Nieuwe chat! Zie dit topic.

Gendereuforie

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20190501 »

Pa...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20180311 »

Sigrid schreef: 28 okt 2017, 20:11Pa...
Pa en ma,

Dat is sorry, eerder volwassen Vlaams of Nederlands. Een klein kind ( Koter, of uk) hoor ik niet snel pa of ma zeggen.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Jer158 »

Ik heb aanzienlijk meer baardgroei dan mijn 29-jarige (6 jaar oudere) neef :lol:
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Gendereuforie

Bericht door Hrafn »

Wat heerlijk, die taalverschillen! :P
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20180311 »

Hrafn schreef: 29 okt 2017, 15:05 Wat heerlijk, die taalverschillen! :P
Hoi Hrafn,

Idd. Maar als vader in kwestie, zou ik niet graag mijn kindje tegen een wild vreemde, papa horen zeggen.
En als vreemde, zou ik dat kindje onmiddellijk corrigeren : Ik ben je papa niet.

Grtz Nick ( Taal verschil, nu even terzijde. Nogmaals het bewijs, hoe kwetsbaar kleine kinderen kunnen zijn) ;).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20190501 »

Nick,

Als kind zei en schreef ik : papa.
Dat is de algemene schrijfwijze in het VL waar ik vandaan kom.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Ender »

Tijdens mijn vakantie geen 1 keer gemisgenderd :dance:
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Gendereuforie

Bericht door Hrafn »

Nick schreef: 29 okt 2017, 19:00
Hoi Hrafn,

Idd. Maar als vader in kwestie, zou ik niet graag mijn kindje tegen een wild vreemde, papa horen zeggen.
En als vreemde, zou ik dat kindje onmiddellijk corrigeren : Ik ben je papa niet.

Grtz Nick ( Taal verschil, nu even terzijde. Nogmaals het bewijs, hoe kwetsbaar kleine kinderen kunnen zijn) ;).
Tja, misschien had ik moeten zeggen 'dat is pap(p)a, ik ben een andere meneer' maar het is nogal nieuw voor mij, de eerste keer dat iemand mij als man ziet. Maar 'pappa' kan ook een soort honorary title zijn. Net als dat kinderen mijn vader vaak als 'opa' betitelen. Op trektocht in het Rifgebergte in Marokko was hij 'babba', dat betekent oude man of opa en is een eervolle titel. Dus zo zie ik pappa in dit geval ook maar...
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Gendereuforie

Bericht door Alice »

PaPa, Papa, Pa, Paps, Vader, Vaar,
In het gedachten wereldje van de peuter zijn er papa's en mama's op deze wereld. En zij zag dat Hrafn geen mama was dus dan moet het een papa zijn.
Had ze nu moeten zeggen; "Dag Meneer?', nee dat zeggen peuters nog niet. Om dit nu gelijk zwaarwichtig te corrigeren?
Wat meer van belang is dat ze leren om geen snoepjes etc. aan te nemen of mee te gaan met vreemde mensen.

Wat je later wel van ze kunt verwachten als ze wat groter zijn van die zinnen als;
"Mama/Papa, die mevrouw ziet er uit als een meneer" (of anders om).
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Gendereuforie

Bericht door Dieuwertje »

Gisteren voor het eerst in mijn leven naar een dans avond geweest, 5 Ritmes. Was overigens veel leuker om te doen dan ik van te voren bedacht had.
Op het einde zij een man tegen mij 'ik denk je te kennen'. Ik had zo iets van verdorie wordt ik dan toch meteen herkend uit mijn vorige leven. Maar dat was het helemaal niet. Hij zij 'Ik dacht even dat je Linda was'. Dus ik leek op een vrouw die hij kende. Avond nog beter :-)