Nieuwe chat! Zie dit topic.

Gendereuforie

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Gendereuforie

Bericht door Marica »

Elke dag als ik naar buiten ga (RLE al een maand of 2 ) ben ik in de wolken. Als mijn make-up lukt ook. :mrgreen:

Gistermiddag weer leuke reacties gehad van heel wat vrouwen tijdens een feestje bij mijn broertje. Dat ze eerst niet door hadden dat ik het was. :D
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20230219 »

2 augustus gaat mijn traject weer verder, viel mij eigenlijk mee want had verwacht dat het eind augustus of september zou worden.
Na 3,5 maand komt er weer beweging in..
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Gendereuforie

Bericht door Marica »

Mijn huisarts moest 2 keer kijken om te zien dat ik het was.

Het gaat lekker zo, ik voel mij nu al super. :)
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Jer158 »

Morgen is het pride hier :hbeat:

Vandaag even een nieuwe outfit gescoord voor weinig. Voor het eerst kan ik mij nu namelijk oke voelen in kleding die niet alles verhullend is. Nu moet je je er niet te veel bij voorstellen, maar door de goede/strakke fit is het wel een vrij gaye outfit. :lol:

Lichtblauwe denim slim fit shorts (maat 30, vergelijk met pre-transitie 34 en altijd straight/relaxed fit) + een grijs shirt met een blauw bloemenpatroon. Living the thug life. O nee, the gay life
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20230219 »

Vandaag een vrouwelijke collega welke mij lieverd noemde en een klopje op de schouders gaf, deed mij meer dan gedacht.
Had ook haar favoriete oorbellen in, althans ze zegt heel vaak dat ze heel erg lief vindt.
En normaal gesproken is ze niet zo uitgelaten in haar gevoelens dus dat maakte het extra bijzonder.
Alaisy
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jul 2018, 16:20
Gender: Trans MtF

Re: Gendereuforie

Bericht door Alaisy »

Ik heb vandaag voor het eerst een compliment ontvangen van mijn schoonmoeder. Blijkbaar is mijn mode-advies aan mijn vrouw haar goed bevallen, kwam onverwachts aan dat kompliment maar het is wel heel leuk om te horen, ze is normaal een erg strenge dame en ook heel traditioneel.

Misschien nodig ik haar wel een keer uit om mee te gaan shoppen! Ik kies best wel uitblinkende en uitdagende kleren uit dus weet nog niet of ik het durf.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Ender »

zaterdagochtend rond een uur of 2, na lang aandringen, bij een gast in de auto gestapt. waarna we vervolgens gewoon de hele stad een paar keer zijn rondgereden voordat hij me bij het ziekenhuis afzette. hij twijfelde geen seconden aan mijn gender. we hebben heel lang gepraat.

nb: ok, dit vergt wel iets van meer uitleg. ik was aan het rondwandelen op de snelweg rond dat tijdstip (vul zelf maar in waarom), en deze man bleef hardnekkig naast me rijden en bleef op me inpraten, terwijl de rest van het verkeer langs ons heen reed, net zolang totdat ik bij hem instapte. hij was een Marokkaan, waar niks mis mee is, maar de rest reed langs me heen, en hij stopte. zijn afkomst deed er niet toe. iedereen is een mens. dit mens stopte voor mij langs de snelweg om mijn leven te redden. doet me een beetje denken aan dat verhaal uit de bijbel van de barmhartige Samaritaan. je kan Marokkanen op een hoopje gooien, maar iedereen is een individu. en deze heeft mijn leven gered.
nb2: of ik daar nu blij mee ben of niet, ben ik nog niet over uit.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gendereuforie

Bericht door Eva »

Ender schreef: 10 jul 2018, 20:13 zaterdagochtend rond een uur of 2, na lang aandringen, bij een gast in de auto gestapt. waarna we vervolgens gewoon de hele stad een paar keer zijn rondgereden voordat hij me bij het ziekenhuis afzette. hij twijfelde geen seconden aan mijn gender. we hebben heel lang gepraat.

nb: ok, dit vergt wel iets van meer uitleg. ik was aan het rondwandelen op de snelweg rond dat tijdstip (vul zelf maar in waarom), en deze man bleef hardnekkig naast me rijden en bleef op me inpraten, terwijl de rest van het verkeer langs ons heen reed, net zolang totdat ik bij hem instapte. hij was een Marokkaan, waar niks mis mee is, maar de rest reed langs me heen, en hij stopte. zijn afkomst deed er niet toe. iedereen is een mens. dit mens stopte voor mij langs de snelweg om mijn leven te redden. doet me een beetje denken aan dat verhaal uit de bijbel van de barmhartige Samaritaan. je kan Marokkanen op een hoopje gooien, maar iedereen is een individu. en deze heeft mijn leven gered.
nb2: of ik daar nu blij mee ben of niet, ben ik nog niet over uit.
Als je 1 mens doodt, dan is het voor mij alsof je heel de mensheid hebt gedoodt. En als je 1 mens gered hebt, dan is het alsof dat je hele mensheid hebt gered.
Zowel de koran als andere religieus georienteerde boeken hanteren dit principe. :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Gendereuforie

Bericht door anon20181206 »

Eva schreef: 10 jul 2018, 21:53 Als je 1 mens doodt, dan is het voor mij alsof je heel de mensheid hebt gedoodt. En als je 1 mens gered hebt, dan is het alsof dat je hele mensheid hebt gered.
Zowel de koran als andere religieus georienteerde boeken hanteren dit principe. :)
Zo is dat :)
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Gendereuforie

Bericht door Goose »

Soms heb ik van die dagen dat ik me met "meneer" meer aangesproken voel dan "mevrouw". Vandaag is ook zo'n dag. En dan word je in de supermarkt ineens drie keer met meneer aangesproken :)
Daan