tanisha schreef:Was origineel een 2 liter lpt maar het hele casco is leeg geweest en opnieuw opgebouwd met veel delen van andere bouwjaren, typen en niet originele delen
Voor Zweedse begrippen is de mijne nog mild getund met 290pk en 500nm door de diesel versnellingsbak en verwijderen van begrenzing is er een top van 305 kilometer per uur.
Nice!
Weet niet hoe het in NL zit maar bijv. in BE ( en ook in SE) zou je die heel moeilijk road legal / verzekerd krijgen.
Of gebruik je de auto louter op circuit?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Mijn station is gewoon mijn dagelijkse karretje ik heb de veranderingen gemeld bij de verzekering hoewel ze het precieze vermogen niet weten hadden ze er niks tegen.
Zolang je het aantal cilinders gelijk houd aan dat wat op het kenteken staat is er in principe niks aan de hand.
Wel is zo dat indien jij een ongeval krijgt wat gerelateerd kan worden aan je aanpassingen je het wel eens moeilijk kon krijgen.
Dan hoeven de aanpassingen niet de oorzaak te zijn, maar verzekeringen zullen er alles aan doen om onder de claim uit te komen.
Heel bekende smoes, auto voldoet niet meer aan de typegoedkeuring.
Het beste kan je dus ook altijd bij zulke ingrijpende aanpassingen een keur door de RDW laten doen, kost geld, maar je bent daarna wel gedekt.
Natuurlijk heb ik dat niet op papier ze geven aan dat er niks te keuren is en je kan weer weg.
Maar ik heb nog wel een Trabant uit 1972 waar ik een Opel 1.0 12v 3 cilinder in wil hangen.
De hele motorruimte en wielophanging voor moet anders dus daar kunnen ze hun lol op met keuren!
Ik heb ook een motor alleen er moet een nieuwe binnenband in de voorband (gescheurd bij ventiel) en deze is niet zo geschikt voor lange ritten op straat. Het is een 2 takt 250 cc crossmotor met kenteken, dat zegt genoeg over waarom die niet geschikt is voor lange ritten denk ik zo.
Hoi iedereen, het is wel prachtig weer om door de bossen en de velden te Ik heb alvast, met dit mooie weer, al dagelijks op twee ( kleine) wielen enorm genoten.
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick .