Nieuwe chat! Zie dit topic.

synesthesia

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: synesthesia

Bericht door Beardelady »

Fanboy_of_everything schreef:
Joukje schreef:Prima, maak er een lekker klankkleur festijn van. Dat veranderd niet dat Fanboy met Synesthesie een heel ander fenomeen bedoelt.
Dat klopt!
Wel jammer want ik vind het een interessant onderwerp dat zoals wel vaker hier de nek omgedraaid wordt door off topic antwoorden.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: synesthesia

Bericht door Anon20180311 »

Joukje schreef:
Fanboy_of_everything schreef:
Joukje schreef:Prima, maak er een lekker klankkleur festijn van. Dat veranderd niet dat Fanboy met Synesthesie een heel ander fenomeen bedoelt.
Dat klopt!
Wel jammer want ik vind het een interessant onderwerp dat zoals wel vaker hier de nek omgedraaid wordt door off topic antwoorden.
Sorry, maar ik dacht, dat, dat toch een vermenging was der zintuigen. Veel kunstenaars of hoog-gevoelige mensen, kennen dit in een lichte of zware vorm.

Grtz Nick ;) ( Sorry, voor mijn off topic bijdragen).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: synesthesia

Bericht door Ender »

@Joukje, Wat ik zie is dat mensen reageren zo goed als ze het fenomeen kunnen begrijpen, of zelf ervaren.. ik snap er zelf ook niet zo veel van, dus dat begrijp ik wel.. ik vind het jammer dat je mensen afstraft omdat ze proberen mee te denken/ervaring te delen.
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: synesthesia

Bericht door Beardelady »

Ender schreef:@Joukje, Wat ik zie is dat mensen reageren zo goed als ze het fenomeen kunnen begrijpen, of zelf ervaren.. ik snap er zelf ook niet zo veel van, dus dat begrijp ik wel.. ik vind het jammer dat je mensen afstraft omdat ze proberen mee te denken/ervaring te delen.

Ik begrijp je volledig. Toch is dit forum geen free-for-all lijkt mij. Dan was jouw taak overbodig als admin. Daarbij komt dat om even iets te googlen er niet meer bij is en als je iets niet begrijpt is een vraag stellen ook van de baan blijkbaar. Men geeft gewoon lukraak een antwoord.

En als wat ik schreef al gecategoriseerd wordt als afstraffen, waar houdt het dan op?

Maar prima, zo is het dus blijkbaar.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: synesthesia

Bericht door Anon20180311 »

Joukje schreef:
Ender schreef:@Joukje, Wat ik zie is dat mensen reageren zo goed als ze het fenomeen kunnen begrijpen, of zelf ervaren.. ik snap er zelf ook niet zo veel van, dus dat begrijp ik wel.. ik vind het jammer dat je mensen afstraft omdat ze proberen mee te denken/ervaring te delen.

Ik begrijp je volledig. Toch is dit forum geen free-for-all lijkt mij. Dan was jouw taak overbodig als admin. Daarbij komt dat om even iets te googlen er niet meer bij is en als je iets niet begrijpt is een vraag stellen ook van de baan blijkbaar. Men geeft gewoon lukraak een antwoord.

En als wat ik schreef al gecategoriseerd wordt als afstraffen, waar houdt het dan op?

Maar prima, zo is het dus blijkbaar.
Fanboy_of_everything schreef:Hoi!

Ik ben er sinds kort achter dat ik waarschijnlijk "Grapheme-color synesthesia" heb, wat betekent dat ik bijv. dagen van de week, datums, letters en cijfers associeer/ ervaar als gelinkt met bepaalde kleuren.

Maandag is bijv. rood, en donderdag is groen. De letter Q is violet en nummer 1 is rood.

Heeft een van jullie dit ook of een andere vorm van synesthesia?
Hoi Joukje,

Maar dat was de vraag. En niet iedereen zit op FB ( nul google, voor mij althans).

Grtz Nick ;) ( Laat het hierbij, ken alleen mijn ervaringen en deelde die ook )
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: synesthesia

Bericht door Anon20230219 »

Ja ik was 1 van diegene die zonder het woord goed te lezen eigenlijk enthousiast werd door voorgaande poster..
Sorry voor mijn te enthousiaste reactie in elk geval.
In elk geval niet bedoelt het topic om zeep te helpen.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: synesthesia

Bericht door Anon20180311 »

Joukje schreef:
Ender schreef:@Joukje, Wat ik zie is dat mensen reageren zo goed als ze het fenomeen kunnen begrijpen, of zelf ervaren.. ik snap er zelf ook niet zo veel van, dus dat begrijp ik wel.. ik vind het jammer dat je mensen afstraft omdat ze proberen mee te denken/ervaring te delen.

Ik begrijp je volledig. Toch is dit forum geen free-for-all lijkt mij. Dan was jouw taak overbodig als admin. Daarbij komt dat om even iets te googlen er niet meer bij is en als je iets niet begrijpt is een vraag stellen ook van de baan blijkbaar. Men geeft gewoon lukraak een antwoord.

En als wat ik schreef al gecategoriseerd wordt als afstraffen, waar houdt het dan op?

Maar prima, zo is het dus blijkbaar.
Hoi Joukje,

Liep er iets fout, eventueel operatief of der plaatsen nieuwe avatar ?
Sorry, maar Ik ben er bang van, Bbbbbbbrrrrrrrrrrrrrr.
Jammer je zag er eerder beter/ goed uit .

Grtz Nick :fpalm:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: synesthesia

Bericht door Anon20190501 »

Joukje schreef:Prima, maak er een lekker klankkleur festijn van. Dat veranderd niet dat Fanboy met Synesthesie een heel ander fenomeen bedoelt.
De initiële vraag van TS was "Heeft een van jullie dit ook of een andere vorm van synesthesia?"

Daarop heb ik geprobeerd om een voorzichtige en genuanceerde reactie te formuleren, beginnende met "Geen idee of het enigszins vergelijkbaar is." Ik ben immers niet "gediagnosticeerd" met synesthesie en ben daarom voorzichtig.

Vervolgens heb ik beschreven hoe ik een m.i. vergelijkbaar fenomeen (klanken als kleuren) ervaar en dat ook probeer in mijn passie te gebruiken.

Daarop heeft TS gereageerd met "Ja dit is vgm sound-color synesthesia. Er zijn veel vormen! Mijn vorm is de meest veelvoorkomende, hier is iets over color sound synesthesia, misschien heb je dat wel?"

Waarom vind je het dan zo nodig om mijn reactie af te branden?

Wellicht had ik het anders moeten formuleren?
Krijg ik een tweede kans?

OK, here goes:

<speciaalvoorJoukjemodus>

jaaaa hoorrrr. Piep is voor mij blauw, en tuut klinkt als groen. Maar prrghswstknars is dan weer grijs met een tikkeltje roooooose.

Beter zo? Duidelijk dan?

</speciaal voor Joukjemodus>

De cypro zorgt er normaal voor dat ik niet meer zo snel geïrriteerd raak (zelfs zonder van spiro te komen) maar dit was er over in mijn beleving.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: synesthesia

Bericht door Anon20180311 »

:hug2:

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: synesthesia

Bericht door Eva »

Sigrid schreef:...
Wellicht had ik het anders moeten formuleren?
Krijg ik een tweede kans?

OK, here goes:

<speciaalvoorJoukjemodus>
...
Ik heb de indruk dat Joukje een nare periode doormaakt. Het zou me niet verbazen als ze voorlopig hier niet reageert. Laten we maar proberen daar begrip voor op te brengen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)