vraag en antwoord

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Plaats reactie
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

vraag en antwoord

Bericht door wiggeltje »

Het is een forumspelletje waar geen domme vragen of foute antwoorden bestaan, alles is goed en het gaat om wat jij denkt. Bedoeling is dat de ene een vraag stelt en de ander het beantwoord met een nieuwe vraag. Als een vraag te boeiend is, kan daar uiteraard dubbel op gereageerd worden, gewoonlijk gaat het op naar een volgende vraag.

Laat ik het een start geven:

Wie heeft muziek bedacht?
Marcella
Berichten: 389
Lid geworden op: 18 nov 2016, 16:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: vraag en antwoord

Bericht door Marcella »

Is het eigenlijk wel uitgevonden? Zo lang ik weet, had de mensheid al muziek - misschien in een eerste stadium vooral het slaan op trommels, als ceremonie, of eventueel om een boodschap door te geven, maar het hoort al heel lang bij de mensen.

De oude Grieken hebben de letters bedacht voor de muzieknoten, de Katholieke Kerk vond vervolgens een notenbalk uit. Maar de muziek zelf is ouder.

Nieuwe vraag:

Waarom leven wij hier op aarde?
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: vraag en antwoord

Bericht door Charlotte_C »

Heet de aarde wel aarde op een andere planeet waar misschien ook wel intelligent leven bestaat?

De nieuwe vraag:

Hoe Lang is een Chinees?
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: vraag en antwoord

Bericht door Nate_0 »

...Chinese mannen zijn gemiddeld 1.66 en vrouwen 1.57--ingaan op de grap vind ik persoonlijk iets te racistisch :oops:

Hoe kan het dat de zon licht geeft, maar de aarde niet?
meerdere zakken met zaagsel
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: vraag en antwoord

Bericht door Charlotte_C »

De Zon is het enige object in ons zonnestelsel dat (in grote mate) zelf licht produceert. De Maan, en ook de planeten zoals Venus en Mars, weerkaatsen gewoon het zonlicht. De Maan zelf is immers niet meer dan een dorre rotsbol, niet heel veel anders dan de Aarde. En rotsen produceren, net als op Aarde, (in het algemeen) zelf geen licht.

(even off topic vind ik het niet echt fijn dat ik van racisme beschuldigd word in dezen :shock:. De eerste lezing van de vraag was inderdaad de exacte fysieke lengte en de tweede lezing indiceert slechts of Hoe Lang de naam kan zijn van iemand van aziatische afkomst en daarnaast is deze al zo oud als de weg naar Rome)

Welk kinderliedje is in 1972 op single uitgebracht als protest op een voorgaande single van dezelfde groep?
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Marcella
Berichten: 389
Lid geworden op: 18 nov 2016, 16:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: vraag en antwoord

Bericht door Marcella »

Charlotte_C schreef:Heet de aarde wel aarde op een andere planeet waar misschien ook wel intelligent leven bestaat?

De nieuwe vraag:

Hoe Lang is een Chinees?
(even ertussendoor)
Ik mis eigenlijk het antwoord op een eerder gestelde vraag. ;)

Op jouw laatste vraag zou ik toch "ja, ik denk van wel" willen antwoorden, omdat je het woord 'Lang' met een hoofdletter hebt geschreven. ;)
Marcella
Berichten: 389
Lid geworden op: 18 nov 2016, 16:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: vraag en antwoord

Bericht door Marcella »

Charlotte_C schreef: Welk kinderliedje is in 1972 op single uitgebracht als protest op een voorgaande single van dezelfde groep?
Misschien het nummer "Uche uche uche?" dat te maken heeft met rokersoverlast? Ik zou het anders ook niet 1-2-3 weten (zelfs Google helpt mij hier niet verder...)

Nieuwe vraag:

Wat was was, als was was was? (En ik ben op zoek naar een volzin waarin zes keer hetzelfde woord voorkomt...) :mrgreen:
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: vraag en antwoord

Bericht door Charlotte_C »

Nate heeft de vraag correct beantwoord en derhalve blijft zijn vraag, mijn antwoord daarop en mijn vervolgvraag actueel :)

Marcella je antwoord is niet goed en derhalve blijft mijn vraag staan

Welk kinderliedje is in 1972 op single uitgebracht als protest op een voorgaande single van dezelfde groep?
(de single is uitgebracht als gevolg van het controversieel verklaren van de vorige zelfs twee singles in het verenigd koninkrijk)
Laatst gewijzigd door Charlotte_C op 06 jan 2017, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Marcella
Berichten: 389
Lid geworden op: 18 nov 2016, 16:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: vraag en antwoord

Bericht door Marcella »

@Lotte het ging mij om mijn eigen vraag: "Waarom leven wij hier op aarde?" waarop geen antwoord is gekomen...
(Het tweede bericht bovenaan deze pagina)
Maar dat terzijde...
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: vraag en antwoord

Bericht door Charlotte_C »

Ik heb dat met een filosofische instelling beantwoord en toen nog vanuit de gedachte dat een vraag weer met een vraag beantwoord diende te worden zoals wiggeltje stelde, vandaar het antwoord "Heet de aarde wel aarde op een andere planeet waar misschien ook wel intelligent leven bestaat"
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Plaats reactie