T-Bikers hier aanwezig ? :)

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Plaats reactie
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: T-Bikers hier aanwezig ? :)

Bericht door Amy »

Ik heb laatst mijn motor gerepareerd en weer eens gereden. Was heerlijk en ik heb die motor nog gewoon goed onder controle ondanks het enorme verlies van spierkracht. Het lijkt wel makkelijker om de motor aan te stampen maar dat is denk ik omdat ik wat zwaarder ben geworden.

Mijn haar ruikt na een ritje voor een dag of twee naar 2-takt olie maar dat heeft ook wel iets. :P
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: T-Bikers hier aanwezig ? :)

Bericht door anon20181206 »

Ik heb er 5;
BMW R1200RT - Nicole von Bayern
BMW K1100RS/LT - Red Sonja
BMW R1100RS - Arlina (Gisteren vernoemd naar mezelf, ik houd van die motor, zo ik ook van mezelf zal gaan houden :) )
BMW K100 in opbouw - naamloos
Cagiva SST 350 Ala Verde - Eligia

De eerste 3 zijn in dagelijks gebruik.
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: T-Bikers hier aanwezig ? :)

Bericht door Anne V »

Amy schreef: 20 sep 2017, 17:29 Ik heb laatst mijn motor gerepareerd en weer eens gereden. Was heerlijk en ik heb die motor nog gewoon goed onder controle ondanks het enorme verlies van spierkracht. Het lijkt wel makkelijker om de motor aan te stampen maar dat is denk ik omdat ik wat zwaarder ben geworden.
Bij een paar punten is het omgan met de motor lastiger geworden sinds start HRT.
- Om uit de schuur te komen moet ik een drempel over.
- Bij het op de middenbok zetten.
Voor deze dingen merk ik wel de afname van de spierkracht want kost echt meer moeite.
Ook met lopen met de motor moet ik meer opletten om het gewicht in bedwang te houden.

Als ik er eenmaal op zit is het rijden geen probleem want sturen kost geen kracht.

Nu weer wachten op wat beter weer om lekker een stukje te rijden. ;)
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: T-Bikers hier aanwezig ? :)

Bericht door Amy »

Anne V schreef: 05 jan 2018, 12:43
Amy schreef: 20 sep 2017, 17:29 Ik heb laatst mijn motor gerepareerd en weer eens gereden. Was heerlijk en ik heb die motor nog gewoon goed onder controle ondanks het enorme verlies van spierkracht. Het lijkt wel makkelijker om de motor aan te stampen maar dat is denk ik omdat ik wat zwaarder ben geworden.
Bij een paar punten is het omgan met de motor lastiger geworden sinds start HRT.
- Om uit de schuur te komen moet ik een drempel over.
- Bij het op de middenbok zetten.
Voor deze dingen merk ik wel de afname van de spierkracht want kost echt meer moeite.
Ook met lopen met de motor moet ik meer opletten om het gewicht in bedwang te houden.

Als ik er eenmaal op zit is het rijden geen probleem want sturen kost geen kracht.

Nu weer wachten op wat beter weer om lekker een stukje te rijden. ;)
Met mijn motor is dat iets anders. Het zadel is erg recht, je zit niet met je kont achter tegen zo'n kussen aan of zo. Daardoor komt een groter deel van de kracht van het accelereren van de motor op je handen en armen dus ja met dat ding kost het wel kracht om te "sturen" maar niet genoeg om een probleem te veroorzaken.

Het hangt natuurlijk ook erg van je rijstijl af, als je bijvoorbeeld door het zand gaat moet je vaak staan om de klappen van de gaten en zo op te vangen en dan heb je met nog meer kracht op je armen en handen te maken tijdens het accelereren.
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: T-Bikers hier aanwezig ? :)

Bericht door anon20181206 »

Amy, wat voor motor heb jij dan?
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: T-Bikers hier aanwezig ? :)

Bericht door Amy »

Crossmotor op kenteken.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: T-Bikers hier aanwezig ? :)

Bericht door Anon20190501 »

Amy schreef: 05 jan 2018, 18:31 Crossmotor op kenteken.
Zou ik misschien ook wel willen voor erbij. Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: T-Bikers hier aanwezig ? :)

Bericht door Amy »

Van een redelijk aantal van die modellen is een enduro model beschikbaar. Deze zijn bijna hetzelfde als de puur cross modellen maar hebben een lichtspoel, accu, verlichting etc. Als jij die dingen zelf op een cross versie zet (die zijn precies hetzelfde als voor de enduro modellen dus kun je er gewoon opschroeven of net wat) en dan dat ding laat keuren bij de RDW kun je een kenteken er op krijgen.

Er zijn hier bedrijven die dat voor je kunnen doen. Zij hebben die onderdelen gewoon liggen en kunnen ze er als je wilt ook tijdelijk op zetten. Dan kun je daarna je motor weer hetzelfde terug krijgen als hoe je hem naar dat bedrijf bracht. Er moest bijvoorbeeld bij mijn motor ook een wat minder luide uitlaat op, die heeft er dus tijdelijk op gezeten. :P
Zij regelen verder het gebeuren met keuren en zo. Je betaalt hen wat ze vragen plus de BPM en keurings kosten. BPM was voor mijn motor maar een paar tientjes omdat mijn motor van 1997 is maar kan best oplopen bij minder oude motoren.
Zo heb ik het gedaan.

Die motor had ik al een aantal jaar, alles bij elkaar koste dat kenteken er op zetten iets van 900 euro volgensmij. Dat is ook direct aan de waarde van die motor toegevoegd. Van dat soort motoren met kenteken verkopen voor flink wat meer dan zonder.

Dit was hier in Nederland, ik weet niet of dat in Zweden anders is want daar woon je nu toch?

RDW staat voor Rijksdienst voor het Wegverkeer.
BPM is Belasting Personenauto's Motorrijwielen.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: T-Bikers hier aanwezig ? :)

Bericht door Anon20190501 »

Amy schreef: 05 jan 2018, 18:53
Dit was hier in Nederland, ik weet niet of dat in Zweden anders is want daar woon je nu toch?

RDW staat voor Rijksdienst voor het Wegverkeer.
BPM is Belasting Personenauto's Motorrijwielen.
Dank je voor de info!
Ik ga's informeren bij Transportstyrelsen (= Zweedse RDW). BPM hebben we hier gelukkig niet.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: T-Bikers hier aanwezig ? :)

Bericht door Anne V »

Amy schreef: 05 jan 2018, 13:39 Met mijn motor is dat iets anders. Het zadel is erg recht, je zit niet met je kont achter tegen zo'n kussen aan of zo. Daardoor komt een groter deel van de kracht van het accelereren van de motor op je handen en armen dus ja met dat ding kost het wel kracht om te "sturen" maar niet genoeg om een probleem te veroorzaken.

Het hangt natuurlijk ook erg van je rijstijl af, als je bijvoorbeeld door het zand gaat moet je vaak staan om de klappen van de gaten en zo op te vangen en dan heb je met nog meer kracht op je armen en handen te maken tijdens het accelereren.
Ik ging uit van een wegmotor zoals mijn Tiger 1050.

Met een off-road is het zeker anders, vooral als je van het asfalt bent.

Heb in mei met Motortrails een rondreis op Madagascar gemaakt op een off-road 250. Gewoon lekker handelbaar. Maar in de vier dagen dat we echt over onverharde wegen gingen (zandwegen, zandbakken, modderpoelen en rotsen en keien) merkte ik wel dat het veel kracht kost. Was de laatste reis die ik op mijn oude paspoort met M maakte. Erg mooie ervaring; vraag mij af of ik die ritten het met het huidige energieverlies nog wel aan kan. Rijden op asfalt met de "putholes" (gaten in de weg) maakt het ook al zwaar.
Plaats reactie