punctuation kan je ook makkelijker accenten leggen op andere delen van het gedicht (bv begin van de zin, midden, etc), en breng je sowieso meer rust in een gedicht.
My 2 cents :)

en sidenote @Nate: wow man, erg mooi! Ik schrijf niet vaak gedichten maar heb 1 in dezelfde style als jij, als je wil PB ik je hem
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Gedicht van mijn hand

Bericht door Nate_0 »

het breken van zinnen is ook een soort van leestekengebruik, hè? er is een reden dat je het onder elkaar zet, en niet in een zin... e.e. cummings is daar een mooi voorbeeld van: http://www.poetrysoup.com/famous/poem/i ... e_like_401

en thanks dude! go ahead en stuur 'm maar :D
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Gedicht van mijn hand

Bericht door Charlotte_C »

Ik ben het in dezen eens met nate zijn zienswijze (sorry ender :hug2: ). In de dichtkunst gelden gelukkig heel veel vrijheden om creatief te zijn en ze zijn allemaal goed. Natuurlijk was een manier om te gaan werken met hoofd en bijzinnen, of andersoortige tussenvoegsels. Dat komt in mijn werk ook veelvuldig voor. Alleen is dat slechts één manier om het te doen. Het zou in dit geval het afstappen van de integere eenvoud zijn geweest. Het is een gegeven dat ik het soms gewoonweg klein houd in tegenstelling tot eerder grootser opgezet materiaal dat ik hier ook heb gepost. Beide stijlen beheers ik, evenals het wat meer experimentele. Als lezer kan het natuurlijk altijd zo zijn, dat weet ik uit eigen ervaring ook (wow weer een bijzin, grapje hihi), dat een gedicht niet je stijl is of het je eenvoudigweg niet heeft. In the end kun je als kunstenares nooit iedereen tevreden houden. Wat mijn werkwijze typeert is A) dat ik de vorm waarin een gedicht eruit komt niet vooraf bepaal maar laat ontstaan, B) een gedicht zo groot of klein (qua opzet) maak als het op dat moment in me opkomt en C) ik zéér compromisloos ben in mijn werkwijze. Dit in de zin dat ik zelden herschrijf of aanpassingen doorvoer als een creatieve uiting eenmaal voor mijn gevoel goed en af op papier staat.

Ik had een heel klein berichtje willen posten als reactie en nu is het een lap tekst geworden die per strekkende meter in de vrije verkoop een kapitaaltje zou kosten :)

Hopelijk ben ik nu nog vriendjes met iedereen :) .

Groetjes en trusten,

Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Gedicht van mijn hand

Bericht door Charlotte_C »

Het is alweer bijna twee maanden geleden dat ik hier iets gepost heb. Nu wil het ook zo zijn dat ik op het moment ook niet met een project bezig ben. Daarom een oude van 2004 die ik vandaag opnieuw las

THE BRIDGE

The bridge
Between the other side and me
Where is it now?
Gone as it seems

When you've lost track of reality
Keep looking for the bridge
This side will be you
The other side is clearly me

The bridge that could divide
In fact, it only does unite
What we're building on a ridge
A safe and solid bridge

( c ) Charlotte - 2004
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Gebruikersavatar
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth

Re: Gedicht van mijn hand

Bericht door EmmaJJ »

Kus!

Wat bijzonder om de voor-mij-nieuwe, vreemde gevoelens te lezen/herkennen in een ander
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Gedicht van mijn hand

Bericht door Charlotte_C »

Het is alweer drie maanden geleden dat ik hier een bijdrage heb geleverd. Kortom, tijd om dat even te veranderen. Deze keer heb ik besloten om te putten uit nieuw materiaal, van op dit moment 10 dagen geleden. Enjoy

I'll See Her


It is really only just a matter of time
Before I finally turn the page
When the time has come to face what is mine
At the beginning of a brand new age

It's still a long, long way from here
From now to maybe some day
All my dreams are coming near
Once they were so far away

I'll finally get to meet the woman
The one who has been hiding for so long
I guess I'll get to see whether she can
No matter what, it can't be wrong

After all the bad memories have been lost
Looking back on the way that I have come
All the lonely miles that I have somehow crossed
To finally find the way back home

(c) Charlotte 2017
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Gebruikersavatar
Patricia
Berichten: 165
Lid geworden op: 02 apr 2016, 08:06
Gender: Vrouw

Re: Gedicht van mijn hand

Bericht door Patricia »

Mijn mooie lieve creatieve vriendinnetje zo een mooi en toepasselijk gedicht voor ons allemaal.
Voelt niemand zich aangesproken? Lijkt me toch dat er hoop zijn die dit zo ervaren

Liefs Patricia
:hbeat: Geef Alleen Wat Jezelf Wilt Ontvangen :hbeat: (Respect)