Nieuwe chat! Zie dit topic.

Gendereuforie

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Gendereuforie

Bericht door Fay »

Lisa1973 schreef: 21 feb 2018, 23:24
Hrafn schreef: 21 feb 2018, 23:21 Ik ontdekte net dat mijn stem daalt naarmate de alcohol inname stijgt! :lol:
Bij mij juist hoger, tja om de hele dag als een dronken tor door het leven te gaan is ook zoiets :lol:
Bevalt prima ;)
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Gendereuforie

Bericht door Benjamin »

Ik kreeg vanmorgen een appje van een vriendin die op vakantie dit schilderij heeft gezien. Tekst: ´Het klinkt misschien raar en je moet niet boos worden, maar die man rechts doet me aan jou denken. De zachte vorm van het gezicht, de zachte manier van kijken. Ik zeg niet dat je op een vent lijkt hoor, haha.´

Ze weet niet half hoe onboos ik ben.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Gendereuforie

Bericht door Goose »

Ik ben bij een toernooi waar ze de wc's onderverdeeld hebben in "wc's" en "wc's en urinoirs". Ik stond in de rij en een man wees me naar de lege urinoirs! :)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Daan
Gebruikersavatar
Paisley
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Paisley »

Vandaag liep ik samen met mijn vriendin over de Koningsdag vrijmarkt en toen werden we aangesproken door een iets te enthousiaste verkoper of het prul dat hij wilde verkopen iets was “voor deze dame en heer”. Blijkbaar ben ik al passabel wanneer ik mijn binder draag. Klein glunder momentje.

Oh, en nog een trouwens. Mijn beste vriendin en ik noemden elkaar altijd sis. Nu noemt ze me steeds bro/brother. De eerst keer dat ik zo’n appje ontving was echt fantastisch!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Gendereuforie

Bericht door Benjamin »

Kleine en grote overwinninkjes de afgelopen tijd.

Ik ben gestopt met scheren van onderarmen en ¨down under¨ en overgestapt op netjes trimmen. Waarom? Voelde eigenlijk gewoon niet goed. Het klinkt stom maar dat was echt een moment; ik doe dat al zo lang, was in mijn jeugd echt zwaar allergisch voor haar c.q. bang dat anderen me te behaard vonden. Waar het vandaan komt, geen idee eigenlijk.

Een andere overwinning is dat ik een paar maanden geleden definitief gestopt ben met agressieve haarverf en ben overgegaan naar mildere kleurspoeling. Die kleurspoeling ben ik nu ook aan het verminderen zodat er langzaam maar zeker een grijs kopje tevoorschijn komt. Dat heeft ook alles met gender te maken. Vrouwen moeten verven tot ze erbij neervallen, mannen zijn juist sexy als ze grijs worden (de welbekende zilveren vos / DILF / weet ik wat voor termen er voorbij komen). Ik heb besloten dat ik die binariteit ook eens overboord ga gooien.

Een derde overwinning: op mijn ´jeukprofielen´ (Tinder, enz.) geef ik sinds een tijdje kort maar krachtig aan wat mensen kunnen verwachten, want ik verdom het echt om nog langer meisje-meisje te spelen om te kunnen krabbelen. Bleek reuze mee te vallen.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Gendereuforie

Bericht door anon20181206 »

Kom bij ons op de fabriek, daar is 80 % van de mannen grijs.... Niet echt sexy kan ik je vertellen.
Denk dat ik toch wel weet hoe een sexy man eruit kan zien :D

Overigens onthaar ik wel alles, omdat ik een (censuur)hekel aan beharing op mijn eigen lichaam heb.
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Freedom »

Moest gisteren een pakketje ophalen bij een DHL afhaalpunt. Ik dacht door de mand te vallen toen hij mijn ID en de naam op het pakketje checkte.. maar bij het zetten van mijn handtekening en het overhandigen van het pakketje kreeg ik een 'alsjeblieft, man!' en een box/fistbump. 8-)

Het is pas iets van de laatste tijd dat ik regelmatig passabel ben bij andere mannen, en MAN wat voelt dat geweldig! Ik schrik er, in positieve zin, bijna van dat het zo goed gaat.

Onlangs kreeg ik ook in een winkel een broederlijke begroeting van een andere gozer die ik daar weleens vaker zie (ook pre-t). Made my day! :clap:
Waar ik wel gemengde gevoelens over heb, is dat wanneer ik passeer als knul, andere mannen veel vriendelijker tegen me zijn dan als vrouw. Ook gaan mensen sneller voor me aan de kant op straat (of is dat mijn groeiende zelfverzekerdheid?) Best oneerlijk.. voor mij een voordeel om beter behandeld te worden (als ik passabel ben), maar niet tof dat het zo werkt in de maatschappij..
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Gebruikersavatar
Vera
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 mei 2015, 11:14
Gender: Vrouw
Locatie: Alkmaar

Re: Gendereuforie

Bericht door Vera »

Freedom schreef: 02 mei 2018, 13:49 Waar ik wel gemengde gevoelens over heb, is dat wanneer ik passeer als knul, andere mannen veel vriendelijker tegen me zijn dan als vrouw. Ook gaan mensen sneller voor me aan de kant op straat (of is dat mijn groeiende zelfverzekerdheid?) Best oneerlijk.. voor mij een voordeel om beter behandeld te worden (als ik passabel ben), maar niet tof dat het zo werkt in de maatschappij..
Ik merk het zelfde maar dan als vrouw zijnde. zal dus eerder iets met zelfverzekerdheid te maken hebben dan met het man zijnde
I'm unstoppable
I'm a Porsche with no brakes
I'm invincible
Yeah, I win every single game
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Gendereuforie

Bericht door Citizen Erased »

Freedom schreef: 02 mei 2018, 13:49 Waar ik wel gemengde gevoelens over heb, is dat wanneer ik passeer als knul, andere mannen veel vriendelijker tegen me zijn dan als vrouw. Ook gaan mensen sneller voor me aan de kant op straat (of is dat mijn groeiende zelfverzekerdheid?) Best oneerlijk.. voor mij een voordeel om beter behandeld te worden (als ik passabel ben), maar niet tof dat het zo werkt in de maatschappij..
Waarschijnlijk ben je ‘als vrouw’ niet echt het epitoom van vrouwelijke schoonheid en valt er (voor een man) geen voordeel te behalen uit “vriendelijk” zijn. Mannen zijn doorgaans vriendelijker wanneer ze je niet als concurrent beschouwen (we’re all in this shit together), vrouwen gedragen zich vaker vriendelijker (omdat je dan makkelijker te manipuleren bent). Niets is wat het lijkt ;)
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Gendereuforie

Bericht door Goose »

Huh, dat zou zoveel verklaren... Ik ben vrij lang met weinig vrouwelijke vormen (behalve de boobs), met kort haar en mannenkleren. Mensen gaan niet voor me aan de kant, lopen zelfs eerder bewust tegen me aan. Ik heb ondertussen dus wel geleerd dan zelf ook maar niet aan de kant te gaan

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Daan