Nieuwe chat! Zie dit topic.

Gendereuforie

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Gendereuforie

Bericht door Benjamin »

Hmm, ik ben zelf niet zo lang (1.65), echt geen doorsnee lekker wijf hoewel ook geen gedrocht, en zeeeeker geen klassieke vrouw (want anders had ik hier niks te zoeken). Ik straal ook geen gigantische zelfverzekerdheid uit volgens mij. Wel heb ik vaak dat mannen veel aardiger en beleefder tegen me zijn, dan vrouwen. Maar misschien heb ik met mannen gewoon een betere vibe? Wat ook zo is: als ik met een maatje over straat loop die bijna twee meter is, met een grote vikingbaard en tatoeages, worden de vrouwen valser en de mannen stuiven aan de kant. :mrgreen: Externe factoren kunnen dus ook nog een rol spelen.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20190501 »

Context: Educatief busreisje met de plaatselijke imkerijvereniging. (noot: dit was als ik het me goed herinner m'n eerste busreisje sinds mijn schooltijd)

Na de lunsj vertelde m'n sambo me dat ze een praatje had gemaakt met een oudere dame die vertelde dat ze vele jaren eerder het eerste en enige vrouwelijke lid van de vereniging was. En dat ze blij was dat er nu tijdens een hele-dag-activiteit toch vijf vrouwen aanwezig waren.

Ik heb minstens drie keer geteld.

Yes!
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
AquaTunnel
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mei 2018, 22:14
Gender: Genderqueer

Re: Gendereuforie

Bericht door AquaTunnel »

Geen idee of dit het juiste topic is om dit te plaatsen. Maar aangezien dit de Lounge is denk ik dat mensen hier wel relaxed zijn :)

Vandaag tegen een kapper durven zeggen dat ik op zoek was naar een androgyn kapsel. Eigenlijk heb ik al jaren lang zoiets willen uitspreken, maar niet gedurfd en wist geen goede aanpak (behalve gewoon zeggen). Maar dit keer wist ik in elk geval waar ik mee wou beginnen: Geen bakkebaarden meer! Het is misschien een kleine ingreep, maar maakt voor mij echt een verschil in hoe mijn gehele gezicht eruitziet.
Heel blij met mijn kapsel en het voelt dat ik iets overwonnen heb door mijn wens gewoon uit te spreken. En de reactie was heel fijn, normaal en begripvol. Voel me erg goed!

Ooit zou ik aan een kapper willen vragen naar advies voor een meer vrouwelijk kapsel, maar voor nu ben ik wel blij met iets wat er een beetje tussenin zit.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Gendereuforie

Bericht door Irene_de_Vreede »

Vroeger nam ik nog weleens een plaatje mee. Tegenwoordig hoef ik niet meer te zeggen dat ik een dameskapsel wil, dat snappen ze zo wel (nadeel is dan wel de damesprijs, maar ja je kan niet van twee walletjes eten)
Irene
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Gendereuforie

Bericht door Goose »

Ik neem ook regelmatig een plaatje mee naar de kapper. Meestal een man. Maar dan nog durft lang niet iedereen er echt wat "mannelijks" van te maken, dat is wel echt balen. Maar goed, het is in ieder geval weer lekker kort :)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Daan
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Gendereuforie

Bericht door Irene_de_Vreede »

Goose schreef: 04 jun 2018, 22:23 Ik neem ook regelmatig een plaatje mee naar de kapper. Meestal een man. Maar dan nog durft lang niet iedereen er echt wat "mannelijks" van te maken, dat is wel echt balen. Maar goed, het is in ieder geval weer lekker kort :)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Klopt wel, duidelijkheid geven is het beste.
Irene
Gebruikersavatar
AquaTunnel
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mei 2018, 22:14
Gender: Genderqueer

Re: Gendereuforie

Bericht door AquaTunnel »

Jaaaaaaren geleden een plaatje meegenomen van een mannenkapsel dat ik wou hebben (of iets vergelijkbaars). Ik dacht dat het kon met mijn haar, de kapper dacht van niet. Wie weet had ze wel gelijk, dus dat neem ik haar niet kwalijk, maar er werd toen niet meegedacht naar iets wat misschien een vergelijkbare uitstraling had of hoe ik mijn haar op dat moment moest doen om later wel dat kapsel aan te kunnen nemen. In plaats daarvan werd er een kapsel van gemaakt dat zo ongeveer het tegenovergestelde was van de afbeelding. Daarna nooit meer een afbeelding meegenomen en gewoon proberen te overleggen, al hebben kappers daarna wel meerdere keren geadviseerd om met afbeeldingen te komen. Dit keer had ik wel wat afbeeldingen op mijn telefoon als stand-by, maar niet nodig gehad.
Ik weet niet of veel kappers ervoor openstaan, maar eigenlijk zou ik graag een adviesgesprek willen los van de knip/stijl-beurt. Zodat er van twee kanten ruimte is om goed na te denken. Maar waarschijnlijk hebben jullie gelijk dat ik vooral duidelijk moet zijn, nu ben ik vaak zelf al aan het "afdingen" van mijn eigen wensen, terwijl het aan de kapper is om aan te geven als iets echt niet kan.
Irene_de_Vreede schreef: 04 jun 2018, 21:35 Vroeger nam ik nog weleens een plaatje mee. Tegenwoordig hoef ik niet meer te zeggen dat ik een dameskapsel wil, dat snappen ze zo wel
Kreeg je daar toen begripvolle reacties op? Of is het ook wel eens mis gegaan?
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20210626 »

Als een kapper niet doet wat je wilt , wordt het tijd voor een andere . er zijn er genoeg lijkt mij .

Mannenkapsel ...... De meesten die ik daarmee bezig zie , hanteren een tondeuse , of ze laten dit hanteren hun partner doen
tot zo ver ' styling for men '
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
AquaTunnel
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mei 2018, 22:14
Gender: Genderqueer

Re: Gendereuforie

Bericht door AquaTunnel »

Renée schreef: 05 jun 2018, 12:51 er zijn er genoeg lijkt mij .
De meeste steden hebben een ontelbare hoeveelheid. En toch etaleren naar mijn idee weinig zich als open-minded en origineel. Dat proberen ze vaak wel, maar de afbeeldingen die ze gebruiken zeggen wat anders.
Best moeilijk kiezen, maar sommige schrijf ik af en bij andere blijf ik in goed vertrouwen terugkomen. En dan blijkt mijn vertrouwen soms alsnog iets te groot te zijn geweest :D :?
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Gendereuforie

Bericht door Irene_de_Vreede »

AquaTunnel schreef: 05 jun 2018, 12:41
Kreeg je daar toen begripvolle reacties op? Of is het ook wel eens mis gegaan?
Ja hoor geen enkel probleem. Ik reserveer tegenwoordig ook vaak online onder mijn eigen naam (Irene) dat voorkomt ook verwarring.
Irene