Gendereuforie

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Plaats reactie
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Gendereuforie

Bericht door Benjamin »

Voor wat betreft FtM's in de regio Leiden kan ik kapper Eric (in Leiden) aanbevelen. Eric kan nl. maar één model en of je nou dame of heer bent, de prijs is altijd hetzelfde. Er zijn dus nooit communicatieproblemen. Overigens ook voor scheermessen en dergelijke, zie www.scheerwinkel.nl
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20210626 »

1 model , hmmmm Spock rulez?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20230219 »

Renée schreef: 05 jun 2018, 14:32 1 model , hmmmm Spock rulez?
Ik kom niet meer bij :lol:
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Gendereuforie

Bericht door Goose »

Renée schreef: 05 jun 2018, 12:51 Mannenkapsel ...... De meesten die ik daarmee bezig zie , hanteren een tondeuse , of ze laten dit hanteren hun partner doen
tot zo ver ' styling for men '
Dat is dus juist niet wat ik zoek. Heb het gemillimeterd gehad, en ik ben nog nooit zo vaak met "mevrouw" aangesproken :fpalm:
Daan
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20230219 »

Ik werd vanochtend door een weg medewerker als mevrouw aangesproken, ja voelde wel goed..
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Jer158 »

Goose schreef: 06 jun 2018, 14:42
Renée schreef: 05 jun 2018, 12:51 Mannenkapsel ...... De meesten die ik daarmee bezig zie , hanteren een tondeuse , of ze laten dit hanteren hun partner doen
tot zo ver ' styling for men '
Dat is dus juist niet wat ik zoek. Heb het gemillimeterd gehad, en ik ben nog nooit zo vaak met "mevrouw" aangesproken :fpalm:
Dit is precies hoe het werkt voor veel trans mannen, met name pre-T en niet zo lang aan de T maar soms ook nog jaren daarna. Een kapsel met uniform kort haar is het slechtste advies dat je een trans man (die wil passen) kunt geven.

Niet zelden denken trans mannen dat ze zichzelf een plezier doen door gemilimeterd haar te nemen (nu ze eindelijk 'los' kunnen gaan), maar ik moet de eerste nog tegen komen bij wie het niet hun kop alleen maar vrouwelijker maakt. Door het korte haar en bovendien en met name de gelijke lengte, worden de ronde of zachte features in het gezicht benadrukt. Heel logisch dus dat je direct vaker gemevrouwt wordt of met wat meer geluk er uit gaat zien als een jochie van nog geen 12.

Om dat soort fiasco's te voorkomen is het belangrijk om (bij een kort kapsel) sowieso de bovenkant langer te laten dan de zijkanten en achterkant. Als je een redelijk mannelijke haarlijn hebt, helpt het ook om te zorgen dat die haarlijn zichtbaar is. Zorg als het even kan ook voor rechtafgesneden/-schoren 'bakkebaarden'. En kijk niet vreemd op als een erg kort kapsel je er hoe dan ook jaren jonger laat uitzien.
Hung her from the branches of a mango tree
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Gendereuforie

Bericht door Simon »

Jer158 schreef: 06 jun 2018, 16:06 Niet zelden denken trans mannen dat ze zichzelf een plezier doen door gemilimeterd haar te nemen (nu ze eindelijk 'los' kunnen gaan), maar ik moet de eerste nog tegen komen bij wie het niet hun kop alleen maar vrouwelijker maakt. Door het korte haar en bovendien en met name de gelijke lengte, worden de ronde of zachte features in het gezicht benadrukt. Heel logisch dus dat je direct vaker gemevrouwt wordt of met wat meer geluk er uit gaat zien als een jochie van nog geen 12.

Om dat soort fiasco's te voorkomen is het belangrijk om (bij een kort kapsel) sowieso de bovenkant langer te laten dan de zijkanten en achterkant. Als je een redelijk mannelijke haarlijn hebt, helpt het ook om te zorgen dat die haarlijn zichtbaar is. Zorg als het even kan ook voor rechtafgesneden/-schoren 'bakkebaarden'. En kijk niet vreemd op als een erg kort kapsel je er hoe dan ook jaren jonger laat uitzien.
Ik kan dit uit ervaring bevestigen; gemillimeterd haar is qua onderhoud ideaal, maar je ziet er meteen vrouwelijk uit. Ik heb mijn haar nu iets uit laten groeien met de bovenkant ongeveer vijf centimeter lang, net lang genoeg om nog uit zichzelf omhoog te blijven staan, en de zijkanten en achterkant weer bijna gemillimeterd. Nog steeds makkelijk in onderhoud, maar het ziet er een stuk mannelijker uit.

Toevoeging: dat van de jaren jonger herken ik helaas ook. Met haar tot mijn schouderbladen kon ik door voor minstens eenentwintig, nu zie ik eruit als een veertienjarig jochie als je even vlug kijkt. Over twintig jaar wil ik wel graag jonger lijken, maar nu nog niet :D
Groetjes,

Simon
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Gendereuforie

Bericht door Goose »

Ja klopt, dat is ook hoe ik het meestal draag. Zijkanten en achterkant lekker kort, en dan de bovenkant wat langer. Daarnaast hangt het heel erg af van mijn bui hoe lang ik dat lost groeien.

Gemillimeterd heb ik één keer gedaan, een paar jaar terug. Ondanks dat het super makkelijk was zou ik het niet snel weer doen, om bovenstaande redenen.
Daan
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Gendereuforie

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik vertel een vriendin vanmorgen, dat ik vanmiddag mijn bikini aantrek en aan de plas ga liggen. Zegt ze: stuur dan een foto. Ik doe dat braaf om te laten zien dat ik ondanks het middagje hoofd leeg maken aan haar heb gedacht. Stuurt ze terug: zo, jij hebt echt al een vrouwenlichaam!
dat maakt mijn dag (die toch al niet slecht was) wel goed.
Irene
AstroNoud
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 aug 2017, 23:07
Gender: Trans FtM
Locatie: Gelderland

Re: Gendereuforie

Bericht door AstroNoud »

Vorige week een leuke ervaring meegemaakt. Een moeder met haar zoontje, jaar of 3, waren bij ons in de winkel en ze had hulp nodig met grind. Dus ik had 20 zakken bij haar ingeladen van 20kg per stuk ongeveer.
Later kwam ik haar in de winkel nog een keer tegen want ze had nog een vraag. Toen vertelde ze dat haar zoontje tegen haar had gezegd; Die meneer was wel echt super sterk! Later wil ik ook zo groot en sterk worden.

Ik heb niks met kleine kinderen maar bij het horen van dit werd ik toch wel intens blij
I will not yield!
Plaats reactie