Gendereuforie

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Plaats reactie
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Gendereuforie

Bericht door Dieuwertje »

De assistente bij mijn kleine dorpsapotheek die mij ook al kende als man complimenteerde mij op een heel mooie manier hoe ik er uit zag. Ik kan de exacte woorden niet herinneren. Was zo iets van 'Mag ik je complimenteren met hoe je er uit ziet. Je bent heel mooi geworden'. Ze begon heel aarzelend, mogelijk omdat ze besefte dat het ook wel een vorm van outing zou zijn. En dat was natuurlijk zo. Maar ook ik besef dat wij elkaar daar al langer kennen en vond het alleen maar mooi.
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Gendereuforie

Bericht door Nate_0 »

Ik stond laatst in de rij bij de Aldi en de vrouw voor me zou iets over me zeggen en aarzelde over m'n gender (ze zou meneer/mevrouw zeggen), en sloeg het toen maar over :')
meerdere zakken met zaagsel
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Gendereuforie

Bericht door Hrafn »

Ik werd van de week op vakantie door een klein kindje 'pappa' genoemd! Haar echte pappa stond er bij dus ik denk dat de wereld in 'pappa's' en 'mamma's' wordt ingedeeld!
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen,

Ik wil graag iets met jullie delen, ik schreef het al min of meer. Maar om een of andere reden ( Waarschijnlijk door mijn fout. Verloor ik, mijn reeds geschreven tekst :oops: ).

Dus opnieuw,

Ik ga elke zaterdagmorgen biljarten in mijn stamkroeg ( Dus, ook deze morgen). Daar speel ik vaak met een trans vriendin ( Met vier, biljart). Een onbekende man en vrouw ( Voor mij, inclusief voor de uitbaters en gasten) klopten op de biljart ( Wij dagen de winnaars uit !). Aan de toog hadden hij en zij, al jammer genoeg meerdere ongewenste opmerkingen laten vallen, over mijn vrouwelijke lotgenoot( Biljart vriendin ).

Maar tot daar. Hoe dan ook, wij konden net nipt winnen. Maar hij ( Die onbekende man) maakte onmiddellijk wat amok. Omdat, hij vond dat zij een man was en geen vrouw. Iedereen kent mij en Isa in mijn stamkroeg ( Ik als trans-man, zij als trans-vrouw) en ik zei ( In samenspraak met Isa): Oké, als je er zo over denkt, dan speel ik met Nancy ( De uitbaatster ). Maar op één voorwaarde: Dan voor de ganse kroeg ! ( De bel).

Natuurlijk, verloren ze ( Met klank 3 tot 4 billen (Ballen) over( Ik ben eveneens ( Net als Nancy) geboren en getogen in een biljart kroeg). Ze betaalden, dan ook met veel tegenzin een ( Zeer duur rondje).

De uitbaatster liet als afscheid ( Aan o.a. het onbekende koppel, voor de ganse kroeg), deze mooie woorden kennen : ( En deze citeer ik graag :wship:) " Een vent ( Man) zijn is één, je gedragen als een vent ( Man) is twee. Zijn wie je echt bent, is drie. Maar oprecht jezelf durven zijn, dat is trans zijn.

Grtz Nick :D
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Gendereuforie

Bericht door Alice »

Hrafn schreef: 27 okt 2017, 15:39 Ik werd van de week op vakantie door een klein kindje 'pappa' genoemd! Haar echte pappa stond er bij dus ik denk dat de wereld in 'pappa's' en 'mamma's' wordt ingedeeld!
'Leuk. Gelukkig is haar kinderwereldje nu nog eenvoudig ingedeeld.
Later leert ze dat er ook nog LGBTQIAP mensen op deze wereld zijn.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20180311 »

Hrafn schreef: 27 okt 2017, 15:39 Ik werd van de week op vakantie door een klein kindje 'pappa' genoemd! Haar echte pappa stond er bij dus ik denk dat de wereld in 'pappa's' en 'mamma's' wordt ingedeeld!
Hoi Hrafn,

Sorry, even een vraagje als het mag,

Wat is een pappa ?

Papa, is in vlaanderen, vader of va, vake.

Grtz Nick ( Maar een pappa, is iets totaal anders in Vlaanderen) .
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: Gendereuforie

Bericht door Anne V »

Nick je vraag maakte mij toch even nieuwsgierig.
HIER staat dat beide mag maar dat papa het meest wordt gebruikt en pappa veel minder. Vooral in Vlaanderen bijna niet.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20180311 »

Anne V schreef: 28 okt 2017, 19:44 Nick je vraag maakte mij toch even nieuwsgierig.
HIER staat dat beide mag maar dat papa het meest wordt gebruikt en pappa veel minder. Vooral in Vlaanderen bijna niet.
Hoi Anne,

Thx. In Vlaanderen is een pappa, soms ook een baba genoemd ( Eerder een personage, pop, heks, fee, tovenaar, enz,.....). Vandaar mijn vraagje.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20190501 »

Nick schreef: 28 okt 2017, 20:03
Anne V schreef: 28 okt 2017, 19:44 Nick je vraag maakte mij toch even nieuwsgierig.
HIER staat dat beide mag maar dat papa het meest wordt gebruikt en pappa veel minder. Vooral in Vlaanderen bijna niet.
Hoi Anne,

Thx. In Vlaanderen is een pappa, soms ook een baba genoemd ( Eerder een personage, pop, heks, fee, tovenaar, enz,.....). Vandaar mijn vraagje.

Grtz Nick ;)
???

De 1e 46 jaar van mijn leven heb ik in Vlaanderen gewoond. Dat heb ik nog nooit gehoord.
Wellicht in sommige Westelijke delen van Vlaanderen... ;)
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20180311 »

Neen Sigrid,

En schreef jij dan papa of pappa op school ?

Grtz Nick ;) ( Vlaanderen schrijft papa en in Vlaanderen is pappa eerder een baba, vooral in de westhoek en Brugge en om streek).
Laatst gewijzigd door Anon20180311 op 28 okt 2017, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Plaats reactie