Gendereuforie

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Plaats reactie
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Gendereuforie

Bericht door Gwenda »

Vandaag ben ik met een vriendin die volgende week gaat trouwen make-up gaan kopen. Wij bevonden ons op een gegeven moment in de Douglas in Hoorn. Mijn vriendin is best netjes heeft veel beauty stuff ... behalve goede make-up. Ze vroeg of ik zin had om mee te gaan, want ik zie er altijd netjes opgemaakt uit volgens haar. (Ik ben zelf niet altijd blij met mn make-up .... dat terzijde).
Ik dus nadat we hadden een soort van lijstje gemaakt en we staan wat te kijken, worden we netjes geholpen door een dame van Douglas, die mijn vriendin vraagt wat ze zoekt. Mijn vriendin kijkt een beetje hulpeloos naar mij en zegt... zeg jij t maar want ik ben al die dingen vergeten. Dus ik begin met ... oorgschaduw, mascara, eyeliner, primer etc... waarop de mevrouw zegt zullen we wat proberen? En welke kleuren? Mijn vriendin is Engels van oorsprong en ze keek weer een beetje hulpeloos waarop ik zeg .. laat r de jurk ff zien. En zo kon er een juiste set met kleurtjes worden bepaald.

Na wat geprobeer hadden we al snel de juiste kleuren. De wenkbrauwen van mijn vriendin moesten echter ook nodig bijgewerkt. In de Douglas zit ook een Brow-bar. Daar harsen en plukken ze de wenkbrauwen. Mijn vriendin werd geholpen en de Douglas mevrouw zegt ...zal ik jou ook ff bijwerken? Ik zeg nou leuk, graag. En ze vraagt waar gaan jullie trouwen? Ik zeg .. nou wij niet zij gaat met dr vriend trouwen. Ik help r met wat dingen. Ze is een hork met make-up. Waarop ze tegen mij zegt... jij zirt er best goed uit, hoe lang ben je al out? Ik zeg nou twee jaar. Knap hoor zegt ze. Je make-up ziet er goed uit. En we kletsen nog wat verder.

Ik voelde me super ... en heb een vet leuke middag gehad en erg gelachen. Dat zijn voor mij de momenten dat ik voel dat ik de goede keus heb gemaakt om mezelf te omarmen en vrouw te zijn.

Ik las wat dipjes verhalen de afgelopen week. Ik herkende wel een paar dingen. Gelukkig zijn er soms (niet te vaak) dipjes, dan beleef je deze leuke momenten nog intenser en besef je waarom je hiermee begonnen bent, namelijk jezelf zijn.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Gendereuforie

Bericht door Marica »

Dat met make-up had ik ook bij de cursus make-up die mijn vrouw en ik hebben gevolgd. Het maakt mij zelfverzekerder als ik make-up aanbreng in de kleuren die ik gebruik en wat ik gebruik. Als ik de straat op ga word ik altijd als vrouw gelezen, en helemaal als ik met mijn vrouw op een terrasje zit. Nooit meer als man gelezen worden, ik word daar echt blij van. Zelfs zonder hrt, lukt het al voor bijna 100% om als vrouw gezien te worden.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Gendereuforie

Bericht door Hrafn »

Ik werd vandaag door de huisarts als meneer opgeroepen! De verbijsterde gezichtsuitdrukkingen van de mensen in de wachtkamer waren kostelijk! :lol:
Ik ben nog niet erg passabel wat meestal niet leuk is maar in deze situatie wel nogal grappig.
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Gendereuforie

Bericht door Hrafn »

Vandaag had ik een vriendin aan de telefoon en zij vond dat mijn stem al lager klinkt.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Gendereuforie

Bericht door Marica »

Net bij de kapper om een afspraak te maken tref ik Emmy aan de balie en zij kent mij al jaren, en weet van mij trans zijn. Alleen het stagemeisje keek mij verbaasd aan vanaf de centrale tafel waaraan zij zat. Emmy had dat in de gaten en zei "Zij is een vrouw hoor, je hoeft niet zo te kijken!" En vervolgde met "Ik snap dat je dit voor het eerst ziet, maar Marica is in transitie"

Stagemeisje kreeg het schaamrood op de wangen. Ach , wat weet zij nou van een transgender in dit dorp, en ik heb haar even uitgelegd wat dat nu inhoud. Want ja, eens knipt ze mij, en moet ze snappen dat ik een vrouw ben ook al heb ik de bouw van een man.

Toch eens dat verschil in kosten bespreken met Jan de eigenaar. Want als man betaal ik minder.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Jer158 »

Eerste sollicitatie post-transitie. Normaal was ik echt een RAMP met sollicitatiegesprekken. Ik denk alsnog niet dat ik de (intern)positie ga krijgen, maar het was i.i.g. een zeer positieve ervaring!
Hung her from the branches of a mango tree
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Gendereuforie

Bericht door Goose »

Marica schreef: 22 aug 2018, 14:22 Want als man betaal ik minder.
Hier maak ik me al jaren boos om. Ik heb zo goed als een mannenkapsel, maar mag wel betalen als vrouw :roll:
Daan
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Gendereuforie

Bericht door Simon »

Goose schreef: 23 aug 2018, 17:17
Marica schreef: 22 aug 2018, 14:22 Want als man betaal ik minder.
Hier maak ik me al jaren boos om. Ik heb zo goed als een mannenkapsel, maar mag wel betalen als vrouw :roll:
Daarom ga ik altijd naar Knip & Go, daar is het voor iedereen hetzelfde. 16 euro voor knippen, 4 euro voor in model föhnen, 10 euro voor baard knippen / trimmen (niet dat ik daar voorlopig iets mee hoef, maar even voor het idee). Ben ook heel tevreden over de kapsters die er werken.
Groetjes,

Simon
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20230219 »

Vandaag, nou ja inmiddels gisteren.
Het was weer om weer eens een blouse met lange mouwen te dragen.
Favorieten zijn de 2 blouses welke ik nog van mijn moeder heb..een mint en een roze kleurige geborduurde blouse.
Om het af te maken bij de bijna weggevende Kijkshop voor nog geen 15 euro 2 bijpassende dameshorloges gekocht.
Dus vandaag de groene aan met een bijpassend groen horloge om de pols.
Ik moest vooral lachen om de dames deze dag op de fiets, sommige keken mij met respect aan dat ik er zo bij zat op de fiets...andere jaloers want waar heeft hij/zij die blouse vandaan???
Helaas deze wordt al zeker 5 jaar niet meer gemaakt, ben blij dat mijn moeder ze nooit weggegooid heeft.
Zij kocht ze in de uitverkoop zonder te passen, eenmaal thuis en passende bleek dat haar borsten te groot waren om er comfortabel in te lopen.
Ze zijn voor mij bijzonder en hebben mijn leven gered en op de goede weg gezonden.
Ik ben er ook super zuinig op en was ze op hele lage temperatuur want het zijn voor mij ooit mijn levensredders geweest.
Als je dan de reacties van vandaag zoal bemerkt om je heen dan ben je trots dat je deze oude blouses met stiksels nog steeds kan dragen.
Euforie kan soms in kleine simpele dingen zitten...maar dat hoef ik een ieder niet uit te leggen alhier.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20190508 »

Vriendin van me tagde me in een foto op Facebook van een (mannelijke) cosplayer met het commentaar dat ze dacht dat ik het was... 👌👌🙌
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Plaats reactie