Nieuwe chat! Zie dit topic.

Gendereuforie

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Jer158 »

Ik werd gister misgendered door een random persoon voor het eerst in 7 maanden ofzo, en het doet me vrij weinig! Het is meer hilarisch (met een vrij volle baard) dan iets anders. En het maakt me iets minder droef om mijn aanstaande knipbeurt (voor de operatie) :lol: want mijn haar is wrsch de boosdoener
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Jer158 »

Vandaag heb ik 12 km hardgelopen, waar ik 2 jaar geleden al een migraineaanval (soms met zeer enge neurologische symptomen) kreeg als ik iets te hard (= niet hard) wandelde. Testosteron kan migraine zowel beter als erger maken, dus van te voren wist ik niet hoe het zou lopen. Maar ja, door de dysforie was het geen keuze. Ik had i.i.g. nooit kunnen dromen dat zoveel de fysieke als de mentale veranderingen van testo zo'n positieve invloed zouden hebben op mijn chronische migraine.

Als ik gelovig was geweest zou ik nu God / wie dan ook even op mijn blote knieen hebben bedankt. :wship: Uberhaupt enige fysieke inspanning kunnen inleveren is al een gigantische verbetering, laat staan 12 km hardlopen :D
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Mr.X »

Ik werd gister misgendered door een random persoon voor het eerst in 7 maanden ofzo, en het doet me vrij weinig! Het is meer hilarisch (met een vrij volle baard) dan iets anders
Dit zegt volgens mij toch echt meer over die persoon dan over jou, haha!
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Jer158 »

Mr.X schreef: 11 feb 2018, 20:43
Ik werd gister misgendered door een random persoon voor het eerst in 7 maanden ofzo, en het doet me vrij weinig! Het is meer hilarisch (met een vrij volle baard) dan iets anders
Dit zegt volgens mij toch echt meer over die persoon dan over jou, haha!
Ja, precies! xD Ook cis mensen worden wel eens misgendered om random redenen die absoluut nul sense maken. Ik ben blij dat ik mij inmiddels ook in dat domein bevindt :lol:
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Freedom »

Passen gaat nog niet helemaal van een leien dakje. Van de week bij de Turkse supermarkt op de Bos en Lommerweg zei de kassameneer; 'toppie, jongen!' Ik wist niet hoe ik moest reageren maar mijn pokerface was op dat moment erg ver te zoeken :) (zo blij was ik!)
Merk toch dat ik minder vaak misgendered word door de Turkse gemeenschap, tenminste; de generatie vóór mij. Erg fijn! Vraag me wel af hoe dat eigenlijk komt. Misschien omdat ik een pluissnorretje heb, net als de Turkse- en Marokkaanse jeugd? I don't know. Wat ik wel weet, is dat ik voortaan mijn vaste Turkse supermarktje heb gevonden. ^_^
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Jer158 »

@ Freedom: Heeft misschien te maken met de striktere scheiding tussen de genders in de Turkse cultuur? Mounir Samuel heeft het op YouTube over hoe hij in Egypte bijv. ook minder misgendered wordt
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Freedom »

Jer158 schreef: 19 feb 2018, 17:22 @ Freedom: Heeft misschien te maken met de striktere scheiding tussen de genders in de Turkse cultuur? Mounir Samuel heeft het op YouTube over hoe hij in Egypte bijv. ook minder misgendered wordt
Daar zit wat in! Gisteravond even dat filmpje van Mounir opgezocht, ik denk dat je gelijk hebt :) Anyway, ik vind het een verademing. Misschien maar weer eens ooit op vakantie naar Egypte oid. Lijkt me heerlijk als dit de hele dag zo gaat!
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Gendereuforie

Bericht door Hrafn »

Ik ontdekte net dat mijn stem daalt naarmate de alcohol inname stijgt! :lol:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20230219 »

Hrafn schreef: 21 feb 2018, 23:21 Ik ontdekte net dat mijn stem daalt naarmate de alcohol inname stijgt! :lol:
Bij mij juist hoger, tja om de hele dag als een dronken tor door het leven te gaan is ook zoiets :lol:
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Gendereuforie

Bericht door Hrafn »

Lisa1973 schreef: 21 feb 2018, 23:24
Hrafn schreef: 21 feb 2018, 23:21 Ik ontdekte net dat mijn stem daalt naarmate de alcohol inname stijgt! :lol:
Bij mij juist hoger, tja om de hele dag als een dronken tor door het leven te gaan is ook zoiets :lol:
Inderdaad, maar vond het toch wel grappig en toch ook wel een leuke bijwerking van de speciale biertjes die niet te versmaden waren. Hier in het verre Twente ken ik geen enkel café dat gueze heeft dus als ik in Utrecht ben beland ik altijd in kafee België!